Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-23, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nu kommer det iallafall inte att råda total medietystnad med de kommande torgmötena. Idag skriver SMP och VXO om massiva polisinsatser i Växjö:

http://www.vxonews.se/article/stor-polisinsats-vid-mote-mot-boneutrop/
Detta borde väl innebära att det har kommit tydliga signaler från våldsvänstern att det kommer att (mot)demonstreras? I så fall kan AfS bara tacka och ta emot för uppmärksamheten. Precis som NMR förra sommaren fick enorm exponering i media pga "motdemonstranter" lär dessa eventuella demonstrationer bara sluta i att AfS får mer uppmärksamhet i media än de annars skulle ha fått. Vissa lär sig aldrig.
Citera
2018-05-23, 15:06
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Det bidde ingen motsignal från Jeff Ahl, när Du ändå hade han på trå’n.

Eller så kanske han inte läst ditt tidigare inlägg om Hagwalls idé?
Remember this:
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Om AfS INTE stödjer Hagwalls idé om att förbjuda ickesvenskar att dominera och bedriva folkmord med hjälp av ägandet av stora delar av vår media så är AfS inte bara ett parti jag inte längre stödjer, utan ett parti som måste motarbetas. Jag hoppas ingen företrädare är så dum att hen går in och motsignalerar...

Sen kan man uttala saker på olika sätt. Men juden Regulus vill ha en korkad Ahl-kommentar här. Låt honom inte få den.
Citera
2018-05-23, 15:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annonsblockeringen
Detta borde väl innebära att det har kommit tydliga signaler från våldsvänstern att det kommer att (mot)demonstreras? I så fall kan AfS bara tacka och ta emot för uppmärksamheten. Precis som NMR förra sommaren fick enorm exponering i media pga "motdemonstranter" lär dessa eventuella demonstrationer bara sluta i att AfS får mer uppmärksamhet i media än de annars skulle ha fått. Vissa lär sig aldrig.
Nu får AfS se till att fixa så att det streamas live från kravallerna & att allt filmas & fotas i detalj.

Det här kan ge skitmycket gratisreklam & bli ett genombrott för AfS i media.
Citera
2018-05-23, 15:09
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ställa muslimier mot kristna, invandrare mot "ursvenskar", odla konflikter och religiöst hat. Klassisk globalisttaktik att ställa grupp mot grupp vilket skapar kaos. Finns inte en chans att föra kamp mot religioner eller att skicka ut folk som redan har rotat sig här. Börja istället med att stoppa invandringen och se till att Sverige styrs för sina egna intressen och inte för utländska.

Jag hör och förstår vad Du säger och jag menar på att man inte bör försöka ta billiga poäng genom att i onödan manipulera fram ilska mellan grupper - det borde ju inte höra hemma i politiken. Då föredrar jag, som tidigare sagt, att i första hand främst sparka uppåt. För den skull så måste man kunna få kritisera avarter i vissa ortodoxa utövelser av alla slags religioner, om den - bevisligen - skadar djur och barn; Så där kommer jag - alltid - att fortsätta sätta djuren & barnens rätt före religionsutövarnas, vilket således även inkluderar förbud mot barnäktenskap...
Citera
2018-05-23, 15:10
Medlem
I går när jag körde på E4 i höjd Frösunda körde jag om en grön matbil (foodtruck) med något som såg ut som stora AfS-hjärtan: ett bak, ett på höger sida och troligen ett på vänster sida. Nån som sett denna lastbil?
Citera
2018-05-23, 15:12
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nu får AfS se till att fixa så att det streamas live från kravallerna & att allt filmas & fotas i detalj.

Det här kan ge skitmycket gratisreklam & bli ett genombrott för AfS i media.

