Citat:
Nu känns det lite som att det är eko här inne. Det är inga konstigheter med att t ex ge bonusar till herrlandslag för att de når mästerskap, medaljer, gör mål osv. Det tycker jag borde vara upp till varje klubb/förbund att göra som dom vill. Men att representera ett land på fotbollsplanen, i krig eller var fan som helst. Soldater får medaljer, Anders Svensson får en bil som enda person. Varför då? Och om man nu ska ge honom det, varför ger man inte Olof Mellberg eller Andreas Isaksson det? Visst, de satte inga landslagsrekord. Och ja, där kommer det in, det var det en annan person som gjorde också. Oavsett om damerna bara kostar pengar - hon satte ett rekord och avslutade karriären, och då ska deras insats, om den nu ska primeras över huvud taget, göras det likvärdigt.
Premieras*
Du ger dig visst inte. Du har fått alla faktorer till varför Anders Svenssons prispott troligtvis är större men svamlar ändå vidare.
Man kan jämförelsevis säga att det är som två olika idrotter, herr- och damfotbollen. Herrfotbollen som är gigantisk, samt damfotbollen som likt curling, badminton o.s.v. inte är i närheten av samma omsättningsnivå. Tvivlar på att de av motsvarande kapacitet inom t.e.x. karateförbundet har möjlighet att premiera sina ess med bilar heller. Så varför skulle damfotbollen göra det enbart för att de är kvinnor?
Kommer osökt att tänka på Oprah Winfreys "You get a car, you get a car" haha.
Ontopic;
Matchade med en halvsnygg tjej som dock är väldigt trevlig i skrift. Har haft typ tio lägen att bjuda ut på dejt men drygar ut på det för jag vet inte om jag vill "slösa" hennes tid när jag egentligen är tämligen ointresserad haha. Är samtidigt kul att skriva, kanske kan bli kompisar, händer det någonsin på tinder?