2018-05-25, 20:59
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du verkar vara av den uppfattningen att om kvinnan slagit först så är det inte mord utan självförsvar.

Om en man besökt en mansjour och fått höra att det är hans fel att kvinnan slagit honom så är det inte mord när han går hem och dödat henne utan självförsvar.

Menar du att sånt inte händer? Att en man vill ha hjälp från kvinnan som slår han att han inte klarar av mer så han går till en mansjour, där säger dom att det är hans fel alltihop för hon är som hon är.

Han går hem, hon slår och slår, kniven kommer fram och mannen inser att fortsätter hon kommer hon att ta hans liv. Han försvarar sig själv och får in ett perfekt knytnävsslag. Hon dör på kuppen. Är detta mord?

Citat:
Nu vet du att det inte har med saken att göra även om det skulle vara så att både Lotta och Tova klippte till så snart de fick chansen.
Mord och självförsvar är inte samma sak.

Citat:
Och nu när du vet vad som är självförsvar och vad som inte är det så kan du sluta tjata om att jag är emot självförsvar för män.

Vem tror du att du lurar?
Citera
2018-05-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falskmustaren
BLM, till exempel.

ja jäklar du de har ju lynschat tonvis med vita vid det här laget.
jag menar hur fruktansvärt hatiskt är det inte att påpeka det uppenbara att även svarta liv ska räknas.
Citera
2018-05-25, 21:11
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
ja jäklar du de har ju lynschat tonvis med vita vid det här laget.
jag menar hur fruktansvärt hatiskt är det inte att påpeka det uppenbara att även svarta liv ska räknas.

Dom vill ha särskilda rättigheter för svarta. BLM är för segregering som KKK.

Fortsätter det såhär så kommer det att börja lynchas.

https://www.dailywire.com/news/16976/segregation-all-rage-black-lives-matter-groups-amanda-prestigiacomo
Citera
2018-05-25, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Menar du att sånt inte händer? Att en man vill ha hjälp från kvinnan som slår han att han inte klarar av mer så han går till en mansjour, där säger dom att det är hans fel alltihop för hon är som hon är.

Han går hem, hon slår och slår, kniven kommer fram och mannen inser att fortsätter hon kommer hon att ta hans liv. Han försvarar sig själv och får in ett perfekt knytnävsslag. Hon dör på kuppen. Är detta mord?

Mord och självförsvar är inte samma sak.

Vem tror du att du lurar?
Har han möjlihet att avväpna henne? Har han möjlighet att gå därifrån? Har han möjlighet att kalla på hjälp? Har han möjlighet att värja sig på annat sätt än "ett perfekt knytnävsslag" som är dödande?

Skulle han själv ha dött om han inte gett henne ett dödande slag? Var det hans liv eller hennes som gällde?

Om nej på de tre första frågor och ja på de två sista så var det troligen självförsvar.

Men som sagt så det är "ytterligt sällan som det anses berättigat med dödligt våld så att det faller inom nödvärnsrätten."
Så dina påståenden om att det skulle vara orsaken till att så många kvinnor dödas är bara en önsketänkande.
Citera
2018-05-25, 21:36
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Nej helt ärligt, jag har ingen förståelse att man sitter och hatar roks eller feminism.
Hatar du som vit ( vilket jag bara fräckt antar du är nu) medborgarrättsörelsen? Anser du ex. att svarta i USA har viss rätt att vara jävligt "pissed" på vita inte som individer eller människor men som norm?
jag menar vad har svarta som på något sätt motsvarar Ku klux klan ex.?
Jag har full förståelse för kritiken mot vithetsnorm i världen, det gör inte ett skit att jag känner mig ett smack hotad eller hatad som varandes vit person, så nej jag har faktiskt ingen förståelse för att man kan sitta och avsky roks, som är en i stort ideell organisation som kämpat som fan för att hjälpa dödshotade kvinnor och som under sin tid inte haft ihjäl en enda man. Jag menar vad fan är det för fel på folk?
ROKS är inte synonymt med feminism och jag hatar inte feminism, däremot avskyr jag att ha extremare radikalfeminism inom vår socialtjänst/offentliga hjälpverksamhet.

