2018-05-26, 20:50
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/ett-ar-av-ovisshet?cmpid=del%3Afb%3A20180526%3Aett-ar-av-ovisshet%3Anyh%3Alp

Håller med - det måste vara bland det absolut värsta man kan vara med om. Att inte veta..

En familj några mil härifrån har inte sett sin lilla flicka på över 20 år - arma stackare..
Citera
2018-05-26, 21:22
Medlem
Någon som vet om MP sökte vid Motorp och Tripphult?
Citera
2018-05-26, 21:55
Medlem
....skulle han ha tagit den vägen ner söderut ,menar du ? För att försöka ta sig hemåt ....?

Det verkar finnas en bondgård som heter dubbelnamnet : Motorp-Tripphult 177 .
Ligger det en sjö nära däromkring?
Och en ridskola?
?
Är det i det området du menar , att de borde söka eftersom det är mer söderut än Hallsberg ?....
Senast redigerad av evaveva 2018-05-26 kl. 22:43.
Citera
2018-05-27, 08:56
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Under det år som har gått sedan Patrik försvann har jag varit i Hallsberg ca 30-35 gånger och varje gång har jag tänkt på honom och vad som har hänt. Platserna där hans väskor blev funna har jag besökt varje gång, men kan inte förstå vad som hände efter diket? Åt vilket håll gick han vidare. Jag tror inte att man skall binda sig vid de observationer som har angetts, det kan vara en helt annan person som har setts. Men att han skulle ha vänt tillbaka och gått mot Hallsbergs Centrum igen ser jag som osannolikt. Jag gick mycket i skogarna söder om Brändåsen förra somrarna med tanke att han hade gått västerut via Tälleleden. Han kan även ha gått norrut mot via cykelvägen mot Byrsta och Kumla. Kanske lever Patrik? Även om det är en mikroskopisk chans att han har lyckats med det under ett helt år.
Men i mina tankar så finns kvarlevorna av Patrik i närheten av den sista säkra observationen, dvs ryggsäcken.

Det fetade: Frågan är ju var, med tanke på alla sök och all öppen jordbruksmark.

Tror att han undvikit bilvägar och stigar medvetet, i alla fall i dagsljus. Om han har gått långt bort från där ryggsäcken hittades så har han troligen gått mycket i terrängen, över fält, längs åkerkanter etc.
Citera
2018-05-27, 12:03
Medlem
Nu är en kropp hittad i Vansbro i älven, kan det möjligtvis vara Patrik..Vet inte hur långt ifrån platsen där han senast sågs och Vansbro ligger.
Citera
2018-05-27, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Nu är en kropp hittad i Vansbro i älven, kan det möjligtvis vara Patrik..Vet inte hur långt ifrån platsen där han senast sågs och Vansbro ligger.

Inte så troligt, 19-20 mil i samma riktning som han kommit ifrån.
Citera
2018-05-27, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2611
Inte så troligt, 19-20 mil i samma riktning som han kommit ifrån.
Hur jävla svårt skall det vara att titta på en karta ?
Citera
2018-05-27, 21:07
Medlem
läste i ett fb inlägg på Mp sida att en person var riktigt säker att hon såg Patrik i Vansbro kring försvinnandet. Så det kan vara han. men det var ju många som sett han runt om u Sverige. men hon var 99.9% säker. men även jag såg en "Patrik".
Citera
2018-05-27, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hamtapopcornba
läste i ett fb inlägg på Mp sida att en person var riktigt säker att hon såg Patrik i Vansbro kring försvinnandet. Så det kan vara han. men det var ju många som sett han runt om u Sverige. men hon var 99.9% säker. men även jag såg en "Patrik".

Aftonbladet va de visst. bland kommentarerna https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2052394854770706&id=124292684 247609
Citera
2018-05-28, 02:51
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Person hittad död i älv
En kropp har hittats i Västerdalälven i Vansbro kommun i Dalarna.
– Ingångsuppgifterna vi har är att den här kroppen kan ha legat en längre tid,
– Vi har problem med identifiering och det måste göras en medicinsk undersökning,
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VzeOW/person-hittad-dod-i-alv
Citat:
Ursprungligen postat av hamtapopcornba
Patrik sågs senast måndag 22 maj ca kl 14.46 på Hallsbergs station.
Skulle han ha tagit sig mot Vansbro så går det tåg Hallsberg – Vansbro kl 15:16 som är framme i Vansbro kl 19:51 med ett byte i Borlänge till buss till Vansbro.

