2018-05-23, 18:32
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC

Haha. Ja, men samtidigt får jag medge att det verkar kunna bli rätt underhållande konversationer med sådana där.

Så är det. Har ju faktiskt haft en rätt underhållande eftermiddag tillsammans med denna feminist. Jag föreslog skämtsamt efter ett tag att vi skulle gräva ner stridsyxan och ta den där drinken ändå, men hon skulle fortfarande hellre köra in en nål i ögat så blev inget med det, haha.
Citera
2018-05-23, 19:44
Medlem
Hej, har haft 3 tjejer nu som sagt via snap/insta att jag tagit bort dem på tinder fast jag inte har det, någon bugg?
Citera
2018-05-23, 21:01
Medlem
anteri17s avatar
Snubblen som playar tjejer mest av alla ska leka den vita riddaren. Vänsterhycklare med lågt intellekt. Uppkäkad av Bruno.
Citera
2018-05-23, 22:03
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Hade ju kunnat bara kort och gott skriva "jag är inte feminist" istället för att direkt såga ideologin men tror ärligt talat inte att det blivit någon skillnad i respons samtidigt frågade hon ju vad jag ansåg och inte huruvida jag var det eller ej.

Jo, borde egentligen gjort det. Det händer mig titt som tätt att jag får den där frågan. Har haft en "diskussion" med tjejen i fråga under eftermiddagen som bestått av att jag presenterar sakliga argument för min ståndpunkt i form av fakta, officiell statistik osv och att hon svarar med att kalla mig trasig, tragisk, stackare, korkad och påstått att jag måste haft en hemsk barndom med för lite kärlek och andra härskartekniker. Man hade väl kunnat köpa det om hon var en naiv 18-åring men det blir lite mer skrämmande när faktumet är att hon är snart 30 och utbildad statsvetare som är medlem i mensa.

Man borde ju kanske göra något vettigare av sin dag men.. jaja.

Har faktiskt matchat med denna tjejen minst tre gånger tidigare btw och blivit unmatchad minst en gång, minns inte varför men inte pga politisk diskussion iaf. Nu har hon ännu inte tagit bort mig....

Jag är rätt säker på att du förmodligen skulle kunna träffa och eventuellt ligga med henne ändå. Det faktum att hon fortsätter att skriva med dig, även om hon bara skriver elakheter talar för att det finns ett intresse där ändå.

Hade hon på allvar avskytt dig lika mycket som hon påstår hade hon unmatchat och glömt det hela.
Citera
2018-05-23, 22:19
Medlem
Det är väl skitsamma vad hon vill, vem fan vill ty sig till en brud som ger ifrån de signalerna. Hon verkar lagom offside och hyfsat oattraktiv i sitt sätt att vara. Man behöver inte många fraser från vissa för att inse att det är något som inte stämmer.
Citera
2018-05-23, 22:54
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Jag är rätt säker på att du förmodligen skulle kunna träffa och eventuellt ligga med henne ändå. Det faktum att hon fortsätter att skriva med dig, även om hon bara skriver elakheter talar för att det finns ett intresse där ändå.

Hade hon på allvar avskytt dig lika mycket som hon påstår hade hon unmatchat och glömt det hela.

Hon har unmatchat nu. Jag tror nog att hennes hat var genuint. Och det blev nog bara värre när hon märkte att härskarteknikerna inte bet på mig och när hon fick en massa fakta som gick emot hennes världsbild presenterat för sig.

Jag hade själv inget intresse av att träffa eller ligga med henne heller efter den första responsen så såg det bara som lite underhållning.
Citera
2018-05-24, 00:16
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Nog bara så att man har en prisbudget åt herrarna (som ju drar in cash, den är högre och kan vara värdet av en bil).
Sen har man en annan budget åt fruntimmer och damfotbollen som f.ö. knappt en jävel tittar på eller bryr sig om bortsett från några skitnödiga feminister. Den budgeten landar då inte högt.

Tycker det vore jättemärkligt att lägga ett högre prisvärde åt kvinnor på pengar som det faktiskt är herrarna som har dragit in. Det är ju ojämställt och bara förfördelning enbart därför att den besitter en fitta mellan benen.

Båda fick ett pris och det var naturligt att värdet på herrpriset är större då de har dragit in mer cash.
Faktum med att damfotbollen är så pass värdelös och obetydlig och drar in mindre än herrjuniorerna, så värnande du om rättvisa summor och symbolik borde du snarare käfta om åldersdiskriminering här snarare än könsdiskriminering.

Haha. Ja, men samtidigt får jag medge att det verkar kunna bli rätt underhållande konversationer med sådana där.

