2018-05-24, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Nu var det inte bara dig jag syftade på utan att det kommer in inlägg om vilken bil föräldrarna har, varför han har kontantkort etc.

Du däremot skrev att det förmodligen finns skulder till KFM eller att det är droger inblandat för att han ägde ett kontantkort.

(FB) 22-årige Patrik Linfeldt från Malmö försvunnen i Hallsberg 22 maj 2017

Om du nu tror att hans påstådda skulder till KFM eller hans tänkta drogmissbruk så är det bättre att du lägger fram en teori om hur kontantkortet händer ihop med försvinnandet. Menar du att han försvann för att han skulle ha en skuld till KFM eller varför var det värt att ta upp?

Du fetar genom att markera den text du vill feta och trycker på B över skrivfältet.
Lyckades inte ens feta den text där du beskrev hur man fetar ....OT ,sorry ..

OM det nu var Patrik som stod där vid vägrenen tisdagsmorgonen , undrar om han sen fick lift eller om han vandrade vidare på den vägen ?(Var det den vägen som ledde mot stora E 20 ?
Citera
2018-05-24, 13:55
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Lyckades inte ens feta den text där du beskrev hur man fetar ....OT ,sorry ..

OM det nu var Patrik som stod där vid vägrenen tisdagsmorgonen , undrar om han sen fick lift eller om han vandrade vidare på den vägen ?(Var det den vägen som ledde mot stora E 20 ?

Ja väg 52 leder mot E20. Ja helt spårlöst, han verkar ha gått upp i rök.
Det där med lift har jag också funderat på men ingen verkar ha gett sig till känna om man läser om det i media.
Citera
2018-05-24, 14:46
Medlem
Citat:
Ja väg 52 leder mot E20. Ja helt spårlöst, han verkar ha gått upp i rök.
Det där med lift har jag också funderat på men ingen verkar ha gett sig till känna om man läser om det i media.

Om det nu skulle vara så att någon gav honom lift, så är det då rakt inte märkligt om vederbörande inte givit sig till känna med tanke på det faktum att denne då inte bara skulle vara bland de sista som såg honom i livet, utan även skulle kunnat vara den som orsakade hans försvinnande, och vanligtvis brukar sådana inte höra av sig i efterhand för att lämna information.
Citera
2018-05-24, 15:01
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Om det nu skulle vara så att någon gav honom lift, så är det då rakt inte märkligt om vederbörande inte givit sig till känna med tanke på det faktum att denne då inte bara skulle vara bland de sista som såg honom i livet, utan även skulle kunnat vara den som orsakade hans försvinnande, och vanligtvis brukar sådana inte höra av sig i efterhand för att lämna information.

Det är ett scenario, även att han liftat med utländsk chaufför 🤔
Citera
2018-05-24, 17:27
Medlem
Har familjen flyttat? Har för mig de bodde i hus men nu är de folkbokförda i lägenhet.
Citera
2018-05-24, 18:44
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Jag vet tyvärr inte hur man gör svartare text på det jag ville ha understruket ,men den texten som börjar med : "Tisdag kl.07.15 .......Patrik har under måndagsmorgonen gått....- är den som jag faktiskt tror var Patrik...det har känts så hela tiden ...

Eftersom han verkade så utmattad där ,så är det så synd att inte kvinnan där frågade om han behövde vatten eller något , och att hon kunde hjälpa honom med vägbeskrivning etc.
För i den situation han var i ,där ,så är det föga troligt att han kom så långt efter att hon såg honom ,eller vad tror Ni ?

Han borde ha varit väldigt trött, om det var Patrik kvinnan såg. Hade han gått längs vägen hade han säkert blivit sedd av flera personer.

Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Har familjen flyttat? Har för mig de bodde i hus men nu är de folkbokförda i lägenhet.
Vet inte var familjen bor nu men P var skriven på Lindeborg i Malmö när han försvann (grå hyreshus, tror det är mest bostadsrätter).
Även 2008 bodde han i området.
http://www.skd.se/2008/01/20/husesyn-i-40-000-ton-betong/
Senast redigerad av pudellus 2018-05-24 kl. 18:49.
Citera
2018-05-25, 05:54
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Han borde ha varit väldigt trött, om det var Patrik kvinnan såg. Hade han gått längs vägen hade han säkert blivit sedd av flera personer.
[/url]

Fast det vet vi inte om han har blivit. Det har stått i media och bl.a artikeln Notknapparen länkade till att det fanns flera observationer. Polisen går inte ut med exakt plats då de går efter säkra obsar såsom övervakningsfilmer eller dyl.