Ett till tåg går kl 15.20 men där är flera byten och det är byte i Örebro C och Borlänge C är det buss till Vansbro centrum och det är samma buss från Borlänge och den är framme kl 19.51.
Det går två tåg till mot Vansbro, kl 17:16 – 21:56 och kl 17:24 – 21:56.

Var Patrik förvirrad och deprimerad så kan han ju faktiskt ha tagit någon av dom här tågen upp mot Vansbro. Frågan är varför, men en förvirrad person handlar inte logiskt.
Det är ju nästan så man hoppas på att det är Patriks kropp som är hittad så att familjen får frid.
Att han skulle ha lämnat allt och gömt sig någonstans i över 1 år är orimligt, men hoppet finns ju kvar så länge en kropp inte är hittad.
Ett avslut är mycket bättre än att fortsätta att leva i ovisshet.

Kollade facebooksidan för Patrik nu och jag har helt missat att den är stängd och en blogg har öppnats i stället. HITTA PATRIK http://hittapatrik.blogg.se/
Senast redigerad av Timeout 2018-05-28 kl. 03:10.
Citera
2018-05-28, 07:24
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Person hittad död i älv
En kropp har hittats i Västerdalälven i Vansbro kommun i Dalarna.
– Ingångsuppgifterna vi har är att den här kroppen kan ha legat en längre tid,
– Vi har problem med identifiering och det måste göras en medicinsk undersökning,
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VzeOW/person-hittad-dod-i-alv

Patrik sågs senast måndag 22 maj ca kl 14.46 på Hallsbergs station.
Skulle han ha tagit sig mot Vansbro så går det tåg Hallsberg – Vansbro kl 15:16 som är framme i Vansbro kl 19:51 med ett byte i Borlänge till buss till Vansbro.

Ett till tåg går kl 15.20 men där är flera byten och det är byte i Örebro C och Borlänge C är det buss till Vansbro centrum och det är samma buss från Borlänge och den är framme kl 19.51.
Det går två tåg till mot Vansbro, kl 17:16 – 21:56 och kl 17:24 – 21:56.

Var Patrik förvirrad och deprimerad så kan han ju faktiskt ha tagit någon av dom här tågen upp mot Vansbro. Frågan är varför, men en förvirrad person handlar inte logiskt.
Det är ju nästan så man hoppas på att det är Patriks kropp som är hittad så att familjen får frid.
Att han skulle ha lämnat allt och gömt sig någonstans i över 1 år är orimligt, men hoppet finns ju kvar så länge en kropp inte är hittad.
Ett avslut är mycket bättre än att fortsätta att leva i ovisshet.

Kollade facebooksidan för Patrik nu och jag har helt missat att den är stängd och en blogg har öppnats i stället. HITTA PATRIK http://hittapatrik.blogg.se/

Facebooksidan är tyvärr avvecklad sedan länge.

Inget av det där är orimligt, även om bankkontot inte rörts.

Dalatrafiken slutade ta kontanter på sina bussar i Falun och Borlänge i maj 2017 men tydligen inte i övriga Dalarna.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6698024
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2018-05-28 kl. 08:16.
Citera
2018-06-03, 09:35
Medlem
Snubban007s avatar
Såå fruktansvärt att Patrik ännu inte hittats .. 😔 ovissheten för anhöriga måste ju vara olidlig.. om Patrik tagit sig vidare från Hallsberg till annan stad så känner ju jag spontant att det nu efter 1 år borde ha uppdagats. Folk i hela vårt land har ju "sett patrik" och varit typ 100% säkra.. någon av alla dessa obs kan ju stämma.. den jag är mest nyfiken på och som jag hört minst om är obsen från en man som i samband med Patriks försvinnande såg en ung man utefter någon väg, minns ej var.. med en skylt det stod "Oslo " på... Han sa sig vara 99.9% säker på att detta var Patrik... har man kollat upp grannländer? Tycker polisen i Sverige fortfarande att Patriks försvinnande är ett "frivilligt försvinnande" och innebär det då att man inte har samarbete med andra länders polis? Nån som vet hur det funkar? Eller måste man som anhörig göra en anmälan själv till tex norsk polis? Troligtvis vet man ju inom polisen om vad som händer i grannländer så sett.. men dom lägger ju inget krut på något som inte ligger på deras skrivbord ? 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in