2018-05-25, 11:39
Bannlyst
Idag, inte ett cirrusmoln eller slöjmoln i sikte sedan soluppgång c:a 04.40, däremot massor av långa vita streckformationer efter flygplan som flyter ut till ett disigt skikt.
Citera
2018-05-25, 11:52
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakarn
Du sa att det inte gick (utan att egentligen veta nånting), jag berättade hur det ligger till i verkligheten. Förstår du? Och varför påstår du saker du uppenbarligen inte visste nånting om, utan bara trodde?

Och det var du som påstod att det är omöjligt, som ursäkt för att ingen lyckats bevisa chemtrails genom dessa mätningar. Så det är väl ändå du som borde ha intresse av att undersöka, själv vet jag redan hur det ligger till, som vanligt ska "andra" bevisa idiotiska påståenden.

Varför hyr inte du en båt för att dra ut för att bevisa att det inte finns dinosaurie-sjöhäst-enhörningar i bottenviken? För det vore väl rätt knäppt att du ska behöva göra det för nån annans skull, trots att du med största sannolikhet vet att det inte existerar nåt sådant?

Du har inte lyckats förklara någonting, förstår du hur tester fungerar? Vad skall testat och med vad? Att ha plan som kan befinna sig på den altituden har du givetvis ingen nytta av alls om du inte vet vad du skall testa och med vad. Så igen är det så enkelt som du påstår så gör det då, vad väntar du på? Sitta här och snömosa har du precis ingenting för och fenomenet är ju precis ingen som förnekar bara det att ni kallar chemtrails för persistent contrails och/eller moln.

Om det är elektrohydrodynamisk frekvens manipulation som man håller på med och det hela handlar om "Solar Radiation Management" och det som finns på planen är sofistikerade W.S.A.C. system vad är det då du skall testa? Kan du förklara det för mig? Har du någon som helst jävla aning om vad jag pratar om här?

Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jag har aldrig sagt något om några cirrusmoln, så jag förstår inte vad du menar.

Varför la du i den diskussionen då?

Citat:
Ursprungligen postat av Pietas
Idag, inte ett cirrusmoln eller slöjmoln i sikte sedan soluppgång c:a 04.40, däremot massor av långa vita streckformationer efter flygplan som flyter ut till ett disigt skikt.

Japp och om 2 timmar kallar debunkertrollen dessa till 100% artificiella moln för naturliga trots att dom som du ser har noll bevis för den saken. Varit skitfint hela veckan så trist att dom börjar spraya idag när man äntligen hinner pressa lite.
Citera
2018-05-25, 12:56
Medlem
madtops avatar
Citat:

Vet inte var du befinner dig men i Stockholmsområdet så har vi just nu cirrusmoln på himlen.
Och har har du satellitbilder på molnen:
https://www.smhi.se/vadret/nederbord-molnighet/satellit-europa

Citat:
[b]De lägger linjerna runtikring solen.

Jösses... så du tillhör skaran som inte fattar att "runtikring solen" är en sak för dig och en helt annan för någon som befinner sig 1km därifrån.
Citera
2018-05-25, 13:11
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Om det är elektrohydrodynamisk frekvens manipulation som man håller på med och det hela handlar om "Solar Radiation Management" och det som finns på planen är sofistikerade W.S.A.C. system vad är det då du skall testa? Kan du förklara det för mig? Har du någon som helst jävla aning om vad jag pratar om här?

Om det är W.S.A.C-system som inte släpper ut något skadligt ämne så är ju de "chemtrails" du snackat om helt ofarliga och kan knappast ens kallas "chems"! Är du helt jävla efterbliven?
Citera
2018-05-25, 13:20
Medlem
Spakarns avatar
Citat:
Du har inte lyckats förklara någonting, förstår du hur tester fungerar? Vad skall testat och med vad? Att ha plan som kan befinna sig på den altituden har du givetvis ingen nytta av alls om du inte vet vad du skall testa och med vad. Så igen är det så enkelt som du påstår så gör det då, vad väntar du på?

Nästa gång, läs gärna vad som står i mitt inlägg.
Du säger att "man" inte kan hyra plan och åka upp till 35k ft, jag förklarar att det kan man visst.
Beskriv istället vad i ovanstående du har svårt att förstå?