Ändamål helgar inte medlen... vi ska inte ha ideologiska lobbyverksamheter integrerade med vår socialtjänst/offentliga hjälpverksamhet - som påstår att män slår kvinnor enkom av makthunger, att alla män ingår i en könsmaktsordning som driver denna makthunger och därmed slår kvinnor så fort makten utmanas... och att ingenting kan hjälpa dem.

Inget av det här behövs för att skydda kvinnor med praktisk skydd och mental läkning.

Citat:
Edit:
du menar dessa?

Citat:
Roks (Riksorganisationen för kvinnojourer och tjejjourer i Sverige) vill att män ska sluta slå eller skrämma kvinnor, tjejer och barn. Nu gör män ofta så.

Citat:
Ibland kommer så många kvinnor till kvinnojourerna att det inte finns plats för alla. Det är för att det finns män överallt som skadar kvinnor.

Citat:
Barn som vittne till misshandel

Det sägs ibland att mäns våld mot kvinnor saknar vittnen, men det stämmer inte alltid.

Barnen har i de flesta fall befunnit sig i samma rum när pappan slår mamman och andra har varit i rummet intill och hört. De är deltagande vittnen till våldet.

Nej, jag ser varken manshat, ihopbuntande av män eller dylikt, jag ser sakliga konstaterande av verkligheten. Vad ska man skriva istället för "män"?
X?
Ja, du har hittat rätt. Ok. Så du menar att när man porträtterar misshandel i relationer där även barn är inblandade, så är det sakligt och verkligt att enbart ha en pappa som förövare?

Här är förslag:
Citat:
Roks (Riksorganisationen för kvinnojourer och tjejjourer i Sverige) vill att män ska sluta slå eller skrämma kvinnor, tjejer och barn.
Det vill säga stryka det falska påståendet helt och hållet. Att män slår och skrämmer kvinnor, tjejer och barn är ingen norm eller någonting som händer med över en 50% sannolikhet.

Citat:
Mäns våld skapar problem för väldigt många kvinnor. Därför utökar vi hela tiden vår verksamhet för att kunna ta emot alla kvinnor som behöver hjälp eller skydd från våldsamma män.
Det behövs inga anekdoter eller formuleringar som odlar skräck och som dessutom sänker verksamhetens trygghetskänsla.

Citat:
Det sägs ibland att relationsvåld saknar vittnen, men det stämmer inte alltid.

Barnen har i de flesta fall befunnit sig i samma rum när ena eller båda föräldrarna är våldsamma och andra har varit i rummet intill och hört. De är deltagande vittnen till våldet.
Verkligheten ser helt enkelt bättre ut.
Senast redigerad av Kopparmynt 2018-05-25 kl. 21:47.
Citera
2018-05-25, 21:52
Medlem
AdjooooglEs avatar
Har han möjlihet att avväpna henne? NEJHar han möjlighet att gå därifrån?NEJ Har han möjlighet att kalla på hjälp?NEJ Har han möjlighet att värja sig på annat sätt än "ett perfekt knytnävsslag" som är dödande? Knytnävslaget blev i detta fallet dödande.
Citat:
Skulle han själv ha dött om han inte gett henne ett dödande slag? Var det hans liv eller hennes som gällde?
Ja, han hade dött.

Citat:
Om nej på de tre första frågor och ja på de två sista så var det troligen självförsvar.
Men vad bra, du vet vad självförsvar innebär! Så ge fan i att byta fot hela tiden.

Citat:
Men som sagt så det är "ytterligt sällan som det anses berättigat med dödligt våld så att det faller inom nödvärnsrätten."
Så dina påståenden om att det skulle vara orsaken till att så många kvinnor dödas är bara en önsketänkande.

Apropå önsketänkande, hur dödades dom andra kvinnorna? Du har bara nämnt 2 fall som har varit mord.
Citera
2018-05-25, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Har han möjlihet att avväpna henne? NEJHar han möjlighet att gå därifrån?NEJ Har han möjlighet att kalla på hjälp?NEJ Har han möjlighet att värja sig på annat sätt än "ett perfekt knytnävsslag" som är dödande? Knytnävslaget blev i detta fallet dödande.
Ja, han hade dött.

Men vad bra, du vet vad självförsvar innebär! Så ge fan i att byta fot hela tiden.

