Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-25, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DHAB
Han blev avbokad från event i Anderstorp.

https://www.vn.se/article/efter-granskningen-ozz-nujen-avbokad-av-affarsracet/
Tack för den länken!

"En gäst som däremot inte dyker upp är komikern Özz Nûjen som var bokad som hemlig gäst på mässan men som avbokades när komikern förekom i SVT:s Uppdrag Granskning gällande terroristen Rakhmat Akilov.
– Ungefär samtidigt som vi gick ut med att han var vår gäst blev det mycket uppmärksamhet kring honom på grund av det där. Därför valde vi att avboka för att fokuset inte ska hamna på honom utan på affärsracet,"

Varken hot eller hat här heller utan endast gott omdöme (om än något senkommet).
Citera
2018-05-25, 06:09
Medlem
Ja, verkligen en bra och informativ artikel i Värnamo Nyheter!
Jag kan väl fylla på ett annat citat:
<För mindre än en vecka sedan ställdes en föreläsning med Nûjen in i Tidaholm med ganska kort varsel sedan arrangören fått ta emot en hel del kritik för valet att boka komikern.>

Som det påpekats, så är det inte hot, utan kritik som enl VN gjorde att Tidaholms kommun avbokade ÖN. Bra att det klargörs.
Citera
2018-05-25, 06:28
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det Özz har råkat ut för är att han har passerat en gräns där det inte längre bland godhetsknarkarna ger något socialt kapital att "gilla" eller stödja honom. Tvärtom börjar det kosta socialt kapital att associeras med honom. Så det som inträffar är inte att många går till angrepp mot honom. Man låtsas helt enkelt bara som om han inte finns.

Råkat ut för? Du får det att låta som om den hårige kurden på något sätt blivit utsatt för något på grund av otur. Den självgode sverigehataren har fallit på eget grepp genom en serie extremt korkade val som får Kuk-Anders Borgs härjningar på fyllan att framstå som karriärsfrämjande trivselåtgärder. Dessutom tror jag att Hen-Rik Schyffert uppriktigt grämer sig att han inte längre kan berömma sin PK-bror som klantat bort allt sitt sociala kapital.
Citera
2018-05-25, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Ja just nu har han det inte roligt, den där Özz Nûjen. Tror ni han kan återhämta sig från alla negativa skriverier?
Det enda som kan stoppa Özzen är om icke krigskadade svenskar inser hur vidrig denna terrorist är och hur Özzen ligger bakom död åt svenskar, barn och turister på Stockholms gator.

Må Özz Nujen brinna i helvetet. Den lilla dvärgen har aldrig varit rolig.
Citera
2018-05-25, 09:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Råkat ut för? Du får det att låta som om den hårige kurden på något sätt blivit utsatt för något på grund av otur. Den självgode sverigehataren har fallit på eget grepp genom en serie extremt korkade val som får Kuk-Anders Borgs härjningar på fyllan att framstå som karriärsfrämjande trivselåtgärder. Dessutom tror jag att Hen-Rik Schyffert uppriktigt grämer sig att han inte längre kan berömma sin PK-bror som klantat bort allt sitt sociala kapital.
Visst är det helt & hållet självförvållat. Men visst fan har han haft otur.
Hade det varit någon annan än Akilov som fått pengar så hade detta aldrig avslöjats.

Att han sen skulle agera så här helt vansinnigt är ju att betrakta som en gåva från ovan. Med rätt krishantering från första början hade han kanske kunnat komma undan ändå. Men nu har han inte bara grävt sin egen grav, han har hängt sig, skjutit sig & begått harakiri samtidigt. Helt på egen hand.
Citera
2018-05-25, 09:44
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elBrudo
Tack för den länken!

"En gäst som däremot inte dyker upp är komikern Özz Nûjen som var bokad som hemlig gäst på mässan men som avbokades när komikern förekom i SVT:s Uppdrag Granskning gällande terroristen Rakhmat Akilov.
– Ungefär samtidigt som vi gick ut med att han var vår gäst blev det mycket uppmärksamhet kring honom på grund av det där. Därför valde vi att avboka för att fokuset inte ska hamna på honom utan på affärsracet,"

Varken hot eller hat här heller utan endast gott omdöme (om än något senkommet).

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ja, verkligen en bra och informativ artikel i Värnamo Nyheter!
Jag kan väl fylla på ett annat citat:
<För mindre än en vecka sedan ställdes en föreläsning med Nûjen in i Tidaholm med ganska kort varsel sedan arrangören fått ta emot en hel del kritik för valet att boka komikern.>

Som det påpekats, så är det inte hot, utan kritik som enl VN gjorde att Tidaholms kommun avbokade ÖN. Bra att det klargörs.

Det finns bara en enda person som brölat och gråtit och skrikit om hat och hot i samband med de inställda föreställningarna, och det är Özz själv. Trots att att man svart på vitt gjort klart från arrangörernas sida att inget hot förekommit.

Özz! Du är så jävla patetisk!