Nu känns det lite som att det är eko här inne. Det är inga konstigheter med att t ex ge bonusar till herrlandslag för att de når mästerskap, medaljer, gör mål osv. Det tycker jag borde vara upp till varje klubb/förbund att göra som dom vill. Men att representera ett land på fotbollsplanen, i krig eller var fan som helst. Soldater får medaljer, Anders Svensson får en bil som enda person. Varför då? Och om man nu ska ge honom det, varför ger man inte Olof Mellberg eller Andreas Isaksson det? Visst, de satte inga landslagsrekord. Och ja, där kommer det in, det var det en annan person som gjorde också. Oavsett om damerna bara kostar pengar - hon satte ett rekord och avslutade karriären, och då ska deras insats, om den nu ska primeras över huvud taget, göras det likvärdigt.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Snubblen som playar tjejer mest av alla ska leka den vita riddaren. Vänsterhycklare med lågt intellekt. Uppkäkad av Bruno.

anteri, visst är det skönt att ni har varandra va? Här inne på FB kommer ni aldrig behöva gå ensamma.
Citera
2018-05-24, 01:27
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen

anteri, visst är det skönt att ni har varandra va? Här inne på FB kommer ni aldrig behöva gå ensamma.

Jag är inte på FB för att skaffa vänner. Min debattstil ger mig snarare massa skit. I övrigt försöker jag bidra till trådar, lyfta ofiltrerade åsikter samt skriva av mig i terepeutiskt syfte. Du verkar mest vara full of shit.
Citera
2018-05-24, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Hon har unmatchat nu. Jag tror nog att hennes hat var genuint. Och det blev nog bara värre när hon märkte att härskarteknikerna inte bet på mig och när hon fick en massa fakta som gick emot hennes världsbild presenterat för sig.

Jag hade själv inget intresse av att träffa eller ligga med henne heller efter den första responsen så såg det bara som lite underhållning.

Hade hon nobbat Brad Pitt om han var en antifeministisk SD:are?
Citera
2018-05-24, 07:24
Medlem
Hej allihopa, ingen direkt framgång på denna app. Hur skriver man en bra presentation?
Citera
2018-05-24, 08:08
Medlem
Citat:

Nu känns det lite som att det är eko här inne. Det är inga konstigheter med att t ex ge bonusar till herrlandslag för att de når mästerskap, medaljer, gör mål osv. Det tycker jag borde vara upp till varje klubb/förbund att göra som dom vill. Men att representera ett land på fotbollsplanen, i krig eller var fan som helst. Soldater får medaljer, Anders Svensson får en bil som enda person. Varför då? Och om man nu ska ge honom det, varför ger man inte Olof Mellberg eller Andreas Isaksson det? Visst, de satte inga landslagsrekord. Och ja, där kommer det in, det var det en annan person som gjorde också. Oavsett om damerna bara kostar pengar - hon satte ett rekord och avslutade karriären, och då ska deras insats, om den nu ska primeras över huvud taget, göras det likvärdigt.
Premieras*

Du ger dig visst inte. Du har fått alla faktorer till varför Anders Svenssons prispott troligtvis är större men svamlar ändå vidare.

Man kan jämförelsevis säga att det är som två olika idrotter, herr- och damfotbollen. Herrfotbollen som är gigantisk, samt damfotbollen som likt curling, badminton o.s.v. inte är i närheten av samma omsättningsnivå. Tvivlar på att de av motsvarande kapacitet inom t.e.x. karateförbundet har möjlighet att premiera sina ess med bilar heller. Så varför skulle damfotbollen göra det enbart för att de är kvinnor?

Kommer osökt att tänka på Oprah Winfreys "You get a car, you get a car" haha.

Ontopic;
Matchade med en halvsnygg tjej som dock är väldigt trevlig i skrift. Har haft typ tio lägen att bjuda ut på dejt men drygar ut på det för jag vet inte om jag vill "slösa" hennes tid när jag egentligen är tämligen ointresserad haha. Är samtidigt kul att skriva, kanske kan bli kompisar, händer det någonsin på tinder?
Citera
2018-05-24, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntligenRokfri
Hej allihopa, ingen direkt framgång på denna app. Hur skriver man en bra presentation?
Du gör nog bäst i att försöka klura ut det där själv, för även om du får hjälp att skriva en relativt kortfattad bio som känns finurlig, en liten skön humoristisk underton, och som är pricksäker, så kommer det märkas sedan när ni väl börjar chatta att du inte har det skrivspråket, den typen av sätt att sätta ord på saker.

Vill du själv ta kontakt med en tjej med en ruskigt skön bio men som sedan skriver som en torrboll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in