2018-05-24, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Som att säga att vita begår brott...?

Men eftersom du frågar antar jag att du tycker nåt annat.

Vad tycker du om den här tråden om att kvinnor slår män? Demoniseringstråd?

Jag tycker inte att brottslighet är en egenskap som kan användas för att beskriva svarta, men du verkar tycka något annat.
Citera
2018-05-24, 22:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Att de inte får sina bidrag om de väljer att hjälpa andra än kvinnor är en del i problemet men det var inte frågan men vi tar en annan fråga istället.

Ser du några problem i om dessa hjälpverksamheter riktade sitt stöd till alla istället för endast kvinnor, svarta eller vita?
Ja, att den överväldigande majoriteten jobbar gratis på sin fritid, till exempel.

För det första kanske de inte vill lägga mer av sin fritid än de gör utan vill ha tid över för familj, kvällskurser och hobbies, för det andra kanske de inte är så intresserade om de inte själva får välja vad de vill göra.
Citera
2018-05-24, 22:38
Medlem
Citat:
Ja, att den överväldigande majoriteten jobbar gratis på sin fritid, till exempel.

För det första kanske de inte vill lägga mer av sin fritid än de gör utan vill ha tid över för familj, kvällskurser och hobbies, för det andra kanske de inte är så intresserade om de inte själva får välja vad de vill göra.

För det första, varför skulle de behöva lägga mer av sin fritid?
De lägger ned precis så mycket tid de känner för men du menar såklart att behovet av personal skulle bli för stort då många fler skulle söka hjälp vilket i sig självt borde vara en tankeställare för dig. Behovet finns alltså.

För det andra så kan alla de som bara klarar av att sympatisera med andra människor av samma kön eller hudfärg dra åt helvete, de historielösa självupptagna mupparna.

En enkel lösning är att alla verksamheter som riktar sig till alla människor (till skillnad från nazister och feminister), kan gott vara skattefinansierade till 100%. Överflöd av resurser för att hjälpa alla de som behöver hjälp.

Nåt säger mig att du hellre ser underfinansierade hjälpverksamheter som bara riktar sig till kvinnor än välfinansierade sådana som riktar sig till alla. Eller?
Citera
2018-05-24, 22:39
Avslutad
Citat:
Jag tycker inte att brottslighet är en egenskap som kan användas för att beskriva svarta, men du verkar tycka något annat.
Men du tycker att kvinnor slår män är en egenskap som kan användas för att beskriva kvinnor?
Citera
2018-05-24, 22:41
Medlem
Citat:
Men du tycker att kvinnor slår män är en egenskap som kan användas för att beskriva kvinnor?

Nej.
Jag kan heller inte minnas att någon i tråden påstått att kvinnor slår män utan att de helt enkelt påstått att lika många kvinnor slår män som män slår kvinnor. Men jag kan ha fel såklart, länka citat.
Citera
2018-05-24, 22:41
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Att säga att "många män slår kvinnor" är knappast att demoniseras.

Här i tråden gapas det ju vilt om att många kvinnor slår män, att fler kvinnor slår män än tvärtom, att kvinnor slår först. Tycker du att kvinnor demoniseras i den här tråden?
Nu har du skrivit om vad som stod. Förhåll dig till originaltexten:
Citat:
Roks (Riksorganisationen för kvinnojourer och tjejjourer i Sverige) vill att män ska sluta slå eller skrämma kvinnor, tjejer och barn. Nu gör män ofta så.

Vad gör män ofta? Slår eller skrämmer kvinnor, tjejer och barn.

Ja, vissa uttalanden här och som berör de aktuella studierna kan absolut ses som en demonisering av kvinnor. Har dock större krav på delar av vår offentliga verksamhet... än på random debattör i ett internetforum.
Citera
2018-05-24, 22:46
Avslutad
Citat:
För det första, varför skulle de behöva lägga mer av sin fritid?
De lägger ned precis så mycket tid de känner för men du menar såklart att behovet av personal skulle bli för stort då många fler skulle söka hjälp vilket i sig självt borde vara en tankeställare för dig. Behovet finns alltså.

