2018-05-23, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Du för tramsa bäst fan var du vill. Men inte här och med mig!

Är det tagit från tidigare FUP?

Sluta din idiot. Du påstår att Kristian misshandlar och våldtar sin sambo. Det klart att jag blir nyfiken på var du fått dom uppgifterna i från.
Nuvarande utredning.
Citera
2018-05-23, 16:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ok, var har du läst det? Det var ju iofs de ursprungliga misstankarna men har de alltså skalat ner dom till 1 misshandel och 1 olaga hot?
Nej, det kan lika gärna handla om de ursprungliga - 3 misshandlar och 1 olaga hot. Det som är sagt i nuläget är att det inte fyller kriterierna för grov kvinnofridskränkning och att den misstanken är nedlagd.
Citera
2018-05-23, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
I häktningsframställan.
Sedan var det en i tråden som skrev att det var ett Olaga hot och att han försökt knuffa ut målsägande genom ett fönster och dragit henne i ett ben.
Kan det vara så att han skyddat sig när hon sparkat emot han?
Knuffa ut henne från ett fönster. Finns inte en chans att Kristian blir dömd för något av detta om inte vittnen finns.
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Den enda som tramsar här är du och dessutom är du helt nyreggad. Dessutom har du fortfarande inte lagt fram några belägg för vad du påstår att jag har sagt.

Kom inte och påstå att du är vare sig bättre eller smartare när du kallar andra för idiot. Ska du ha belägg för det du påstår att jag skrivit så får du fanimig lägga upp det också annars är du inte trovärdig. Dessutom ska du inte vänta dig att jag viker mig i en diskussion när jag vet att jag har rätt.
Sorry. Har inte alla varit nyreggade här? Nu förstår jag inte.

Ok. Då ska vi ta detta engång till. Du viker dig i en diskussion då du har rätt. Säg mig vad jag då missat. Vad ska Kristian stå i skuld för om han är oskyldig?

Så tar vi detta igen: "Så om du misshandlar, våldtar eller på något sätt förgriper din partner så anser du ändå att det hela är hennes fel? Hur i hela Härnösand tänker du människa?"

Du viker dig inte. Då får du ta mig fan ta och förklara det som står ovan!
Sedan kan du även förklara hur Kristian Huselius förhållande ser ut med Sara Erika Ceccarello.

"Men för fan! Du fattar ju ingenting! Jag varken dömer eller vet någonting. Säger ju bara att sambon oavsett vad som än framkommer inte ska skuldbeläggas här.
Så varför ska inte Sara Erika Ceccarello inte skuldbeläggas om hon anmält Kristian på falska grunder?
Så tell me now!
Citera
2018-05-23, 16:24
Medlem
Citat:
Knuffa ut henne från ett fönster. Finns inte en chans att Kristian blir dömd för något av detta om inte vittnen finns.

Ok. Då ska vi ta detta engång till. Du viker dig i en diskussion då du har rätt. Säg mig vad jag då missat. Vad ska Kristian stå i skuld för om han är oskyldig?

Så tar vi detta igen: "Så om du misshandlar, våldtar eller på något sätt förgriper din partner så anser du ändå att det hela är hennes fel? Hur i hela Härnösand tänker du människa?"

Sedan kan du även förklara hur Kristian Huselius förhållande ser ut med Sara Erika Ceccarello.

"Men för fan! Du fattar ju ingenting! Jag varken dömer eller vet någonting. Säger ju bara att sambon oavsett vad som än framkommer inte ska skuldbeläggas här.
Så varför ska inte Sara Erika Ceccarello inte skuldbeläggas om hon anmält Kristian på falska grunder?
Så tell me now!
Nu svarar jag dig för absolut sista gången då vi inte kommer någonvart i diskussionen. Mitt tips till dig i fortsättningen är att dels försöka hålla god ton, bemöta andras inlägg samt att försöka nyansera dig i dina argument istället för att upprepa dig hela tiden. Både jag och alla andra har förstått på vems sida du är på.

Utredningen får visa om han är skyldig eller inte men OM han döms, så är det ju helt klart Kristian själv som har största ansvaret i det hela. Att du ens ifrågasätter det är ju helt, ja jag vet inte vad.

