Citat:
Nu är det väl bara Sifo där de ökat knappt 4 och övriga 1,5-3, Sifo kan väl ha brus ovanpå förändringarna precis som alla andra. Men ja, varför inte? SD har gjort det förr, andra har gjort det förr.
Om du hade haft som mål att motarbeta SD med manipulerade mätningar som verktyg - skulle du verkligen välja att forma den dramaturgi som skeendet har fått nu, det momentum som byggs? Jag och ockham brukar ju ha den invändningen – att timingen skulle vara maximalt katastrofal för alla utom SD, och här ser vi äntligen demonstrerat i realtid vad vi menar och hur dålig idén skulle vara. Du märker väl själv laddningen i luften och fattar vad den kommer göra med valrörelsen? SD:are gör vågen, fyllda av segerrus, här kommer vi med svajande ballar typ. De enda som drar ner stämningen är “SD har haft 23 hela tiden”-gänget, SD-communityns egna deppiga goth kids som sprider nihilism, uppgivenhet och existensiell ångest.
De snöbollar som börjar rulla nu kommer fortsätta rulla. Även de mest rabiata SD-motståndarna på Aftonbladet och Politism tror nu att SD kommer att bli störst. SD äger den enda fråga som debatten kommer att handla om, och alla försök att sparka igång spänning i andra frågor fallet stumt till marken som en sandsäck. MP som 2014 trodde de var i en jämn kamp med SD om att bli tredje största parti håller på att avvecklas, de får inte ihop listor i 50 kommuner och deras riksdagsgrupp sitter förmodligen och letar lediga jobb i någon app. SD borde ta reda på vilka 50 kommuner och lägga bud på MP:s lokaler där, så att de kan tömmas och fyllas med SD-budskap istället. Under ombyggnaden kan de sätta upp en skylt där det står “Miljöpartiet 1981-2018. Stängt. Closed. Geschlossen. Fermé. Fattar ni? Fermé. Maria Fermé. Ahahahahahaha /SD 2022”
Om du hade haft som mål att motarbeta SD med manipulerade mätningar som verktyg - skulle du verkligen välja att forma den dramaturgi som skeendet har fått nu, det momentum som byggs? Jag och ockham brukar ju ha den invändningen – att timingen skulle vara maximalt katastrofal för alla utom SD, och här ser vi äntligen demonstrerat i realtid vad vi menar och hur dålig idén skulle vara. Du märker väl själv laddningen i luften och fattar vad den kommer göra med valrörelsen? SD:are gör vågen, fyllda av segerrus, här kommer vi med svajande ballar typ. De enda som drar ner stämningen är “SD har haft 23 hela tiden”-gänget, SD-communityns egna deppiga goth kids som sprider nihilism, uppgivenhet och existensiell ångest.
De snöbollar som börjar rulla nu kommer fortsätta rulla. Även de mest rabiata SD-motståndarna på Aftonbladet och Politism tror nu att SD kommer att bli störst. SD äger den enda fråga som debatten kommer att handla om, och alla försök att sparka igång spänning i andra frågor fallet stumt till marken som en sandsäck. MP som 2014 trodde de var i en jämn kamp med SD om att bli tredje största parti håller på att avvecklas, de får inte ihop listor i 50 kommuner och deras riksdagsgrupp sitter förmodligen och letar lediga jobb i någon app. SD borde ta reda på vilka 50 kommuner och lägga bud på MP:s lokaler där, så att de kan tömmas och fyllas med SD-budskap istället. Under ombyggnaden kan de sätta upp en skylt där det står “Miljöpartiet 1981-2018. Stängt. Closed. Geschlossen. Fermé. Fattar ni? Fermé. Maria Fermé. Ahahahahahaha /SD 2022”
Jag instämmer egentligen, du har dock glömt en viktig sak. De människor som aktivt motarbetar SD är logikens fiender. Lägg till en nypa desperation så är det faktiskt inte omöjligt att dom själva räknat med att på detta sätt "döda SD" redan innan valspurten.
Det skulle inte vara första gången som vänsteraktivister satte krokben för sig själva.
__________________
Senast redigerad av trazke 2018-05-23 kl. 18:17.
Senast redigerad av trazke 2018-05-23 kl. 18:17.

