2018-05-20, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
har han inte det? du säger att män själva ska sammlas för att diskutera sina problem och försöka komma på löningar, män sammlas, talibanfeminister går bananas. Mycket underligt beteende

suck

diskutera sina problem är en sak...

sitta och gnälla på feminism är en helt annan.

Det första skulle förmodligen inte möta ett skit kritik från kvinnor/ feminister men väl så det andra.
Citera
2018-05-20, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Ja? Ingenting i det jag skrev motsäger detta. Snarare var jag ganska explicit när jag poängterade att mäns större styrka och kvinnors över lag fysiskt klenare beskaffenhet, är det som leder till fler dödsfall bland kvinnor.

Däremot visar alla seriösa undersökningar, att män defacto utsätts för mer våld i nära relation än kvinnor. Jag förstår att det kan vara svårt att ta till sig för vissa, då ROKS & Co inte gjort annat de senaste 20 åren, än att krydda statistiken med sina egna halvsanningar. Vilket är beklämmande (inte minst för alla kvinnor som får lida för detta)! Men så fort en intresseorganisation kapas av vänsterkrafter, så är detta en förväntad utgång.

Vänligen fatta en sak här OM jag som kvinna skulle vilja utplåna min partner eller skada honom så pass så han hamnar på sjukhus, så kan jag bara knalla in i köket eller närmsta redskapssamling och välja lämpligt vapen och slå mig ner och vänta på att sötnosen slumrar in...
Kvinnor är inte dummare än så
allright?

Alltså kan du utgå från att ok färre kvinnor verkar vilja skada män i denna omfattning, men fler män verkar vilja detta för är fortsatt en överväldigande antal kvinnor som medvetet mördas världen över av närstående män än det är dito män.

Vad säger dig detta? Att vi måste satsa lika mycket på mansjourer som på kvinnojourer?
Citera
2018-05-20, 11:34
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
suck

Det första skulle förmodligen inte möta ett skit kritik från kvinnor/ feminister men väl så det andra.

om ens problem beror på feminism då? sedan undrar jag vad i den föreläsningen handlade om att "sitta och gnälla på feminism"
Senast redigerad av salty-sailor 2018-05-20 kl. 11:37.
Citera
2018-05-20, 11:36
Medlem
Citat:
suck

Feminism verkar ju helt klart vara ett problem för män.
Citera
2018-05-20, 11:36
Medlem
Citat:
om ens problem beror på feminism då?

Då får du förklara exakt vilka problem du fått som man pga feminism för ursäkta jag tycker den typen av argument är idioti.
Citera
2018-05-20, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Feminism verkar ju helt klart vara ett problem för män.

Tror snarare kvinnors existensberättigande är ett enormt problem för vissa män.
Citera
2018-05-20, 11:39
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Vänligen fatta en sak här OM jag som kvinna skulle vilja utplåna min partner eller skada honom så pass så han hamnar på sjukhus, så kan jag bara knalla in i köket eller närmsta redskapssamling och välja lämpligt vapen och slå mig ner och vänta på att sötnosen slumrar in...
allright?

Alltså kan du utgå från att ok färre kvinnor verkar vilja skada män i denna omfattning, men fler män verkar vilja detta för är fortsatt en överväldigande antal kvinnor som medvetet mördas världen över av närstående män än det är dito män.

Vad säger dig detta? Att vi måste satsa lika mycket på mansjourer som på kvinnojourer?

Om du tror att jag är oförmögen att förstå vad du skriver, så får du väl bli tydligare. Ansvaret ligger på sändaren och inte mottagaren av meddelandet. Du vet, kommunikation 101.

Det du skriver i övrigt, säger mig att du har svårt att hålla isär begreppen. Tillägget till det jag skrev tidigare om mäns större styrka, skulle eventuellt kunna kompletteras med att män kan ha sämre impulskontroll, men det har jag inga belägg för. Det kan dock vara så, att det finns mer djuplodande undersökningar på detta utomlands, som presenterar ett empiriskt underlag för denna tes, eller inte.
Citera
2018-05-20, 11:40
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Då får du förklara exakt vilka problem du fått som man pga feminism för ursäkta jag tycker den typen av argument är idioti.

Jag personligen? inget jag kan komma på, på rak arm, men du får gärna förklara vad i den föreläsningen som handlade om att "sitta och gnälla om feminism". förklara gärna också varför kvinnor som lämnar feminismen får ta så mycket skit trots att feminister "bara" vill att saker ska bli bättre?
Citera
2018-05-20, 11:42
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Jag personligen? inget jag kan komma på, på rak arm, men du får gärna förklara vad i den föreläsningen som handlade om att "sitta och gnälla om feminism". förklara gärna också varför kvinnor som lämnar feminismen får ta så mycket skit trots att feminister "bara" vill att saker ska bli bättre?

Citera
2018-05-20, 11:44
Medlem
Citat:
allright?

Snarare att rättsväsendets psykologiska profilering är obenägen att utreda kvinnor som misstänkta för grovt våld i kategorierna dödlig utgång eller sjukhus, med resultatet att detta våld sällan lagförs som brott utan snarare rubriceras som "olyckor i hemmet". Detta gäller oavsett offrets kön.

De så kallade "mansrättsaktivister" som talar om "testosterondriven aggression" är i praktiken på samma sida som genusfeministernas tal om "patriarkat" i detta rättsliga haveri.
Citera
2018-05-20, 11:46
Medlem
Citat:

Eh? Lämna feminismen? Man behöver ju inte ens vara feminist för att få skit av sådana som dig. Ser inte vilken skillnad det skulle göra att någon som kallar sig feminist skulle ge en skit.

Räcker med att vara kvinna för att män ska uttrycka hat och förakt mot en.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2018-05-20 kl. 11:49.
Citera
2018-05-20, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Snarare att rättsväsendets psykologiska profilering är obenägen att utreda kvinnor som misstänkta för grovt våld i kategorierna dödlig utgång eller sjukhus, med resultatet att detta våld sällan lagförs som brott utan snarare rubriceras som "olyckor i hemmet". Detta gäller oavsett offrets kön.

De så kallade "mansrättsaktivister" som talar om "testosterondriven aggression" är i praktiken på samma sida som genusfeministernas tal om "patriarkat" i detta rättsliga haveri.

och hur många fall har du med misstänkt gärningskvinna i grovt våld jämfört med misstänkt gärningsman?
Eller ska polisen kanske "hitta på" en kvinna som GM för att snygga upp siffrorna lite?

Är inte testosteron som driver aggression, och detta vet nog de flesta experter idag.

Däremot så återstår siffrona över antal mördade kvinnor, antal våldtagna kvinnor, antal grovt misshandlade kvinnor, antal syraskadade kvinnor/ antal tvingade kvinnor i välden etc etc utav en man/ flera män vars huvudsakliga motiv verkar bestå av...Hon lydde inte! / Hon var en "hora"!

Hur ska du/ ni/ samhället förklara det?
Senast redigerad av Merapi 2018-05-20 kl. 11:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in