Chemtrailare påstår att man sprider gifter och allt möjligt, medan vetenskapen säger att vattenångorna bildar moln, med hjälp av sotpartiklar osv osv. Så om chemtrailare säger att persistant contrails innehåller andra saker än vattenånga + lite sot, så är det ju bara att åka upp och bevisa det.
Du påstår saker som strider mot konsensus inom flygbranchen och vetenskapen, varför ska andra bevisa det åt dig?

Finns gott om partikelfilter och uppsamlare man kan installera på plan som skulle klara att upptäcka de mängder av aluminium, tungmetaller, nanobotar och allt chemtrailare påstår finns, utan bevis. Jag säger ju till dig, det finns inget hinder mot att hyra ett plan om du vill ha bevis för de påståenden från andra chemtrailare som du upprepar.

Varför har du så svårt att bemöta det som skrivs, du attackerar ju saker jag aldrig påstått? Jag förklarade för dig varför jag har noll intresse av att bevisa/motbevisa andras fantasier, men du fortsätter att uppmana mig att hyra ett plan och testa det här?
Skulle jag själv vara övertygad om att ett visst område inom vetenskap skulle vara fel, och dessutom hota mänskligheten, så skulle jag satsa allt på att bevisa vart felen ligger, men du verkar nöja dig med med hörsägen från youtube? Tror du inte riktigt på vad du själv säger?

Försök förklara vart din förståelse haltar istället, så kan vi komma nån vart.
Citera
2018-05-25, 13:59
Medlem
Spakarns avatar
Citat:
Haha vore det verkligen inte, finns enkelt +10 miljoner FILMER på fenomenet så bilder är numera år 2018 i denna teknologiska tidsålder helt förlegat.
Projiceringar över okunnighet har du inte mycket för debunkertrollet, kom ihåg var du befinner dig.

Det undrade jag med när du började klippa och klistra eftersom du inte kunde svaret på precis någonting rent tekniskt. Du förstår lilla vän att när du blir äldre kommer du också förstå att det är en massiv skillnaden mellan teori och praktik.
Jag pratar om foton som visar modell på planet, med geo/tids-stämpel på fotot? Inte minst Luftis/TS skulle nog bli väldigt nyfikna om det presenterades, just sayin'

5e gången på rad som du undviker frågor om ditt pilot-påstående... Vad kan det bero på?

* Visa gärna vad som är klippt och klistrat, så skulle det vara mkt lättare att bemöta, än dessa tomma oneliners?

* Upplys mig istället om vad som är omöjligt med mitt resonemang om flygmätningar, annars ser du bara fånig ut, som inte klarar av att bemöta en endaste sak i det som skrivs, utan att tramsa...

Varför är du så rädd för en seriös diskussion?

Jag tycker det vore fantastiskt om någon upptäckte ett hot mot mänskligheten, lade fram bevis för det, och varnade allmänheten... Men det enda jag ser här är ju en hysterisk vägran att faktiskt blottlägga denna konspiration, enorma kunskapsbrister, extremfall av Dunning/Krüger och tonåringars mognad i resonemangen.

Så ska vi pröva att prata som vuxna? vi börjar om.
1. Du säger att det inte går att hyra plan och flyga upp för mätning.
2. Jag svarar att det går utmärkt, tipsar till och med om flygföretag, tipsar om mätmetoder och radar upp exempel på bevis som skulle vara riktigt lätta att upptäcka.
3. Trams från dig. Börja om härifrån, om du nu inte bara vill trolla och tramsa.
Citera
2018-05-25, 14:24
Medlem
madtops avatar
Citat:
Nej du har ju bara bilder, det har du ju erkänt. Bilder kan aldrig bevisa att något är kvardröjande. Nej ljug inte, vi vet alla att ni inte ens har film på ett naturligt uppstått cirrus moln och vi har alla andra tom idag sett planen skapa dom.

Jag pratar inte om bilder, jag pratar om att studera strimmorna i verkligheten.

Som exempel studerade jag idag ett tiotal flygplan som lämnade kvardröjande strimmor efter sig.
Och samtliga av dessa plan gick att mha FR24 identifiera som vanliga passagerarplan, de kvardröjande strimmorna var mao vanliga kondensationsstrimmor.