Javisst! Hoppas de hunnit fixa bra utrustning och kan sända live på youtube, också

Men några kravaller hoppas jag inte på, dessutom ska det vara ett torgmöte och inte en rörlig demonstration. De sedvanliga ropen & löjliga plakat från motdemonstranter är dock helt ok...
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-05-23 kl. 15:15.
Citera
2018-05-23, 15:32
Medlem
flashbacktrolls avatar
Kanske skulle AfS kunna få in mer pengar till valkassan genom att ge ut obligationer? Låt medlemmar och sympatisörer köpa obligationer för antingen 1000, 5000, eller 10.000. Pengarna tillbaka (eventuellt plus en liten symbolisk ränta) om/när partiet når över 2,5% och därmed kan få partistöd. Har för mig att SD körde något liknande system i 2006 och 2010.
Citera
2018-05-23, 15:36
Medlem
StillaHavets avatar
Amen! Jeff Ahl du har definitivt min röst i valet 2018. Bara det att en politiker för ett svenskt riksdagsparti (potentiellt) bemödar sig att svara på frågor och debattera på Flashback är värt en guldstjärna.

Jag återkommer senare till debatten om sakfrågan men en generell synpunkt är att diskutera vad som är exakt svenskt är som att polera däcket på Titanic. Just nu räcker det gott och väl med de skarpa formuleringar AfS redan har. Den som anmärker på orden eller nyanserna är helt fel ute och inget som någon heller bryr sig om.

Heja-Jimme Åkesson irrade ett tag bort sig helt i den myriad av detaljer som man kan ta upp i frågan och det slutade med att han till slut backade så långt att han erkände för Rosenberg att det var svårt att definiera vilka svenskarna var.

Bra Jeff Ahl att du inte går i den fällan utan kör på hårt. Det finns etniska svenskar, svensk kultur, svenska traditioner och svenska värderingar. Exakt vad de är kan sedan professorerna utreda.
Citera
2018-05-23, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annonsblockeringen

Lite motdemostationer från vänstern får det gärna bli men samtidigt är det viktigt att talen verkligen går fram och inte tillåts överröstas.

Att stoppa muslimska böneutrop är en viktig sakfråga som berör många människor. Många som börjar bli oroliga över islams utbredning i vårat land.
Citera
2018-05-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Amen! Jeff Ahl du har definitivt min röst i valet 2018. Bara det att en politiker för ett svenskt riksdagsparti (potentiellt) bemödar sig att svara på frågor och debattera på Flashback är värt en guldstjärna.

Jag återkommer senare till debatten om sakfrågan men en generell synpunkt är att diskutera vad som är exakt svenskt är som att polera däcket på Titanic. Just nu räcker det gott och väl med de skarpa formuleringar AfS redan har. Den som anmärker på orden eller nyanserna är helt fel ute och inget som någon heller bryr sig om.

Heja-Jimme Åkesson irrade ett tag bort sig helt i den myriad av detaljer som man kan ta upp i frågan och det slutade med att han till slut backade så långt att han erkände för Rosenberg att det var svårt att definiera vilka svenskarna var.

Bra Jeff Ahl att du inte går i den fällan utan kör på hårt. Det finns etniska svenskar, svensk kultur, svenska traditioner och svenska värderingar. Exakt vad de är kan sedan professorerna utreda.

Jag tycker interaktion med väljarna är viktigt (även dem man inte håller med), däremot är Flashback ett ställe där jag inte är inne regelbundet.

Självklart finns det svenskar och svenskhet, däremot är det oerhört komplexa frågor. Jimmie och SD:s eviga reträtter på området är dock oroväckande.
Citera
2018-05-23, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Visste inte att etnonationalisterna (eller vad det nu kallas?) är så känsliga.

Rädd för för att definiera svenskhet, manlighet eller kvinnlighet etc:

1 Gudrun (jo, jag vet att hon rent av förnekar dess existens, men det hör till de "teoretiska" detaljerna ingen bryr sig om)

X ahahahaahaaha

2 oyto

hahahaaha. Att Islam inte hör till Sverige är en självklarthet. Kudos till Jeff-Ahl som säger det.
Påståendet som skrämmer internet-etnonationalister

Solsting?

Om du själv inte vill beblanda dig med "etnonationalister" så går ju SD bort. Visserligen är de hanrejsetnonationalister, men tror likafullt på blod och jord, DNA_test och allt otäckt - bara inte för svenskar.
Citera
2018-05-23, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
AfS gör samma fatala misstag som Alt Right gjorde i Charlottesville.

Hur menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in