2018-05-25, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jasså du, du överlämnar svaret till honom alltså, betyder det att du inte hade något svar?

Kopparmynt har postat flera exempel på detta.

Citat:
Det beror på i vilket sammanhang, män misshandlar varandra i fler sammanhang än de misshandlar kvinnor skulle jag nog påstå.

Det känner du nog.
Citera
2018-05-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja och det här är viktigt. Det är möjligt att man ofta kan ställa högre krav på en man än en kvinna, men lite realism skadar inte heller. Säg att en 23-årig kille råkar ut för en borderline eller något liknande som dessutom gör sig gravid. Skall han då typ förväntas bota henne(???) och reda ut allt mellan himmel och jord helt på egen hand och samtidigt behandlas som en kvinnomisshandlare? Det fungerar inte oavsett hur "stor och stark" han är.

Han ska helt enkelt finna sig i situationen, ta det han får och inte gnälla över det. Några valmöjligheter har han inte.
Citera
2018-05-25, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Kopparmynt har postat flera exempel på detta.

Det känner du nog.

Du har inget eget svar helt enkelt, fine då vet vi.

vad känner jag?
Citera
2018-05-25, 18:47
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Jasså du, du överlämnar svaret till honom alltså, betyder det att du inte hade något svar?

Det beror på i vilket sammanhang, män misshandlar varandra i fler sammanhang än de misshandlar kvinnor skulle jag nog påstå.
Här kan de ta del av manshatet i ROKS (Könskriget, del 2): https://www.youtube.com/watch?v=K7fE76PtFsU&t=169s

Du fick även demoniserande citat i föregående inlägg som du verkar ignorera.

Vet du i övrigt att ROKS menar att våldsamma män inte kan behandlas och att de är emot behandling av våldsamma män?
Citera
2018-05-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Här kan de ta del av manshatet i ROKS (Könskriget, del 2): https://www.youtube.com/watch?v=K7fE76PtFsU&t=169s

Du fick även demoniserande citat i föregående inlägg som du verkar ignorera.

Vet du i övrigt att ROKS menar att våldsamma män inte kan behandlas och att de är emot behandling av våldsamma män?

Vad exakt består manshatet i denna film på 1 timme? kan du precisera tiden?
Citera
2018-05-25, 19:10
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Vad exakt består manshatet i denna film på 1 timme? kan du precisera tiden?
Jag har annat för mig. Är du inte intresserad av att se dokumentären av Dokument Inifrån så se den inte. Ignorance is a bliss...
Citera
2018-05-25, 19:22
Medlem
Citat:
Jag har annat för mig. Är du inte intresserad av att se dokumentären av Dokument Inifrån så se den inte. Ignorance is a bliss...

Jag har nu lyssnat nära hälften, kan inte höra något manshat, enbart olika teorier kring vad detta våld beror på.

Vad har ni själva för teorier kring varför ca 16 män varje år dödar eller misshandlar ihjäl sin partner?
Är det en psykisk sjukdom som enbart drabbar män?
Är det något biologiskt fel i just mäns hjärnor som slår "på" vid viss situationer med vissa kivnnor
Är det vissa kvinnor som är så vidriga som människor så de förtjänar att avlivas istället för att skilja sig ifrån som man...?

vad?
Senast redigerad av Merapi 2018-05-25 kl. 19:24.
Citera
2018-05-25, 19:34
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Jag har nu lyssnat nära hälften, kan inte höra något manshat, enbart olika teorier kring vad detta våld beror på.

Vad har ni själva för teorier kring varför ca 16 män varje år dödar eller misshandlar ihjäl sin partner?
Är det en psykisk sjukdom som enbart drabbar män?
Är det något biologiskt fel i just mäns hjärnor som slår "på" vid viss situationer med vissa kivnnor
Är det vissa kvinnor som är så vidriga som människor så de förtjänar att avlivas istället för att skilja sig ifrån som man...?

vad?
Allt ifrån psykisk sjukdom till kvinnohat till självförsvar med olycklig utgång till individhat till ideologi/hederskultur till mansnormer ihop med extremt svag integritet ihop med svåra situationer (om nu inte det kan klassas som psykisk sjukdom det med) med mera. Jag sysslar inte med Duplo.

Skriver du under på ROKS och Eva Lundgrens teorier? Anser du att föregående citat från ROKS aktuella hemsida demoniserar män?
Citera
2018-05-25, 19:50
Medlem
Citat:
Allt ifrån psykisk sjukdom till kvinnohat till självförsvar med olycklig utgång till individhat till ideologi/hederskultur till mansnormer ihop med extremt svag integritet ihop med svåra situationer (om nu inte det kan klassas som psykisk sjukdom det med) med mera. Jag sysslar inte med Duplo.

