Flashback bygger pepparkakshus!
2018-05-24, 09:49
Medlem
Smoshens avatar
Har appen inställd inom 10 km avstånd men får alltid upp tjejer som är tex 35-45 km bort och alltid är en garanterad match. Någon annan som det är såhär för eller vad beror det på?
Citera
2018-05-24, 10:58
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag är inte på FB för att skaffa vänner. Min debattstil ger mig snarare massa skit. I övrigt försöker jag bidra till trådar, lyfta ofiltrerade åsikter samt skriva av mig i terepeutiskt syfte. Du verkar mest vara full of shit.

Dina ryggdunkar och att hålla med majoriteten menar du? Ja, du är ju en riktig provokatör. Testa att inte vara nedvärderande mot en tjej bara för att hon frågar om feminism, politik och religion. Sådant är provocerande här.

Citat:
Ursprungligen postat av KungScrat
Premieras*

Du ger dig visst inte. Du har fått alla faktorer till varför Anders Svenssons prispott troligtvis är större men svamlar ändå vidare.

Man kan jämförelsevis säga att det är som två olika idrotter, herr- och damfotbollen. Herrfotbollen som är gigantisk, samt damfotbollen som likt curling, badminton o.s.v. inte är i närheten av samma omsättningsnivå. Tvivlar på att de av motsvarande kapacitet inom t.e.x. karateförbundet har möjlighet att premiera sina ess med bilar heller. Så varför skulle damfotbollen göra det enbart för att de är kvinnor?

Kommer osökt att tänka på Oprah Winfreys "You get a car, you get a car" haha.

Ontopic;
Matchade med en halvsnygg tjej som dock är väldigt trevlig i skrift. Har haft typ tio lägen att bjuda ut på dejt men drygar ut på det för jag vet inte om jag vill "slösa" hennes tid när jag egentligen är tämligen ointresserad haha. Är samtidigt kul att skriva, kanske kan bli kompisar, händer det någonsin på tinder?

Jag repeterar bara mig så jo, jag har gett upp att något ska gå fram. Både dam & herrfotbollslandslagen går under SvFF. Vad Svenska curlingförbundet gör är upp till dem.

Och du slösar inte hennes tid när du bara håller på att dra ut på en träff menar du?
Citera
2018-05-24, 11:30
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Dina ryggdunkar och att hålla med majoriteten menar du? Ja, du är ju en riktig provokatör. Testa att inte vara nedvärderande mot en tjej bara för att hon frågar om feminism, politik och religion. Sådant är provocerande här.

Nedvärderande, haha nu får du ge dig. Jag hade förmodligen svarat mer ödmjukt om hon hade ställt frågan mer ödmjukt men hon hade redan satt tonen genom att förklara att jag är en korkad åsna om jag inte har rätt svar på frågan. Vi har redan gått igenom detta och du har blivit överkörd och krossad i den här diskussion flera gånger om. Majoriteten har inte alltid fel.

Egentligen var jag rätt snäll i mitt svar, hade kunnat säga betydligt värre saker om hennes kära ideologi.
Citera
2018-05-24, 12:30
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nedvärderande, haha nu får du ge dig. Jag hade förmodligen svarat mer ödmjukt om hon hade ställt frågan mer ödmjukt men hon hade redan satt tonen genom att förklara att jag är en korkad åsna om jag inte har rätt svar på frågan. Vi har redan gått igenom detta och du har blivit överkörd och krossad i den här diskussion flera gånger om. Majoriteten har inte alltid fel.

Egentligen var jag rätt snäll i mitt svar, hade kunnat säga betydligt värre saker om hennes kära ideologi.

Två fel blir inte ett rätt.
Citera
2018-05-24, 12:44
Medlem
Citat:
Två fel blir inte ett rätt.
Lägg ner nu, en tjej som beter sig så förtjänar ingen respekt. Läs vad fan hon skriver.
Citera
2018-05-24, 12:54
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Jag känner bara att där är en anledning att hon startar provocerandet precis efter att du frågat om dejt. Hon har ju haft en hel vecka på sig att ta upp detta och om det är så livsviktigt kanske man ska göra det tidigare och på ett trevligare sätt? Har hon snackat med dig så pass länge så har hon nog också en aning om hur du är. Det är ju också en dejting app(inte obersturmbannführerns förhörsrum) så att du frågar om dejt efter att ha chattat är ju inte jätteweird så det borde hon ju förutsett.

Tänk om hon skrivit såhär t ex

"Du…de här sakerna är viktiga för mig och ligger mig varmt om hjärtat. Jag vill gärna veta din ståndpunkt innan vi ses då jag söker en man som delar mina värderingar även om det bara stannar vid vänskap."

Jag tror att det har med hennes appearance att göra..hon kan ha ljugit med sina bilder eller om sin ålder. Hon vet att tjejen på profilen inte motsvarar tjejen i verkligheten. Såhär som detta förlöpte så fick hon ju sista ordet iallafall. Jag är rätt övertygad om att om du hade vänt och börjat råflörta med henne så hade det gått annorlunda i messen men problemet att hon ljugit om sin appearance hade ju kvarstått. Hon försöker göra anledningen till att hon nobbar dig till något djupt när den egentligen är väldigt ytlig.

Min teori är att hon var helt enkelt tvungen att avsluta det innan dejt för hon tror att det hade gått åt h-vete ändå. Nu köpte hon sig en vecka med en kille hon bedömer att hon aldrig kan får irl. Tråkigt att hon straffar ut sig själv utan att ens försöka.
Citera
2018-05-24, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Du gör nog bäst i att försöka klura ut det där själv, för även om du får hjälp att skriva en relativt kortfattad bio som känns finurlig, en liten skön humoristisk underton, och som är pricksäker, så kommer det märkas sedan när ni väl börjar chatta att du inte har det skrivspråket, den typen av sätt att sätta ord på saker.