Dessutom:

Citera
2018-05-25, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Det finns bara en enda person som brölat och gråtit och skrikit om hat och hot i samband med de inställda föreställningarna, och det är Özz själv. Trots att att man svart på vitt gjort klart från arrangörernas sida att inget hot förekommit.

Özz! Du är så jävla patetisk!

Dessutom:

Ska han ha föreställningar i sin egen nyrenoverade teater på Gotland?
Citera
2018-05-25, 10:21
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamladufria

Berättigad fråga!

Finns det någon gotlänning som sett några affischer om föreställningar i sommar?
Özz som står och häcklar svenskar och deras skattemoral från scenen på hans egen teater på Gotland.

Kommer det bli fullsatt tro? Fyllt till sista bänk med semestrande svenskar som skrattar så tårarna rinner när Özz föraktfullt hånar dem och pissar dem i ansiktet? Flabbar så de ramlar av stolen när Özz predikar hur vi ska skämmas för att vi är sådana rasister?

Kort sagt: Hur går det med teatern?

Succé?
Citera
2018-05-25, 10:44
Medlem
Jag tycker inte att Tidaholm ska betala någonting till Nujen.

För några år sen var det väl så att alla som hade ett bankkonto var tvungna att svara på en del frågor om vad man gjorde med sina pengar, och vad det var för pengar.
Som jag minns det motiverades det där i grunden av 9/11, man letade efter pengar som skulle kunna komma att användas till terrordåd.

Även om man betalar Nujen vitt så är det ju bevisat att Nujen inte bryr sig ett spår om han använder pengar till att finansiera terrordåd.
Att inte betala ut några pengar till Nujen tycker jag är väl motiverad civil olydnad.

Hammarby-klackarna brukar köra ramsan
"Öka takten sista kvarten Ti-Da-Holm!"

Och det är obegripligt, de allra flesta Bajen-lag lämnar aldrig Stockholms län, ungarna har inte en susning om var Tidaholm ligger, om dom ens vet att det är en plats.
Tydligen är det en hommage, hyllning, till en tapper hejarklack på en 10 personen som tog sig hit för att hylla sitt lag för en 20-30 år sen.
Ingen minns väl hur det gick i matchen, men att Tidaholm ska hyllas, det vet man.

Nu har Tidaholm skrivit historia igen.
"Hatten av för Ti-Da-Holm!"

(Den är en annan melodi på den senare ramsan och jag har glömt bort vad den heter som man frågar men fråga honom.)
Citera
2018-05-25, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Jag tycker inte att Tidaholm ska betala någonting till Nujen.

För några år sen var det väl så att alla som hade ett bankkonto var tvungna att svara på en del frågor om vad man gjorde med sina pengar, och vad det var för pengar.
Som jag minns det motiverades det där i grunden av 9/11, man letade efter pengar som skulle kunna komma att användas till terrordåd.

Även om man betalar Nujen vitt så är det ju bevisat att Nujen inte bryr sig ett spår om han använder pengar till att finansiera terrordåd.
Att inte betala ut några pengar till Nujen tycker jag är väl motiverad civil olydnad.

Hammarby-klackarna brukar köra ramsan
"Öka takten sista kvarten Ti-Da-Holm!"

Och det är obegripligt, de allra flesta Bajen-lag lämnar aldrig Stockholms län, ungarna har inte en susning om var Tidaholm ligger, om dom ens vet att det är en plats.
Tydligen är det en hommage, hyllning, till en tapper hejarklack på en 10 personen som tog sig hit för att hylla sitt lag för en 20-30 år sen.
Ingen minns väl hur det gick i matchen, men att Tidaholm ska hyllas, det vet man.

Nu har Tidaholm skrivit historia igen.
"Hatten av för Ti-Da-Holm!"

(Den är en annan melodi på den senare ramsan och jag har glömt bort vad den heter som man frågar men fråga honom.)

Tack för ett trevligt inlägg om fotbollskultur och -ramsor! Kände inte till detta om Tidaholm.

Bra också att Özz Nujen, när han är inne här och läser, kan se att vi inte bara ägnar oss åt hat, hat, hat..
Citera
2018-05-25, 11:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamladufria
Har inte sett någon annonsering om någon föreställning. Renoveringen kanske inte är helt klar.

Det blir nog en Roy Andersson-inspirerad föreställning i sepiabelysning, där Özz spelar King Lear med enbart systern & svågern som åskådare.
Citera
2018-05-25, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Har inte sett någon annonsering om någon föreställning. Renoveringen kanske inte är helt klar.

Det blir nog en Roy Andersson-inspirerad föreställning i sepiabelysning, där Özz spelar King Lear med enbart systern & svågern som åskådare.

Varför inte nån Lars Norén-pjäs eller nåt av Kafka? Borde ju kännas passligt för "Kurden vars Potemkin-kulisser föll som ett korthus."

För de som tror att min oerhörda skadeglädje bottnar i "rasism" så har ni helt rätt, men jag skulle vara lika lycklig om (när?)
Hen-rik Schyfferts elfenbenstorn rasade rakt i synen på henom. Nästan ännu lyckligare faxist. 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in