Skriver du under på ROKS och Eva Lundgrens teorier? Anser du att föregående citat från ROKS aktuella hemsida demoniserar män?

men även kvinnor kan ju ha psykisk sjukdom, ha manshat, agera i självförsvar, äga individhat och bla bla...varför dödar inte kvinnor lika mycket/ gärna som dessa män, det är trots allt ingen liten skillnad.

Njaee...jag kan skriva under könsmaktordningsteorierna, absolut, eftersom det nog är den teorin som helt enkelt ger den bästa förklaringen som dessutom täcker det mesta.

Men.. jag tror även på de kanadensiska resultaten, dvs att det går att hjälpa män med dessa problem.

jag vet inte vilket citat du syftar på.
Senast redigerad av Merapi 2018-05-25 kl. 19:53.
Citera
2018-05-25, 20:10
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
men även kivnnor kan ju ha pykisk sjukdom, ha manshat, agera i självförsvar, äga individhat och bla bla...varför dödar inte kivnnor lika mcyket/ gärna som dessa män, det är trots allt ingen liten skillnad.

Njaee...jag kan skriva under könsmaktordningsteorierna, absolut, eftersom det nog är den teorin som helt enkelt ger den bästa förklaringen som dessutom täcker det mesta.

Men.. jag tror även på de kanadensiska resultaten, dvs att det går att hjälpa män med dessa problem.

jag vet inte vilket citat du syftar på.
Har ingen aning liksom ingen aning varför män oftare begår självmord, oftare befinner sig på samhällets botten och så vidare... Att kultur/samhällsnormer har ett finger med i spelet känns dock inte osannolikt för det finns säkerligen skillnader att finna däruti världen över.

Ok, något slags mellanting alltså. Förstår du att ROKS och Eva Lundgrens teorier är provocerande eller är det i dina ögon oskyldigt?

Citaten i inlägg #972.
Citera
2018-05-25, 20:28
Medlem
Citat:
Har ingen aning liksom ingen aning varför män oftare begår självmord, oftare befinner sig på samhällets botten och så vidare... Att kultur/samhällsnormer har ett finger med i spelet känns dock inte osannolikt för det finns säkerligen skillnader att finna däruti världen över.

Ok, något slags mellanting alltså. Förstår du att ROKS och Eva Lundgrens teorier är provocerande eller är det i dina ögon oskyldigt?

Citaten i inlägg #972.

Nej helt ärligt, jag har ingen förståelse att man sitter och hatar roks eller feminism.
Hatar du som vit ( vilket jag bara fräckt antar du är nu) medborgarrättsörelsen? Anser du ex. att svarta i USA har viss rätt att vara jävligt "pissed" på vita inte som individer eller människor men som norm?
jag menar vad har svarta som på något sätt motsvarar Ku klux klan ex.?
Jag har full förståelse för kritiken mot vithetsnorm i världen, det gör inte ett skit att jag känner mig ett smack hotad eller hatad som varandes vit person, så nej jag har faktiskt ingen förståelse för att man kan sitta och avsky roks, som är en i stort ideell organisation som kämpat som fan för att hjälpa dödshotade kvinnor och som under sin tid inte haft ihjäl en enda man. Jag menar vad fan är det för fel på folk?

jag ser inte nummren jag får återkomma om citatet.

Edit:
du menar dessa?

Citat:
Roks (Riksorganisationen för kvinnojourer och tjejjourer i Sverige) vill att män ska sluta slå eller skrämma kvinnor, tjejer och barn. Nu gör män ofta så.

Citat:
Ibland kommer så många kvinnor till kvinnojourerna att det inte finns plats för alla. Det är för att det finns män överallt som skadar kvinnor.

Citat:
Barn som vittne till misshandel

Det sägs ibland att mäns våld mot kvinnor saknar vittnen, men det stämmer inte alltid.

Barnen har i de flesta fall befunnit sig i samma rum när pappan slår mamman och andra har varit i rummet intill och hört. De är deltagande vittnen till våldet.

Nej, jag ser varken manshat, ihopbuntande av män eller dylikt, jag ser sakliga konstaterande av verkligheten. Vad ska man skriva istället för "män"?
X?
Senast redigerad av Merapi 2018-05-25 kl. 20:31.
Citera
2018-05-25, 20:47
Medlem
falskmustarens avatar
Citat:
jag menar vad har svarta som på något sätt motsvarar Ku klux klan ex.?

BLM, till exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in