Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 12:59
  #121
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coquille
Det är väl allmänt känt att ”ordningsvakter” och ”väktare” finner glädje i att misshandla oskyldiga människor.

Jag har själv gått en utbildning där vi fick veta att man är i stort sett immun som ”vakt”, ”ordningsvakt”, ”väktare” eller vad fan ni vill kalla det.

Det finns otaliga fall där oskyldiga personer blivit misshandlade av ”ordningsvakter” eller annat skräp, och sedan blivit dömda för våld mot tjänsteman eller våldsamt motstånd, när dom i själva verket var oskyldiga offer för sadistiska ”väktare” (ordningsvakt, väktare, dörrvakt, entrévärd eller vad fan ni vill kalla det).

Allihop är vidriga råttor.

I den stora tråden om brott begågna i Uppsala rapporterades det om en ordningsvakt (blatte) som satt i system att provocera fram bråk så att han får skadestånd i tingsrätten. Han sades ha dragit in minst 30x 5000 skattefritt på att bråka med fulla kroggäster. Rättsystemet och polisväsendet i Sverige är totalt genomruttet när man med flit inför ekonomiska inticiament för poliser och OV att provocera fram bråk.
Citera
2018-05-26, 13:11
  #122
Avstängd
senhackarens avatar
En vakt som antagligen har ett ursprung från något land i Mellan östern, eller något land utanför, som har haft en halvdålig arbetsdag, och dessutom få höra att han ska ligga som en hund, om han inte ändrar attityd. Det kanske blev några procent för mycket för vaktaspiranten
Citera
2018-05-26, 14:25
  #123
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
En vakt som antagligen har ett ursprung från något land i Mellan östern, eller något land utanför, som har haft en halvdålig arbetsdag, och dessutom få höra att han ska ligga som en hund, om han inte ändrar attityd. Det kanske blev några procent för mycket för vaktaspiranten

Det ser ut som en svenne som ligger på backen också vilket korrelerar bra med att det skulle varit i samband med en fotbollsmatch. Risken är konsekvenser då är i princip lika med noll. Hans polare hade bara sagt att han sparkade dem och det blev som det blev.

Nu missade dock dumskallen kameran vilket blir det som kommer kosta han både jobb och möjligt att utöva samma typ av arbete framöver.
Citera
2018-05-26, 16:06
  #124
Medlem
Knappast förvånande. Ordningsvakter är riktiga skräp som mer än gärna utövar våld för att visa sig på styva linan. Riktigt oroväckande att dessa iq-befriade testomonster, tillsammans med polisen är de som sitter på våldsmonopol i vårt land. Bura in skiten!
Citera
2018-05-26, 16:10
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Stackare.

Jag blev polis 2012 och jobbar idag på ett privat företag med ansvar för b la säkerheten. Jag ogillar att se ned på jobb men eftersom du startade det, vad gör du? Golvläggare eller snickare?

Nej du har ju uppenbarligen läsförståelseproblem. Jag har sagt om och om att om det som filmen visar är sant är vakten helt klart opassande som vakt, däremot försvarar jag intellektet och rättssamhället och vill inte döma någon utefter en klippt film på Aftonbladet, lustigt också att Aftonbladet som är så hatad här är en totalt rättssäker källa när pöbeln talar.

Om mannen gjort utfall eller försökt sparka hade vakten all rätt att lägga benlås, då filmen är klippt vill jag sonika se filmen.

Som sagt, fan sorgligt med dagens läsförståelse och antiintellektualitet.

Sen kan jag bry mig mindre om du tycker vakten är fet din stackare. Jag försvar rättssamhället, inte vakten. Och för att använda ett språk t.om du förstår.

Stackars horunge. T om din hora till mamma måste ju vara besviken på dig.
Oavsett hur jag stavar eller vad du ljuger om för historia så är du en komplett idiot. Tydligen så är du ett föredöme för A.C.A.B och att man mer än gärna ser att Olsson och Arklöv snart får komma ut i det fria.
Stackars dina barn och fru som får stryk av dig din lort!!!

Angående mitt jobb så är jag yrkeskriminell. Har du problem med det det din lort?

Vad det gäller OV som nämns i tråden så kommer snart namn och adress fram här i tråden. Och då kan man få chansen att se dig stå utanför grisens hem.
Att du som polis kan försvara våld säger det mesta om dig och din f.d lortiga kår. Fega ynkryggar är vad ni är.
Citera
2018-05-26, 16:29
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Stackare.

Jag blev polis 2012 och jobbar idag på ett privat företag med ansvar för b la säkerheten. Jag ogillar att se ned på jobb men eftersom du startade det, vad gör du? Golvläggare eller snickare?

Nej du har ju uppenbarligen läsförståelseproblem. Jag har sagt om och om att om det som filmen visar är sant är vakten helt klart opassande som vakt, däremot försvarar jag intellektet och rättssamhället och vill inte döma någon utefter en klippt film på Aftonbladet, lustigt också att Aftonbladet som är så hatad här är en totalt rättssäker källa när pöbeln talar.

Om mannen gjort utfall eller försökt sparka hade vakten all rätt att lägga benlås, då filmen är klippt vill jag sonika se filmen.

Som sagt, fan sorgligt med dagens läsförståelse och antiintellektualitet.

Sen kan jag bry mig mindre om du tycker vakten är fet din stackare. Jag försvar rättssamhället, inte vakten. Och för att använda ett språk t.om du förstår.

Stackars horunge. T om din hora till mamma måste ju vara besviken på dig.