För det andra så kan alla de som bara klarar av att sympatisera med andra människor av samma kön eller hudfärg dra åt helvete, de historielösa självupptagna mupparna.

En enkel lösning är att alla verksamheter som riktar sig till alla människor (till skillnad från nazister och feminister), kan gott vara skattefinansierade till 100%. Överflöd av resurser för att hjälpa alla de som behöver hjälp.

Nåt säger mig att du hellre ser underfinansierade hjälpverksamheter som bara riktar sig till kvinnor än välfinansierade sådana som riktar sig till alla. Eller?
För att de ska hjälpa fler naturligtvis. De redan hjälper exakt så många som de anser sig vilja hjälpa, och om någon är missnöjd med att de inte hjälper fler kan denna någon ta och hjälpa dessa själv.

Och nej, jag råkar vara av den uppfattningen att finns det människor som vill arbeta ideellt så ska detta användas i första hand.
Citera
2018-05-24, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Nu frågade jag efter om du kunde hitta någon yrkeskategori där avtalsenlig lön låg lägre för kvinnor än män, men du kommer aldrig att kunna hitta det.
Letar man kan man säkert hitta män som borde ligga högre i lön, men hur var det med alla x som hade oförklarat låga löner...fick dom lägre lön än avtalsenlig lön?
Tittar du på deras senaste rapport så säger dom att löneskillnaden 2016 låg på 4,5%, denna skillnaden är helt inom ramen för en normal löneförhandling.
Tjänar du 200 i timmen så skulle löneskillnaden på 4,5% ge 209 per timme eller lite drygt 1500 kr per månad.
Sist jag bytte arbetsplats förhandlade jag mig till 9000 mer per månad...
Men hur skall man lösa den löneskillnaden tycker du?
Skall arbetsgivaren inte få ge dig över avtalsenlig lön?

Jag pratar om en studie där man mer eller mindre gått igenom all svenska arbetsplatser och funnit denna oförklarade löneskillnad mellan män och kvinnor till mäns favör mest. Men du tjatar om någon specifik arbetsplats? Sen nej! det är inte rimligt att så många fler kvinnor än män ska ges lägre löner för samma arbete med samma meriter etc etc. get it? När man upptäcker en sådan skillnad, och räknar bort alla variabler så återstår bara diskriminering...du frågade efter bevis...håll nu till godo.

Citat:
Så beviset för patriarkatet är att kvinnor i Saudi inte får köra bil?
Situationen för kvinnor är värre i Somalia och Mali om du nu vill hitta värre exempel.
Men var hittar du patriarkatet i Sverige?
Men nu förstår jag varför ni skriker så högt om patriarketet...men jag tror ändå inte att det hörs till Saudi.

Nej beviset för patriarakt är exakt det jag skrev tidigare, har du glömt det redan?..eller näää du läste väl inte. Sen ville du ha svar på att alla dessa män genom flera tusen år av patriarkat inte dominerade på alla maktpositioner pga sin totala överlägsna biologi...och DÄR fick du mitt raljerande svar över de sååååå överlägsna saudiska bilförande männen. Du vet..saudiska kvinnor är så underlägsna bilförare...detta visste männen redan innan man uppfann bilen..du vet män ä sååååååå överlägsna...de VET allt redan innan de VET något.

Citat:
Så det var bara ytterligare ett påstående som du inte kan belägga då...

Vet du om att du numera är i samma liga som hattefnattarna i övrigt?
jag har fått nog...
Finns ingen idé debattera med ohederliga idioter som sagt.
Du behöver inte svara mina inlägg någotmer tack.
Senast redigerad av Merapi 2018-05-24 kl. 23:18.
Citera
2018-05-24, 22:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Jag är ingen exekverande kraft på riksdagsnivå... utan jag kommer med förslag som jag anser vore förbättringar för våra mansjourer och i ett debattforum... som civilperson. Huruvida jag gör rikstäckande utredningar innan jag uttalar mig om förslag är oväsentligt. Du saknar verkligen all rim och reson och jag har redan påpekat att jag är öppen för andra förslag.

Nej, kvinnojourer ska vi såklart ha kvar. Vart skulle jag ha påstått någonting annat?

Vilken patetisk halmbyggare du är.
Du har till exempel skrivit att mansjourer ska inte fokusera på mäns våld mot kvinnor utan på kvinnors våld mot män.

Detta utan att ha en aning om hur behovet ser ut, utan att ha en aning om hur många män som efterfrågar det ena eller det andra. Du kan inte tänka dig att bidragen till detta är så mycket större för att efterfrågan är så mycket större?

Det kanske är många fler män vars familjer går i kras för att de inte kan kontrollera sin aggressivitet än för att deras fruar inte kan det, och efterfrågar hjälp för detta?
Citera
2018-05-24, 22:58
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Jo, men ROKS m fl är som sagt inte de enda idéburna organisationerna som har avtal med kommunerna. Det innebär inte att de är en del av socialtjänsten eller att det är kommunal verksamhet.
Du talar bara i nattmössan. Jag har följt riksdagsarbetet i dessa ärenden.

Här har du en studie som beskriver och sammanfattar kvinnojourernas tillstånd väldigt väl och från Juridiska Fakulteten vid Lunds universitet ("Kvinnojourer och socialtjänsten - Gråzonen mellan det ideella och det offentliga"): http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=5368138&fileO Id=5368141
Citera
2018-05-24, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Fortfarande är det ren allmänbildning hur ideologi inte ska påverka verksamheten i ett sjukhus. Man lär sig det här i grundskolan...

Ska du börja låtsas som att du inte känner till ROKS fadäser för drygt 10 år sedan? Du har redan blivit uppdagad om deras jourkultur... och visst syns den fortfarande:

Tycker du att det är bra när män demoniseras och när myndigheter som i Göteborg cementerar manliga stereotyper?

och fortfarande är det ren logik att fatta att all verksamhet i en nation drivs av någon form av ideologi.
Svensk statsbefäst ideologi numera är ex. att jobba med jämställdhet.

ja herregud...hörredu...för 10 år sen så sa en kvinna något, som gick viralt...vilken FADÄS!!!!!
Självklart ska då inte någon kvinna få tillgång till hjälp när alla dessa män gör sina regrlbundna små "fadäser" av att mörda kvinnor.

"Sterotyper" ??? du menar vi har inga kvinnor i Sverige som ofta utsätts för mäns "fadäser"?

Vad vill du egentligen? förutom att stänga ner hela roks verksmhet, så x antal kvinnor fler per å ska mördas/ misshandlas.
ska vi hålla käften om att 13-17 kvinnor mördas varje år av sin "fadäs" partner men bara 1-2 män av dito kvinna? Denna skillnad är inte alls intressant eller? Finns inget där att forska kring hur det kan komma sig? Ingen kritisk granskning kring hur dessa män resonerar/ fungerar när de väljer att hämta yxan?
Citera
2018-05-24, 23:03
Medlem
Citat:
För att de ska hjälpa fler naturligtvis. De redan hjälper exakt så många som de anser sig vilja hjälpa, och om någon är missnöjd med att de inte hjälper fler kan denna någon ta och hjälpa dessa själv.

Så det rådde ingen nöd på personalen trots allt? Nu vet du inte vad du egentligen tycker igen utan rationaliserar vilt för att rättfärdiga ditt hat.

Citat:
Och nej, jag råkar vara av den uppfattningen att finns det människor som vill arbeta ideellt så ska detta användas i första hand.

Det tror jag absolut att du ljuger om att du tycker.
Nu sa du ju nyss (men ändrade dig i nästa inlägg) att det INTE fanns nog med personal att täcka behovet...

Men visst låt oss anta att du inte bara fäktar med båda armarna som du alltid gör. Kan statlig verksamhet, helt skattefinansierad, få täcka upp resterande behov? Då även för män?

Nej du har gissningsvis ett motsägelsefullt och irationellt problem med det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in