Citat:
Ursprungligen postat av
Kopparmynt
Har ingen aning liksom ingen aning varför män oftare begår självmord, oftare befinner sig på samhällets botten och så vidare... Att kultur/samhällsnormer har ett finger med i spelet känns dock inte osannolikt för det finns säkerligen skillnader att finna däruti världen över.
Ok, något slags mellanting alltså. Förstår du att ROKS och Eva Lundgrens teorier är provocerande eller är det i dina ögon oskyldigt?
Citaten i inlägg #972.
Nej helt ärligt, jag har ingen förståelse att man sitter och hatar roks eller feminism.
Hatar du som vit ( vilket jag bara fräckt antar du är nu) medborgarrättsörelsen? Anser du ex. att svarta i USA har viss rätt att vara jävligt "pissed" på vita inte som individer eller människor men som norm?
jag menar vad har svarta som på något sätt motsvarar Ku klux klan ex.?
Jag har full förståelse för kritiken mot vithetsnorm i världen, det gör inte ett skit att jag känner mig ett smack hotad eller hatad som varandes vit person, så nej jag har faktiskt ingen förståelse för att man kan sitta och avsky roks, som är en i stort ideell organisation som kämpat som fan för att hjälpa dödshotade kvinnor och som under sin tid inte haft ihjäl en enda man. Jag menar vad fan är det för fel på folk?
jag ser inte nummren jag får återkomma om citatet.
Edit:
du menar dessa?
Citat:
Roks (Riksorganisationen för kvinnojourer och tjejjourer i Sverige) vill att män ska sluta slå eller skrämma kvinnor, tjejer och barn. Nu gör män ofta så.
Citat:
Ibland kommer så många kvinnor till kvinnojourerna att det inte finns plats för alla. Det är för att det finns män överallt som skadar kvinnor.
Citat:
Barn som vittne till misshandel
Det sägs ibland att mäns våld mot kvinnor saknar vittnen, men det stämmer inte alltid.
Barnen har i de flesta fall befunnit sig i samma rum när pappan slår mamman och andra har varit i rummet intill och hört. De är deltagande vittnen till våldet.
Nej, jag ser varken manshat, ihopbuntande av män eller dylikt, jag ser sakliga konstaterande av verkligheten. Vad ska man skriva istället för "män"?
X?