Ja, för det är ju så svårt för idioten samt hans 4-5 kollegor man ser i videon att kontrollera situationen, utan att bryta benet på personen i fråga.
Du verkar dessutom ha grava aggressionsproblem. Känns jävligt tryggt att du är utbildad polis, sett till hur bra du är på att diskutera. Horunge hit, och horunge dit- och du klagar på andras intellekt?
__________________
Senast redigerad av adeadeade 2018-05-26 kl. 17:04.
Citera
2018-05-27, 12:39
  #127
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Stackare.

Jag blev polis 2012 och jobbar idag på ett privat företag med ansvar för b la säkerheten. Jag ogillar att se ned på jobb men eftersom du startade det, vad gör du? Golvläggare eller snickare?

Nej du har ju uppenbarligen läsförståelseproblem. Jag har sagt om och om att om det som filmen visar är sant är vakten helt klart opassande som vakt, däremot försvarar jag intellektet och rättssamhället och vill inte döma någon utefter en klippt film på Aftonbladet, lustigt också att Aftonbladet som är så hatad här är en totalt rättssäker källa när pöbeln talar.

Om mannen gjort utfall eller försökt sparka hade vakten all rätt att lägga benlås, då filmen är klippt vill jag sonika se filmen.

Som sagt, fan sorgligt med dagens läsförståelse och antiintellektualitet.

Sen kan jag bry mig mindre om du tycker vakten är fet din stackare. Jag försvar rättssamhället, inte vakten. Och för att använda ett språk t.om du förstår.
Du ser på filmen att personen ligger still innan benlåset läggs. Du ser också på filmen att den andra vakten som syns inte verkar nämnvärt stört av den bojade mannen gör.

Benlås i det läge som sker är fel.

Citat:
Stackars horunge. T om din hora till mamma måste ju vara besviken på dig.
Vad har vedebörandes mamma gjort dig?

Du hävdar att du är utbildad polis men beter dig språkligt om lägsta WT.
Det är sannolikt tur för myndigheten att du inte arbetar kvar.
Citera
2018-05-27, 12:41
  #128
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adeadeade
Ja, för det är ju så svårt för idioten samt hans 4-5 kollegor man ser i videon att kontrollera situationen, utan att bryta benet på personen i fråga.
Du verkar dessutom ha grava aggressionsproblem. Känns jävligt tryggt att du är utbildad polis, sett till hur bra du är på att diskutera. Horunge hit, och horunge dit- och du klagar på andras intellekt?
Benlås lägger man just för att kontrollera situationen med så lite våldsanvändning som möjligt.
Fyra-fem personer uppepå någon som skall kontrolleras är en långt mer riskfylld situation än bojor och benlås som ger kontroll så att personen vare sig kan skada andra eller sig själv.

I just den här sekvensen ser det dock ut som om vakten lägger benlås utan att personen gör någon ansats till att sparka eller kämpa emot.
Att lägga benlås för att någon är verbalt dum är inte okej.
Citera
2018-05-27, 14:27
  #129
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Som jag sagt femtioelva gånger nu så har jag inte försvarat vakten och jag försvarar inte vakten. Jag vill sonika se hela händelsen och inte en klippt film på Aftonbladet. Om du tycker detta är "dryg attityd" är det liksom du som har problem och inte jag. Jag försvarar dock Sveriges rättssystem där det som sagt krävs mer än en klippt film på Aftonbladet för att döma folk, tycker du detta också är drygt så hoppas jag du röstar och arbetar för ett Sverige där en pöbel dömer folk efter tidningsartiklar. Och för femtioelfte gången, om Aftonbladets film visar allt som hänt så är vakten inte lämplig som vakt och borde få åtföljd.
Ja, jag instämmer. Precis som jag instämmer i att man inte kan veta allt som hänt -- det som syns på Aftonbladets film ger dock helt klart intrycket av ett opåkallat övergrepp.

Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Tala om vad som skulle berättigar ett benbrott på en man som ligger på mage med handfängsel? Det må hända att min svenska är som den är. Men jag är inte efterbliven vilket du verkligen är.

Fast benbrott är sådana skador som KAN uppstå vid grepp, men det är knappast syftet med greppet utan tvärtom att hålla den andra personen under kontroll för att undvika skador.
Citera
2018-05-27, 17:53
  #130
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Är det OVs fel att förövaren är benskör?
Citera
2018-05-27, 23:25
  #131
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Pinsamt från början till slut. Det är faktiskt helt jävla ovidkommande vad gubben gjort innan han blev bojad. Den som tar det betendet i försvar är direkt olämplig som OV polis what ever...

Varför sköt du den frihetsberövade misstänkte? Han kallade mig dumstrut bara en kvart efter att han gått mot rött

Varför sköt du den frihetsberövade misstänkte? Han kallade mig dumstrut bara en kvart efter att han slagit min kollega på käften

Spelar alltså absolut inte roll ....
__________________
Senast redigerad av Normalsaltatsocker 2018-05-27 kl. 23:26. Anledning: Stavfel
Citera
2018-05-28, 00:08
  #132
Medlem
Erzengels avatar
Känner personen i fråga. Han är inte känd för att ta till handgripligheter. Han är på väg mot 4ans buss. Är munter efter poäng och bira. Vilket halva Gullmarsplan var och han var inte ensam om att vara verbal i högre tonläge. Att då bli bli tillsagd blev väl som ett skämt, dvs OV kan inte vara allvarlig. Är som sagt inte direkt tyst i biljetthallen efter match.

Vad som sen händer är att han blir bojad inskickad i rummet och när han kommer ut ur rummet är benet brutet. Oavsett om han var ifrågasättande och dryg innebär det inte att OV ska bryta benet på han.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback