Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
Man är väl en själsligen förstörd cyniker men jag måste ändå fråga tråden om ni inte - likt mig - undrar jättemycket över varför påståendet om SE kommer nu.
Vad är det egentligen som pågår?
Alternativ:
1) Inte heller denna spaningsledning vet vad den håller på med och börjar därför rota med SE.
2) Det är inte spaningsledningen som rotar med SE, det är journalister på Filter.
3) För att få tyst på alla j-la granskare och konspirationsteoretiker en gång för alla kastar spaningsledningen via Filter fram SE och hans vapenfixerade granne.
4) SE var den verklige mördaren. Det är bara alla andra som är korkade.
5) Ett alternativ som någon annan i tråden kanske har.
Så vitt jag förstår stämmer inte tiderna med SE. Om han stämplade ut 23.20 och pratade med vakterna "ett par minuter" (låt säga 1,5 minut för att vara generösa) så kan han ju omöjligen ha stått vid Dekorima och inväntat paret Palme?
Eller är 23.20 som utstämplingstid fel?
Han kan heller inte ha mördat Palme, sprungit till baksidan, gått in i Skandiahuset igen, stämplat ut, pratat med vakten och kommit ut på gatan som vittne. Hur skulle han ha hunnit med det?
Var han ens på mordplatsen? Jag vill minnas att något vittne möjligen minns någon som kan vara SE, men det allmänna intryck man får är att han egentligen inte var där i meningen "hjälpte till med upplivningsförsök, pratade med LP och pekade ut GM:s flyktväg".
Vad gjorde han egentligen? Gick han bara förbi?
Ja, lite funderingar på ett aktuellt tema.
Skulle tro på teori 3 . Iesho formulerade det rätt pregnant varför SE är en så bra OP-mördare.
(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986.
Frågan är sen vem vill få tyst på oss och varför? NÅgra gissningar:
a) PU är( fortfarande) infiltrerat av personer , direkt, eller indirekt av personer som ligger bakom MOP för att styra bort strålkastarljuset från "sanningen)
b) PU är "hederliga" men har blivit "blåsta" av felaktiga uppgifter från krafter tillhörande "MOP-kretsen"
c) PU har blivit "beordrad" av krafter som vill värna om "Nationens intresse" att hitta denna skenlösning
d) Annat?
Det finns ju dem som säger att DF et consortes ligger bakom men var skall de i så fall placeras in i ovanstående schema?