Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
De sk kärnväljarna är ett utdöende släkte. De kommer rösta S av sentimentala skäl tills de dör.
S kommer att falla ännu mer. Frågan är när de kommer att bottna, hur många kärnväljare är ännu i livet? Jag tror på ett resultat nedåt 20% i valet.
Träffade ett gäng
kärnväljare för S i går = ett stort gäng pensionärer när jag skulle hämta upp svärmor från en begravning. De hade var redan igång att prata politik när jag kom eftersom flera inte hade kommit pga att färdtjänsten inte hade fungerat
-Har röstat på S hela mitt liv, men nu får det vara nog
-Har inte råd att gå till tandläkaren längre
- Pensionen räcker inte till för att äta sig mätt
- S har sett till att vi måste bo kvar i för alla lägenheter ska gå till ensamkommande
- Man kan inte lita på S politik längre för de svänger vecka från vecka
- Första gången i mitt 82 åriga liv jag inte kommer att rösta på S
- I dag finns inget parti som värnar om oss gamla
Var några av kommentarerna
Alla verkade överens om att TV debatterna var rena rama skiten eftersom det mest låt som inövade repliker och det användes ett språk med uttryck som de var ganska främmande för dem. De var också eniga om att det var bättre att vara soffliggare än att rösta på S och få
stå med skammen de nästkommande fyra åren.
Det var ganska intressant att höra hur de varierade tonläget när ex invandring, sjukvård etc diskuterades.
Samtliga var överens om att de enda partier som var klara och tydliga med sitt partiprogram är V och SD, men det verkade inte som om de var intresserade att rösta på något av dem.
Det som de också uttryckte var att när folkpartiet fanns värnade de om vanligt folk, men L hade de inte mycket till övers för