Apropå önsketänkande, hur dödades dom andra kvinnorna? Du har bara nämnt 2 fall som har varit mord.

Jag har inte bytt fot en enda gång hörrudu. Jag har försökt förklara för dig att din bild av vad som är självförsvar (hon slog först, dessutom sa mansjouren att det var mitt fel) är fullständigt uppåt väggarna.

Inget tyder på att de dödades i självförsvar.
https://www.socialstyrelsen.se/publikationer2018/2018-1-37/
Citera
2018-05-25, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
ROKS är inte synonymt med feminism och jag hatar inte feminism, däremot avskyr jag att ha extremare radikalfeminism inom vår socialtjänst/offentliga hjälpverksamhet.

Ändamål helgar inte medlen... vi ska inte ha ideologiska lobbyverksamheter integrerade med vår socialtjänst/offentliga hjälpverksamhet - som påstår att män slår kvinnor enkom av makthunger, att alla män ingår i en könsmaktsordning som driver denna makthunger och därmed slår kvinnor så fort makten utmanas... och att ingenting kan hjälpa dem.

Inget av det här behövs för att skydda kvinnor med praktisk skydd och mental läkning.

Så du är för feminism du vill bara inte att förändringarna som feminismen har som mål ska ske för "radikalt"...eller du tror inte på radikalfeminsiternas teorier kring könsmaktordning.

Du kanske helt enkelt inte tycker man ska kritisera dessa män som slår, eller försöka skapa teorier kring varför de slår, mördar, häller syra, tvingar eller våldtar eller vad det nu kan handla om. utan man ska bara blunda tänka på trevligare saker, acceptera och hålla käften och göra sitt jobb i det dolda typ? Hela kvinnorna så de sen kan returnera till sin "kärleksfulle" make och hoppas på det bästa? så inte dessa män blir störda eller irriterade...? eller vad är det du ser framför dig?

Varför slår män kvinnor över hela välden? slår, mördar, skändar, trakasserar, tvingar, våldtar, bestämmer över, begränsar, förbjuder etc etc om det nu inte bero på maktbehov?
återigen...jag tycker nog du borde ha någon form av svar själv på detta innan du bara förkastar makt som skäl.

Citat:
Ja, du har hittat rätt. Ok. Så du menar att när man porträtterar misshandel i relationer där även barn är inblandade, så är det sakligt och verkligt att enbart ha en pappa som förövare?

Självklart om nu pappan är den som slår. Vad annars?

Citat:
Här är förslag:

Det vill säga stryka det falska påståendet helt och hållet. Att män slår och skrämmer kvinnor, tjejer och barn är ingen norm eller någonting som händer med över en 50% sannolikhet.

Det behövs inga anekdoter eller formuleringar som odlar skräck och som dessutom sänker verksamhetens trygghetskänsla.

Verkligheten ser helt enkelt bättre ut.

Men för helvete...det är ju inte ett falskt påstående! Varför ska man ljuga om fakta? Större studier i dessa saker visar att var 3.e kvinna i världen har blivit utsatt för våld av närstående man.
Lägg sen till sexuellt våld av olika slag Så ljug?
Knappast.

http://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/violence-against-women
Senast redigerad av Merapi 2018-05-25 kl. 22:14.
Citera
2018-05-25, 22:34
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Jag har inte bytt fot en enda gång hörrudu. Jag har försökt förklara för dig att din bild av vad som är självförsvar (hon slog först, dessutom sa mansjouren att det var mitt fel) är fullständigt uppåt väggarna.
Mansjourer är inte till för män som är offer. Vad är det du inte fattar? Sen lägger du ord igen i min mun med "hon slog först".

Citat:
Inget tyder på att de dödades i självförsvar.
https://www.socialstyrelsen.se/publikationer2018/2018-1-37/

Tyder? Tyvärr men det räcker inte, jag vill ha fällande domar. Bevis på att dom "mördats".
Citera
2018-05-25, 22:41
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Så du är för feminism du vill bara inte att förändringarna som feminismen har som mål ska ske för "radikalt"...eller du tror inte på radikalfeminsiternas teorier kring könsmaktordning.
Nej, jag tror inte att det är den enda förklaringen.

