Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-24, 19:42
Medlem
powderfuckers avatar
Stämde det att özz ägde 75% av fastigheten? Borde inte han vara byggherre?
Borde väl funnits någon vit arbetskraft om de har haft bygglov?
Citera
2018-05-24, 20:07
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
Stämde det att özz ägde 75% av fastigheten? Borde inte han vara byggherre?
Borde väl funnits någon vit arbetskraft om de har haft bygglov?

Han äger ena fastigheten till 50% och den andra till 100% via bolag som jag förstått saken. Han är därmed byggherre i båda, detta då han även äger/VD i bolaget som äger andra kåken. Även om hans svåger Richard Damm som dagligdags jobbar på Telia på lunchrasterna drivit denna mastodont byggnation om 600kvm från annan ort (han jobbar som framtidsguru på Telia och har väl troligen nyttjat allehanda cyber lösningar för att sköta allt detta från Stureplan) anlitat arbetskraften och tar på sig ansvaret (tydligare Målvakt har sällan skådats) är Özz samt Özz och syrran Debbie byggherrar och de som slutligen ansvarar även för Richard Damms inhyrda svartjobbare, detta skall byggherren alltid kolla av, ha personalliggare, kolla med SKV osv. Helt Självklara grejer.

Utöver detta torde det även ligga en hund begraven i det faktum att han köpt ett av husen via bolag genom att påstå att det skall bli en teater, vilket inte skett. Liknar den grej som folk som köpte båtar på bolaget för att bedriva charter 20min om året och drog av hela kalaset på 80-talet. Där finns det prejudikat, Özzen måste spela och dansa säkert 3-4 kvällar i veckan för att det skall vara ok att köpa på bolaget för Skatteverket men nu har man enligt utsago byggt ett bostadshus. Till dess att hans bolag fått revision är detta dock ej genomlyst, men det bör finnas en hel del gegga där.

Frågan är vilket spark i baken Skatteverket, EKO brott samt Polisen skall ha för att agera i frågan.

Vi är många som önskar att Samhällssystemet vi betalar skatt till tar ett omedelbart ansvar i denna fråga.

RÄTTVISA TACK!
Senast redigerad av CapsLock99 2018-05-24 kl. 20:13.
Citera
2018-05-24, 20:42
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Han äger ena fastigheten till 50% och den andra till 100% via bolag som jag förstått saken. Han är därmed byggherre i båda, detta då han även äger/VD i bolaget som äger andra kåken. Även om hans svåger Richard Damm som dagligdags jobbar på Telia på lunchrasterna drivit denna mastodont byggnation om 600kvm från annan ort (han jobbar som framtidsguru på Telia och har väl troligen nyttjat allehanda cyber lösningar för att sköta allt detta från Stureplan) anlitat arbetskraften och tar på sig ansvaret (tydligare Målvakt har sällan skådats) är Özz samt Özz och syrran Debbie byggherrar och de som slutligen ansvarar även för Richard Damms inhyrda svartjobbare, detta skall byggherren alltid kolla av, ha personalliggare, kolla med SKV osv. Helt Självklara grejer.

Utöver detta torde det även ligga en hund begraven i det faktum att han köpt ett av husen via bolag genom att påstå att det skall bli en teater, vilket inte skett. Liknar den grej som folk som köpte båtar på bolaget för att bedriva charter 20min om året och drog av hela kalaset på 80-talet. Där finns det prejudikat, Özzen måste spela och dansa säkert 3-4 kvällar i veckan för att det skall vara ok att köpa på bolaget för Skatteverket men nu har man enligt utsago byggt ett bostadshus. Till dess att hans bolag fått revision är detta dock ej genomlyst, men det bör finnas en hel del gegga där.

Frågan är vilket spark i baken Skatteverket, EKO brott samt Polisen skall ha för att agera i frågan.

Vi är många som önskar att Samhällssystemet vi betalar skatt till tar ett omedelbart ansvar i denna fråga.

RÄTTVISA TACK!
Tack för inlägg. Då e han alltså 100% kö(u)rd
Citera
2018-05-24, 20:56
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nu är klockan 12, fortfarande inget.

Kan någon uppdatera läget rent allmänt?

Jag vet att han är avbokad av någon kommun (vilken minns jag inte) Och ingen ny krönika?
Citera
2018-05-24, 21:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Jag vet att han är avbokad av någon kommun (vilken minns jag inte) Och ingen ny krönika?
En kommun avbokad, ett företagsevent avbokat, ingen krönika (än) i Expressen.
Men en livesänd TV-gala (Mammagalan) på söndag i femman, kan bli hur kul som helst om någon häcklare smyger sig in i publiken.
Citera
2018-05-24, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Vet ej om det stämmer men enligt Bert Karlsson (ja jag vet...) så blev ha avbokad i Tidaholm. Kanske kan någon annan bekräfta detta?
Citera
2018-05-24, 23:10
Medlem
Han blev avbokad från event i Anderstorp.

https://www.vn.se/article/efter-granskningen-ozz-nujen-avbokad-av-affarsracet/
Citera
2018-05-24, 23:28
Medlem
1970-01-01s avatar
Bara för att kolla vad den yngre generationen av allmänheten tycker (vet) om Özz så skrev jag på Jodel.
(En app för chat mellan ungdomar där varje stad har sin egen chat typ)

I alla fall där skrev jag "Vad tycker ni om Özz Nujen"

Och svaren var inte nådiga (Jag skrev där för att se om det är vi som lever i en Flashback bubbla och att det kanske inte är så spritt bland "vanligt Aftonbladet folk") Men det med Özz är väl känt tydligen.

