2018-05-23, 16:47
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Du dömde KH på förhand, hoppas att du lärt dig en läxa.

Han är fortfarande dömd i mina ögon, så läxan är att inte utsätta andra för brott och hamna på löpsedlarna. Redan 2005 och nu är han dömd av gemene man. Det är det hårdaste straffet man kan få. Något säger mig att personen i fråga kommer figurera mer framöver. He he....
Citera
2018-05-23, 16:49
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bussilego
Vi vet att du skrivit så men glöm inte bort att du hade mycket gemensamt med Moosky.
Där har du en extrem feminist som hatar alla med kuk.

Du trodde även på vad åklagaren la fram och det påpekade jag att man bör vara kritisk eftersom det händer gång på annan att åklagare har fel.

Nu glömmer vi det här och blir det åtal så lär det blir en rolig FUP att läsa. Dock tror jag inte det blir så mycket mer av det här.

Gå igenom min inläggshistorik i andra trådar så ser du vad jag tidigare har skrivit om feminism.

Och vad har det med saken att göra att Moosky hade samma uppfattning som mig i det här fallet. Jag är ingen feminist för det.

Och det är inte nedlagt mot KH ännu. Det finns misstankar kvar stod det i expressen.
Citera
2018-05-23, 16:50
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Han är fortfarande dömd i mina ögon, så läxan är att inte utsätta andra för brott och hamna på löpsedlarna. Redan 2005 och nu är han dömd av gemene man. Det är det hårdaste straffet man kan få. Något säger mig att personen i fråga kommer figurera mer framöver. He he....

" I dina ögon..."

Tillåt mig att le. Det var nästan roligt sagt.
Sannolika skäl....haha, som du försvarade det och hade återigen fel.
Citera
2018-05-23, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Han är inte friad. Misstankar kvarstår fortfarande. Jag tycker att det är så jävla märkligt hur folk i den här tråden anser att det är skillnad på att vara övertygad om att KH är skyldig och att anse att Virtanen och Soran är skyldig.
Folk har ju dömt både Soran och Virtanen utan rättegång men när vi gör samma sak med KH då jävlar blir det liv på hockeyfansen.

Du var av någon anledning övertygad om att Kristjan var skyldig till grovt kvinnofridskränkning, tji fick du.
Citera
2018-05-23, 16:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Gå igenom min inläggshistorik i andra trådar så ser du vad jag tidigare har skrivit om feminism.

Och vad har det med saken att göra att Moosky hade samma uppfattning som mig i det här fallet. Jag är ingen feminist för det.

Och det är inte nedlagt mot KH ännu. Det finns misstankar kvar stod det i expressen.

Jag tror inte vederbörande vet ordets betydelse utan runkar loss under bordet genom att skriva kuk och feminist. Nåja, det är den nivån som man ska undvika helt klart och när man är insatt i vad ordet betyder är det intressant. Husse hade ingenting att säga efter han släpptes, så ska media jaga honom och kommer han skynda sig och städa sitt Twitterkonto. Kommer han höra gliringar i travsammanhang eller avvaktar han den offentliga scenen?
Citera
2018-05-23, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Du var av någon anledning övertygad om att Kristjan var skyldig till grovt kvinnofridskränkning, tji fick du.
Dock är han ju fortfarande misstänkt för andra brott så sista ordet är ju inte sagt ännu.
Citera
2018-05-23, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossie81
Hon har aldrig jobbat mer än ett kort halvtidsvick på någon förskolan någon månad. När nära vänner sa åt henne att lämna KH efter skandalen 2005.. svarade hon enligt säker källa: ”vad ska jag göra då.. sätta mig i kassan på Konsum eller? skulle inte tro det, jag ska inte jobba”
Jag är inte förvånad. Precis så som jag tror att det kan vara. Skulle inte bli förvånad om det hela har startat med Kristian ville separera och gold diggern gått bananas. Det som är att om åtal väcks, då kan man få läsa om cirkusen.
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Sluta påstå att jag hatar Kristian. Varför tror du det? Jag vet bara att han varit i blåsväder förut och det är bekräftat i tråden. Detta oavsett skyldighet eller inte.
Du är en jävla posthora som bråkar i alla trådar. Vad det gäller ditt jävla reggande så skiter jag fullständigt i det då det inte är relevant för tråden.
Så för att en random kåt brud blir svettig och anmäler Huselius och andra så är det en självklarhet att han är skyldig här.
Det är att e jävla tur att ditt karriär inte kommer längre än till Samhall!
Citat:
Han är inte friad. Misstankar kvarstår fortfarande. Jag tycker att det är så jävla märkligt hur folk i den här tråden anser att det är skillnad på att vara övertygad om att KH är skyldig och att anse att Virtanen och Soran är skyldig.
Folk har ju dömt både Soran och Virtanen utan rättegång men när vi gör samma sak med KH då jävlar blir det liv på hockeyfansen.
Vad det gäller hockey så är det en annan sak och en annan tråd. Så åsikter om hockeyspelare Huselius tar vi i rätt tråd.