Citat:
Du kanske helt enkelt inte tycker man ska kritisera dessa män som slår, eller försöka skapa teorier kring varför de slår, mördar, häller syra, tvingar eller våldtar eller vad det nu kan handla om. utan man ska bara blunda tänka på trevligare saker, acceptera och hålla käften och göra sitt jobb i det dolda typ? Hela kvinnorna så de sen kan returnera till sin "kärleksfulle" make och hoppas på det bästa? så inte dessa män blir störda eller irriterade...? eller vad är det du ser framför dig?
Vad jag ser framför mig? En labil människa som ser det absolut värsta tänkbara i någon som inte håller med henne till punkt och prick.

Citat:
Varför slår män kvinnor över hela välden? slår, mördar, skändar, trakasserar, tvingar, våldtar, bestämmer över, begränsar, förbjuder etc etc om det nu inte bero på maktbehov?
återigen...jag tycker nog du borde ha någon form av svar själv på detta innan du bara förkastar makt som skäl.
Vart har jag förkastat makt som skäl? Jag tror inte att det är det enda skälet - till skillnad från ROKS, Eva Lundgren och uppenbarligen dig. Jag lever inte i en Duplo-värld där mänsklig interaktion blev tömd på insikter och vetskap strax efter 1900-talets mitt.

Citat:
Är du helt bakom flötet? Det var inte ett specifikt brottsfall som beskrevs utan relationsvåld med barn inblandade som fenomen...

Citat:
Men för helvete...det är ju inte ett falskt påstående! Varför ska man ljuga om fakta? Större studier i dessa saker visar att var 3.e kvinna i världen har blivit utsatt för våld av närstående man. Så ljug?
Knappast.

http://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/violence-against-women
Ska svensk socialtjänst/offentlig hjälpverksamhet utgå från situationen för kvinnor i hela världen? Länder som har fullskaliga krig är alltså förhållanden som vi ska forma våra verksamheter efter här i Sverige? Du har fan tappat det totalt... ser du bomber falla när du tittar ut genom fönstret någonstans i Sverige eller Daesh dränka folk och kidnappa kvinnor i tusentals någonstans på Sveriges gator?
Senast redigerad av Kopparmynt 2018-05-25 kl. 22:44.
Citera
2018-05-25, 22:44
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Du kanske helt enkelt inte tycker man ska kritisera dessa män som slår, eller försöka skapa teorier kring varför de slår, mördar, häller syra, tvingar eller våldtar eller vad det nu kan handla om. utan man ska bara blunda tänka på trevligare saker, acceptera och hålla käften och göra sitt jobb i det dolda typ?
Nu är ju du feminist alltså inte för jämställdhet och jämlikhet. Men jag tycker det är väldigt roligt att ni inte bryr er om överhuvudtaget till varför kvinnor slår. Och om dom slår så är det från underläge. Män från överläge. Och ni vill bara titta djupare på männens våld.

Och du ifrågasätter varför folk kritiserar feminismen för att den inte står för jämställdhet och jämlikhet.

Citat:
Aaaa världen argumentet.

Citat:
Gäller detta även om kvinnan ber maken att slå barnet? Det är fortfarande maken som ska problematiseras? Varför inte kvinnan?
Citera
2018-05-25, 22:48
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Ska svensk socialtjänst/offentlig verksamhet utgå från situationen för kvinnor i hela världen? Länder som har fullskaliga krig är alltså förhållanden som vi ska forma våra verksamheter efter här i Sverige? Du har fan tappat det totalt... ser du bomber falla när du tittar ut genom fönstret någonstans i Sverige eller Daesh dränka folk och kidnappa kvinnor i tusentals någonstans på Sveriges gator?

Det är därför jag oftast skriver: Om du skriver: Kvinnor i hela världen så behöver du inte replikera.

Det går liksom inte att argumentera mot sådana. Det visar även på att man inte tar ämnet seriöst. Det visar också att hen som merapi inte har några problem alls att använda svaga grupper i samhället för att pusha sin egna agenda. Riktig avsmak i munnen faktiskt, och så pratar dom om "rättvisa". LOL

Och hen undrar varför forumet har blivit en slaskhink....

merapi menar att socialtjänsten i Sverige är för hela världen. Vem vill betala detta? Inte jag.
Senast redigerad av AdjooooglE 2018-05-25 kl. 22:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in