Jag vet mao att av de tio kvardröjande strimmor jag såg idag över Stockholm var det inte ett enda som var "chemtrail" - samtliga var vanliga k-strimmor.
Citera
2018-05-25, 14:28
Medlem
madtops avatar
Citat:
Luftvärnet bryr sig inte och har varit i kontakt med dom x antal gånger, det enda dom gör om du ringer är att dom bekräftar att det inte är ett militärt svenskt plan men yra inte om chemtrails utan ring och fråga om det pågår någon större övning eftersom du ser 6 plan utanför linjen för kommersiellt flyg och du undrar om någon större övning pågår.

Du har bevisligen ingen som helst koll på vad du pratar om. Det finns ingen "linje för kommersiellt flyg".
Citera
2018-05-25, 14:30
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag pratar inte om bilder, jag pratar om att studera strimmorna i verkligheten.

Som exempel studerade jag idag ett tiotal flygplan som lämnade kvardröjande strimmor efter sig.
Och samtliga av dessa plan gick att mha FR24 identifiera som vanliga passagerarplan, de kvardröjande strimmorna var mao vanliga kondensationsstrimmor.

Jag vet mao att av de tio kvardröjande strimmor jag såg idag över Stockholm var det inte ett enda som var "chemtrail" - samtliga var vanliga k-strimmor.

Nej du ljuger om samma sak varje gång men kan aldrig presentera bevis för det och allt du säger är dessutom ot. Vi pratade om plan som inte syns på radar, som inte flyger där kommersiellt flyg är och som lämnar chemtrails. Du ljuger ju nämligen om något helt annat. SAS, Norwegian och dom andra lämnar aldrig persistent contrails och det har jag fast slagit sedan 2006. Du påstår däremot motsatsen och har så gjort i flera år men lyckas bara visa samma bild 32 gånger och bilder är ju som sagt inte bevis för något alls.
Citera
2018-05-25, 14:30
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Du har bevisligen ingen som helst koll på vad du pratar om. Det finns ingen "linje för kommersiellt flyg".

Jopp det gör det. Korridor kallar vi det på fackspråk.
Citera
2018-05-25, 14:34
Medlem
Spakarns avatar
Citat:
Luftvärnet bryr sig inte och har varit i kontakt med dom x antal gånger, det enda dom gör om du ringer är att dom bekräftar att det inte är ett militärt svenskt plan men yra inte om chemtrails utan ring och fråga om det pågår någon större övning eftersom du ser 6 plan utanför linjen för kommersiellt flyg och du undrar om någon större övning pågår.

Sluta projicera ditt oärliga stolpskott, gå tillbaka och svara och kom sen tillbaka och snacka om vuxna konversationer, det var ju du som började med att klippa bort halva min post så att du nu försöker kritisera mig för detta är ju bara wow, hur fan klarar ni extrema jävla stolpskott er ens i livet? Ni kan verkligen inte gå 5 sekunder utan att ljuga och manipulera vad som sagts eller så är ni bara så jävla aspiga att ni inte förstår hur ni för er. Alla ser ju liksom posterna så varför sitter du och ljuger om det här? Är det gaslightning ni försöker er på så bring it, kommer ni få ångra rejält, jag lovar, ingen är anonym längre.
Kollar man bakåt så är det rätt uppenbart vem som duckar och undviker / tramsar, men mitt hopp att få några vettiga ord från dig kvarstår.

Absolut ska jag ringa "luftvärnet" nästa gång, vilket luftvärn ringde du, och varför valde du att ringa till ett luftvärn, ACC / Sweden Control, istället för luftis/transportstyrelsen, flygvapnet, osv...?

1. Hur blev du pilot utan att kunna nåt om meteorologi, navigation eller flygplan??
Eller hittade du bara på?

2.Visa gärna vad som är klippt och klistrat, så skulle det vara mkt lättare att bemöta, än dessa tomma oneliners?

3. Jag gav dig en rad exempel på ämnen/saker att mäta och hur. Förklara vad som är fel med det?

4. Varför har du så svårt att föra en vuxen/seriös diskussion om det här? Jag försöker gång på gång uppmana dig att hålla dig över en barnslig nivå.

Vi har med stapplande steg konstaterat att du hade fel om flygplanshyra osv , plus att du inte kan så mkt om flygning... Ska vi konstatera att du inte är pilot över huvud taget? (varför påstå en sån grej över huvud taget när allt du skriver tyder på motsatsen)

Kom igen nu, moget resonemang och svar tack...
Citera
2018-05-25, 14:34
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jopp det gör det. Korridor kallar vi det på fackspråk.

Det är väldigt vanligt att flygplanen flyger utanför korridorerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in