Vill du själv ta kontakt med en tjej med en ruskigt skön bio men som sedan skriver som en torrboll?

Nejdå, skriver som en torris gör jag då knappast men jag behöver verkligen hjälp.
Citera
2018-05-24, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntligenRokfri
Nejdå, skriver som en torris gör jag då knappast men jag behöver verkligen hjälp.

Om du behöver hjälp att kunna skapa en kortfattad, finurlig presentation så är det ju för att du kan inte vara kortfattad eller skriva en skön bio. Och är du en skön snubbe så borde du kunna det?

Vad är det som skulle vara svårt menar du? Jag tror att en bra bio eller en som inte är som alla andras är bra att ha,inte avgörande, men ingen nackdel iaf. Men utseendet och hur du kan skriva i svar och öppningar och vidare i konversationer är ju mycket viktigare.
Citera
2018-05-24, 13:09
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

Jag repeterar bara mig så jo, jag har gett upp att något ska gå fram. Både dam & herrfotbollslandslagen går under SvFF. Vad Svenska curlingförbundet gör är upp till dem.

Och du slösar inte hennes tid när du bara håller på att dra ut på en träff menar du?

Om jag i frågor tycker som majoriteten står jag för det såklart. Jag är alldeles oavsett mer av en fritänkare än vad du som mainstreamsnubbe är.
Citera
2018-05-24, 13:30
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Om du behöver hjälp att kunna skapa en kortfattad, finurlig presentation så är det ju för att du kan inte vara kortfattad eller skriva en skön bio. Och är du en skön snubbe så borde du kunna det?

Vad är det som skulle vara svårt menar du? Jag tror att en bra bio eller en som inte är som alla andras är bra att ha,inte avgörande, men ingen nackdel iaf. Men utseendet och hur du kan skriva i svar och öppningar och vidare i konversationer är ju mycket viktigare.

Kan bara hålla med! Vill for övrigt dra det ett steg längre och påstå att en presentation är helt onödig. Ha max antal bilder istället!

Jag har svårt att tro att en tjej väljer bort en bara för att presentationen är tom. Bilder är allt, har jag fått intrycket av iallafall.

Däremot om du skriver en presentation så kan du räkna med att, även om den är bra, så kommer en del välja bort dig just för att de inte tycker det, av någon knäpp anledning.

Skit I presentation och satsa på bilder istället.
Citera
2018-05-24, 14:45
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Jag känner bara att där är en anledning att hon startar provocerandet precis efter att du frågat om dejt. Hon har ju haft en hel vecka på sig att ta upp detta och om det är så livsviktigt kanske man ska göra det tidigare och på ett trevligare sätt? Har hon snackat med dig så pass länge så har hon nog också en aning om hur du är. Det är ju också en dejting app(inte obersturmbannführerns förhörsrum) så att du frågar om dejt efter att ha chattat är ju inte jätteweird så det borde hon ju förutsett.

Tänk om hon skrivit såhär t ex

"Du…de här sakerna är viktiga för mig och ligger mig varmt om hjärtat. Jag vill gärna veta din ståndpunkt innan vi ses då jag söker en man som delar mina värderingar även om det bara stannar vid vänskap."

Jag tror att det har med hennes appearance att göra..hon kan ha ljugit med sina bilder eller om sin ålder. Hon vet att tjejen på profilen inte motsvarar tjejen i verkligheten. Såhär som detta förlöpte så fick hon ju sista ordet iallafall. Jag är rätt övertygad om att om du hade vänt och börjat råflörta med henne så hade det gått annorlunda i messen men problemet att hon ljugit om sin appearance hade ju kvarstått. Hon försöker göra anledningen till att hon nobbar dig till något djupt när den egentligen är väldigt ytlig.

Min teori är att hon var helt enkelt tvungen att avsluta det innan dejt för hon tror att det hade gått åt h-vete ändå. Nu köpte hon sig en vecka med en kille hon bedömer att hon aldrig kan får irl. Tråkigt att hon straffar ut sig själv utan att ens försöka.

Japp, hade hon formulerat sig så hade man ju i alla fall kunnat vara mer respektfull tillbaka. Problemet med människor ur den här sekten är att dom ser inte oliktänkande ens som människor, utan som den lägsta formen av liv på planeten. Alla som inte tycker som dom är genuint onda och trasiga och de kan inte tänka sig ens vara i samma rum som en sån person. Som hon själv säger, hon sticker hellre en nål i ögat än träffar någon med min världsbild. Extremt trångsynt. Och av sociala medier att döma så är det här ett vanligt fenomen idag. Bara att läsa en screen från ett kommentarsfält i valfri feministisk FB-grupp. Andemeningen är tyck som oss eller förtjäna att dö på mest plågsamt tänkbara sätt. Hon bad mig förövrigt att ta mitt liv efter att jag påpekade att 42 av 43 gruppvåldtäkter begåtts av invandrare enligt färsk statistik

Jag är tveksam till att det hade gått att vända tillbaka situationen med just denna tjej dock, om jag nu hade velat göra det. Skrev skämtsamt att vi borde lägga ner stridsyxan och ta den där drinken ändå för att se reaktionen men det var inte aktuellt, minst sagt . Jag har lyckats göra det med lite mindre trångsynta tjejer som först tyckt jag var hemsk men som sen börjar få förståelse för min ståndpunkt när de hör mina argument. Rabiata sektmedlemmar av detta slag är dock omöjliga att nå fram till.
Citera
2018-05-24, 14:58
Medlem
Nu igen, jag har fått en match med nån som inte verkar existera, hur mycket jag än sveper och sveper. Är det här något som händer er andra med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in