Såhär tycker ungdomarna om Özz Nujen:
  • Landsförrädare
  • Inte rolig
  • Ingen åsikt
  • Gjorde bort sig fullständigt när han la ut intervjun med JJ, men som komiker har jag ingen åsikt
  • Dålig komiker, dålig person, dåliga anställningsvillkorl
  • Fråga min svåger!
  • Dålig komiker, vidrig personlighet
  • Terroristsupporter
  • [Bajskorv icon]
  • He's a witch! Burn him
Citera
2018-05-24, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Bara för att kolla vad den yngre generationen av allmänheten tycker (vet) om Özz så skrev jag på Jodel.
(En app för chat mellan ungdomar där varje stad har sin egen chat typ)

I alla fall där skrev jag "Vad tycker ni om Özz Nujen"

Och svaren var inte nådiga (Jag skrev där för att se om det är vi som lever i en Flashback bubbla och att det kanske inte är så spritt bland "vanligt Aftonbladet folk") Men det med Özz är väl känt tydligen.

Såhär tycker ungdomarna om Özz Nujen:
  • Landsförrädare
  • Inte rolig
  • Ingen åsikt
  • Gjorde bort sig fullständigt när han la ut intervjun med JJ, men som komiker har jag ingen åsikt
  • Dålig komiker, dålig person, dåliga anställningsvillkorl
  • Fråga min svåger!
  • Dålig komiker, vidrig personlighet
  • Terroristsupporter
  • [Bajskorv icon]
  • He's a witch! Burn him

Ja just nu har han det inte roligt, den där Özz Nûjen. Tror ni han kan återhämta sig från alla negativa skriverier?
Citera
2018-05-24, 23:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Ja just nu har han det inte roligt, den där Özz Nûjen. Tror ni han kan återhämta sig från alla negativa skriverier?

Nej för samtidigt som detta pågår så minskar efterfrågan på inkvoterade propagandister för den nuvarande regimen. Tom om den offentliga arbetsgivaren betalar så kommer allt färre idas gå på hans tillställningar (Komedi eller föreläsning, ingen skillnad lika tråkigt och PK oavsett) för att godhetsmarkera och låtsasskratta åt svenskar och Sverige.

Han kan inte heller byta spår och lämna PK för han var aldrig rolig eller populär. Talanglös och otrevlig som person. Man ser ju nu att ingen försvarar honom för han har inga supportrar eller vänner.
Citera
2018-05-24, 23:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Det Özz har råkat ut för är att han har passerat en gräns där det inte längre bland godhetsknarkarna ger något socialt kapital att "gilla" eller stödja honom. Tvärtom börjar det kosta socialt kapital att associeras med honom. Så det som inträffar är inte att många går till angrepp mot honom. Man låtsas helt enkelt bara som om han inte finns.
Citera
2018-05-25, 00:05
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det Özz har råkat ut för är att han har passerat en gräns där det inte längre bland godhetsknarkarna ger något socialt kapital att "gilla" eller stödja honom. Tvärtom börjar det kosta socialt kapital att associeras med honom. Så det som inträffar är inte att många går till angrepp mot honom. Man låtsas helt enkelt bara som om han inte finns.

Exakt. Se även Henrik Schyffert, tidigare inlägg på Facebook från honom där tidigare så frekvent han hyllat sin vän Özz Nujen som enligt Schyffert visar att man kan bli rik och mycket framgångsrik som utlandsfödd i Sverige, Schyffert benämner även Özz som "min mycket framgångsrike gode vän Özz Nujen".

Idag från Schyffert = Tystnad från sin den gode vännen. Inte ens överstepräst i PK ligan Henrik Schyffert går in och lägger en positiv mening till Özz försvar. Schyffert har droppat Özz som en gammal dålig vana och ligger f.ö alltjämnt under radarn för att inte påminna allmänheten om att han är en av de tongivande åsiktspoliserna som förorsakat det kaos och årtionden av kostnader som ligger framför oss.

Özz onlinekramas med Schyffert
https://twitter.com/ozznujen/status/795902933145710593

Avgå Schyffert
https://www.facebook.com/AvgaHenrikSchyffert/?ref=br_rs
Senast redigerad av CapsLock99 2018-05-25 kl. 00:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in