2018-05-24, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vad spelar det för roll om de hatar dig/mig eller inte?

Sen när måste man tycka om alla för att få bidrag till en verksamhet så länge verksamheten behövs?

Ja, anta att hela ROKS hatar svarta. So what?

So what? Skattefinansierad rasism, so what?
Är du på riktigt?
Citera
2018-05-24, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Nu sänder du lite väl dubbla budskap men du kanske anser att demonisering av män ingår i att bete sig som folk.
Att säga att "många män slår kvinnor" är knappast att demoniseras.

Här i tråden gapas det ju vilt om att många kvinnor slår män, att fler kvinnor slår män än tvärtom, att kvinnor slår först. Tycker du att kvinnor demoniseras i den här tråden?
Citera
2018-05-24, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
So what? Skattefinansierad rasism, so what?
Är du på riktigt?
Nu är det ju inte att ROKS hat mot svarta som finansieras utan deras hjälpverksamhet.
Citera
2018-05-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Vi vita svenska män får ju betala uppehället för bruna och svarta människor som hatar oss för att vi inte är muslimer samt löner åt en massa genuskärringar och feminazis som hatar oss för att vi föddes till män , eller hur ?

Jag anser att en stor del av dessa människor borde få klara av sin försörjning själva och att mina skatte pengar istället skulle spenderas på vård , skola och försvar.

Jag tycker att det är problematiskt att vi importerat människor som hatar oss, människor som vi kommer att få sponsra i all evighet, människor med stark sammanhållning mot självhatande svenskar. Blir inte bra det här.

Men är de svenska medborgare så anser jag rent principiellt att de ska få ta del av svenska skattepengar de med.
Svenska befolkningen har röstat för det här eländet, det är bara att finna sig, tyvärr.

Skattepengar spenderade på vård, skola, försvar eller annan offentlig inrättning är numera att kasta pengarna rakt i sjön så ineffektivt det hela blivit sen vi började tillsätta positioner med människor av viss hudfärg eller kön istället för beroende på kompetens.
Skattepengarna går numera till hittepåtjänster och trams.

Jag är även skeptisk till diverse verksamheter för att hjälpa utsatta människor vare sig det är män, kvinnor, svarta eller gula. Ideologiskt fanatiska identitetsideologer tenderar dras till dessa och förpestar hela verksamheten men det kanske går att styra upp en smula med lagstiftning om opartiskhet och att hjälpen som erbjuds ska erbjudas alla, oavsett identitet.
Citera
2018-05-24, 22:00
Medlem
Citat:
Nu är det ju inte att ROKS hat mot svarta som finansieras utan deras hjälpverksamhet.

Som utgörs av personer som hatar män, som vägrar hjälpa män. Du är inte förmögen att se varför det är minst sagt onyttigt?
Citera
2018-05-24, 22:00
Medlem
Citat:
Att säga att "många män slår kvinnor" är knappast att demoniseras.

Här i tråden gapas det ju vilt om att många kvinnor slår män, att fler kvinnor slår män än tvärtom, att kvinnor slår först. Tycker du att kvinnor demoniseras i den här tråden?

Att säga att svarta begår brott är att...?
Citera
2018-05-24, 22:07
Avslutad
Citat:
Som utgörs av personer som hatar män, som vägrar hjälpa män. Du är inte förmögen att se varför det är minst sagt onyttigt?
De gör det de får bidrag för: att hjälpa våldsutsatta kvinnor. Nej, jag ser inte varför det är onyttigt.
Citera
2018-05-24, 22:10
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
ROKS och Unzon är inte heller en del av vår socialtjänst. De får bidrag till sin verksamhet. Kyrkor och andra religiösa eller politiska organisationer kan också få bidrag till sin hjälpverksamhet.
Du är dåligt uppdaterad. Formella avtal med SKL har funnits sedan 2008 och integreringen med offentlig verksamhet har bara ökat sedan dess.
Citera
2018-05-24, 22:11
Avslutad
Citat:
Att säga att svarta begår brott är att...?
Som att säga att vita begår brott...?

Men eftersom du frågar antar jag att du tycker nåt annat.

Vad tycker du om den här tråden om att kvinnor slår män? Demoniseringstråd?
Citera
2018-05-24, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Du är dåligt uppdaterad. Formella avtal med SKL har funnits sedan 2008 och integreringen med offentlig verksamhet har bara ökat sedan dess.
Jo, men ROKS m fl är som sagt inte de enda idéburna organisationerna som har avtal med kommunerna. Det innebär inte att de är en del av socialtjänsten eller att det är kommunal verksamhet.
Citera
2018-05-24, 22:19
Medlem
Citat:
De gör det de får bidrag för: att hjälpa våldsutsatta kvinnor. Nej, jag ser inte varför det är onyttigt.

Att de inte får sina bidrag om de väljer att hjälpa andra än kvinnor är en del i problemet men det var inte frågan men vi tar en annan fråga istället.

Ser du några problem i om dessa hjälpverksamheter riktade sitt stöd till alla istället för endast kvinnor, svarta eller vita?
Citera
2018-05-24, 22:21
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Den som nonchalerar hur män drabbas här är du. Du har fortfarande inte brytt dig om att ta reda på hur de drabbas och vilken hjälp de behöver.

Uppenbarligen är din enda sak att inga kvinnor ska få hjälp. Dra in bidragen till kvinnojourerna så är du nöjd.
Jag är ingen exekverande kraft på riksdagsnivå... utan jag kommer med förslag som jag anser vore förbättringar för våra mansjourer och i ett debattforum... som civilperson. Huruvida jag gör rikstäckande utredningar innan jag uttalar mig om förslag är oväsentligt. Du saknar verkligen all rim och reson och jag har redan påpekat att jag är öppen för andra förslag.

Nej, kvinnojourer ska vi såklart ha kvar. Vart skulle jag ha påstått någonting annat?

Vilken patetisk halmbyggare du är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in