Skulle alla ev platser och observationer pekas ut så skulle det komma in många efterkonstruktioner.
Vittnesuppgifter är bäst när de kommer helt utan påverkan från andra och utan att någon lägger orden i munnen på vittnet och samt att det skulle vara svårt att sålla vart man ska prioritera söken till.
Citera
2018-05-25, 10:14
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Fast det vet vi inte om han har blivit. Det har stått i media och bl.a artikeln Notknapparen länkade till att det fanns flera observationer. Polisen går inte ut med exakt plats då de går efter säkra obsar såsom övervakningsfilmer eller dyl.

Skulle alla ev platser och observationer pekas ut så skulle det komma in många efterkonstruktioner.
Vittnesuppgifter är bäst när de kommer helt utan påverkan från andra och utan att någon lägger orden i munnen på vittnet och samt att det skulle vara svårt att sålla vart man ska prioritera söken till.

Om det var Patrik eller någon annan går ju inte att fastställa. Platserna för ett par observationer borde däremot vara ganska klara. Varför går man inte ut med det? Är det något med trovärdigheten? Hur många människor med Patriks utseende (?) rör sig i området normalt vid de tiderna på dygnet?

Om det alltså var P som blev observerad så tror jag inte att han gick längs riksvägen efter det, varken västerut eller österut, för då hade flera bilister förr eller senare sett det och kommit ihåg det.

Då är det mer troligt att han gick in i skogen. Jag tror inte heller att han var vilsen ungefär som ett bortkommet barn och sökte hjälp från omgivningen, även om det inte kan uteslutas att han gjorde just det och att det då hänt något.
Senast redigerad av pudellus 2018-05-25 kl. 10:40.
Citera
2018-05-25, 10:20
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Om det var Patrik eller någon annan går ju inte att fastställa. Platserna för ett par observationer borde däremot vara ganska klarlagda. Från en kranhytt mm.

Om det alltså var P som blev observerad så tror jag inte att han gick längs riksvägen efter det, varken västerut eller österut, för då hade flera bilister förr eller senare sett det och kommit ihåg det.

Då är det mer troligt att han gick in i skogen. Jag tror inte heller att han var vilsen ungefär som ett bortkommet barn och sökte hjälp från omgivningen. Då hade han sökt upp människor och det finns det inga observationer på att han gjorde. Dock kan det naturligtvis inte uteslutas att han försökt lifta och att någon stannat, men det är inte mycket som tyder på att han liftade.

Men hur vet vi att det INTE finns fler obsar efter den vid väg rv52 morgonen den 23 maj?
Citera
2018-05-25, 11:06
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Men hur vet vi att det INTE finns fler obsar efter den vid väg rv52 morgonen den 23 maj?

Det kan nog inte ha varit så många obsar i det området, i så fall. De flesta människor som rör sig i Sverige är svenskar som läser svenska medier. Folk kontaktar polisen. Det finns hem för ensamkommande i södra/sydöstra Kumla. Hade han kunnat möta ett gäng och ingen vetat något eller agerat efteråt? Det blir ganska teoretiskt. Det fanns ju iofs också observationer från en rad städer, men dessa blev ju avfärdade?
Citera
2018-05-25, 12:59
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Det kan nog inte ha varit så många obsar i det området, i så fall. De flesta människor som rör sig i Sverige är svenskar som läser svenska medier. Folk kontaktar polisen. Det finns hem för ensamkommande i södra/sydöstra Kumla. Hade han kunnat möta ett gäng och ingen vetat något eller agerat efteråt? Det blir ganska teoretiskt. Det fanns ju iofs också observationer från en rad städer, men dessa blev ju avfärdade?

Vissa av de obsar som kom in, gick nog ut i samband med att någon i HP-gruppen la ut det. De obsar polisen eller MPS har fått in är inget de går ut i media med kan jag tro.

Så rätt och slätt så kommer vi aldrig få veta exakt vilka observationer som inkommit till polisen.
Senast redigerad av Livingmyownlife 2018-05-25 kl. 13:23.
Citera
2018-05-25, 17:46
Medlem
Under det år som har gått sedan Patrik försvann har jag varit i Hallsberg ca 30-35 gånger och varje gång har jag tänkt på honom och vad som har hänt. Platserna där hans väskor blev funna har jag besökt varje gång, men kan inte förstå vad som hände efter diket? Åt vilket håll gick han vidare. Jag tror inte att man skall binda sig vid de observationer som har angetts, det kan vara en helt annan person som har setts. Men att han skulle ha vänt tillbaka och gått mot Hallsbergs Centrum igen ser jag som osannolikt. Jag gick mycket i skogarna söder om Brändåsen förra somrarna med tanke att han hade gått västerut via Tälleleden. Han kan även ha gått norrut mot via cykelvägen mot Byrsta och Kumla. Kanske lever Patrik? Även om det är en mikroskopisk chans att han har lyckats med det under ett helt år.
Men i mina tankar så finns kvarlevorna av Patrik i närheten av den sista säkra observationen, dvs ryggsäcken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in