Citat:
Du är en hatare av samhället. Synd att du inte hamnade på magen eller i ett gummi.

När du skriver som du gör. Ska du anmäla Kristian på falska grunder? Jag är nyfiken på er relation. Känner du han?
Har han gjort dig något?
Citera
2018-05-23, 17:04
Medlem
Mooskys avatar

Nä, han har inte städat undan folket jubel än. Men det lär nog ske ganska omgående.
Sa någon att man måste vara dömd i domstolen?
Citera
2018-05-23, 17:13
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
https://www.expressen.se/sport/hockey/just-nu-hockey-profilen-slapps/

Det är alltså enskilda våldshandlingarna som hon kommer fortsätta utreda. Antingen kan hon ha ändrat sig och då får åklagarna absolut inte ihop grov kvinnofridskräkning. Eller så räcker det inte till rubriceringen.
Det är aningen konstigt resonemang måste jag säga, men det låter som åklagaren inte släpper händelserna. Men oavsett är han körd i alla fall det är så det fungerar, och det har jag yttrat att oavsett utgång är det godnatt för den tidigare misstänkte våldtäktsprofilen tillika misshandlaren. Det kanske läggs ner helt men folket glömmer ingenting.

Undrar egentligen vad åklagaren siktar på här, och 3 misshandelstillfällen och ett olaga hot räckte inte till grov kvinnofridskräkning vilket drar ner straffpåföljden, så då får vi se framöver vad som sker.
Det är väl också så att familjen bott utomlands under många år dit vår jurisdiktion inte riktigt når. Visserligen har familjen säkert vistats i Sverige men bott den större delen utomlands då han var aktiv.
Citera
2018-05-23, 17:13
Medlem
bussilegos avatar
Citat:

Nä, han har inte städat undan folket jubel än. Men det lär nog ske ganska omgående.
Sa någon att man måste vara dömd i domstolen?

Återigen.... vad vill du komma med ?
Du tar upp gamla tweets och KH är släppt idag !

Varför länkar du inte till äldre inlägg i tråden. Samma budskap där men nu har vinden vänt.
Sannolika skäl - som du pushade för - är idag inte så sannolika längre.
Fattar du inte det ? Du hade fel och vägrar erkänna det.
Citera
2018-05-23, 17:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossie81
Hon har aldrig jobbat mer än ett kort halvtidsvick på någon förskolan någon månad. När nära vänner sa åt henne att lämna KH efter skandalen 2005.. svarade hon enligt säker källa: ”vad ska jag göra då.. sätta mig i kassan på Konsum eller? skulle inte tro det, jag ska inte jobba”

Oavsett så kan man nog ha lite förväntningar på att hon som mor till barnen inte ska behöva lämna en mångmiljonär helt lottlös efter 14 år eller vad det är. KH kunde ha bekostat ngn utbildning eller lämnat henne för länge sen, om han hade ansett henne som så hopplös.

Men det där reder nog advokaterna ut.

Sen vet vi inte vad som händer med huset och barnen, och om den ena parten vill fortsätta träffa / leva med barnen på exv halvtid så kan det spela in i arrangemanget. Eftersom båda parter då bör vara någorlunda nöjda med hur saker fallit ut, totalt sett.

Ett arrangemang där barnen plötsligt bara får träffa den ena föräldern varannan helg kommer troligen inte kännas optimalt för någon. Ssk inte om barnen plötsligt ska bo med mamman på 59 kvm. Omvänt kanske inte KH fixar att ha dem på halvtid eller mer heller utan behöver mamman.

Så där ligger saken säkert nu.
Citera
2018-05-23, 17:22
Medlem
Citat:
Undrar egentligen vad åklagaren siktar på här, och 3 misshandelstillfällen och ett olaga hot räckte inte till grov kvinnofridskräkning vilket drar ner straffpåföljden, så då får vi se framöver vad som sker.
Det är väl också så att familjen bott utomlands under många år dit vår jurisdiktion inte riktigt når. Visserligen har familjen säkert vistats i Sverige men bott den större delen utomlands då han var aktiv.
Hur tänker vi här då?
Kristian slår på henne i Göteborg, Linköping, Stockholm, Columbus, Sunrice (dom kanske bodde i Miami eller på annat ställe i Florida), Calgary eller i Rapperswil och hon väljer att stanna kvar. Kan anledningen till detta vara pengar?
Eller kan det vara så att det aldrig inträffat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in