Avslutningsvis. Om du kollar antalet inlägg du har och jämför med mig så fattar du nog vad jag menar.
Citera
2018-05-23, 16:30
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Den känslan har jag också. Så fort det handlar om man mot kvinna så slår myndigheter till med fullkraft och vill inte se sakligt i det aktuella.
Precis det har vi sett här i tråden hur kvinnor hatar Kristian för att han är man, lika så Azdz. och ingenav dom har något som helst belägg för sina sjuka fantasier. Det lilla dom har där uppe skenar fullständigt i väg.

Du hävdar att vi hatar Kristian för att han är man. Och jag har flera gånger sagt att jag avskyr feminism. Jag hatar inte män. Du däremot bevisar ju din kvinnosyn när du skriver ”det lilla dom har där uppe”.
Citera
2018-05-23, 16:33
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Vad kan du säga om misstankarna som kvarstår?

– Jag kan säga att de om grov kvinnofridskränkning kommer att läggas ner. Däremot kvarstår vissa misstankar som den grova kvinnofridskränkningen bestod av. Men vilka de är och vad de består i vill jag inte utveckla närmare, säger Chirakova.
https://www.expressen.se/sport/hockey/just-nu-hockey-profilen-slapps/

Det är alltså enskilda våldshandlingarna som hon kommer fortsätta utreda. Antingen kan hon ha ändrat sig och då får åklagarna absolut inte ihop grov kvinnofridskräkning. Eller så räcker det inte till rubriceringen.
Det är aningen konstigt resonemang måste jag säga, men det låter som åklagaren inte släpper händelserna. Men oavsett är han körd i alla fall det är så det fungerar, och det har jag yttrat att oavsett utgång är det godnatt för den tidigare misstänkte våldtäktsprofilen tillika misshandlaren. Det kanske läggs ner helt men folket glömmer ingenting.
Senast redigerad av Moosky 2018-05-23 kl. 16:37.
Citera
2018-05-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Du hävdar att vi hatar Kristian för att han är man. Och jag har flera gånger sagt att jag avskyr feminism. Jag hatar inte män. Du däremot bevisar ju din kvinnosyn när du skriver ”det lilla dom har där uppe”.

Du dömde KH på förhand, hoppas att du lärt dig en läxa.
Citera
2018-05-23, 16:41
Medlem
Citat:

Så tell me now!
Ord står mot ord ofta i sådana här brott.
Vi får se om det går till åtal eller om utredningen läggs ned.
Citera
2018-05-23, 16:44
Medlem
Citat:
Sorry. Ölen börjar ta ut sin rätt märker jag

Undrar hur dom värsta haters här i tråden till Kristian känner sig i dag

Ossie81 verkar veta vad som händer i familjen. Det mest intressanta nu är vad Kristian gör med Sara. Någon som vet om Sara går hemma och lever på Kristians pengar eller har hon en egen inkomst?

Hon har aldrig jobbat mer än ett kort halvtidsvick på någon förskolan någon månad. När nära vänner sa åt henne att lämna KH efter skandalen 2005.. svarade hon enligt säker källa: ”vad ska jag göra då.. sätta mig i kassan på Konsum eller? skulle inte tro det, jag ska inte jobba”
Citera
2018-05-23, 16:45
Medlem
bussilegos avatar
Citat:

Vi vet att du skrivit så men glöm inte bort att du hade mycket gemensamt med Moosky.
Där har du en extrem feminist som hatar alla med kuk.

Du trodde även på vad åklagaren la fram och det påpekade jag att man bör vara kritisk eftersom det händer gång på annan att åklagare har fel.

Nu glömmer vi det här och blir det åtal så lär det blir en rolig FUP att läsa. Dock tror jag inte det blir så mycket mer av det här.
Citera
2018-05-23, 16:45
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Du dömde KH på förhand, hoppas att du lärt dig en läxa.

Han är inte friad. Misstankar kvarstår fortfarande. Jag tycker att det är så jävla märkligt hur folk i den här tråden anser att det är skillnad på att vara övertygad om att KH är skyldig och att anse att Virtanen och Soran är skyldig.
Folk har ju dömt både Soran och Virtanen utan rättegång men när vi gör samma sak med KH då jävlar blir det liv på hockeyfansen.
Citera
2018-05-23, 16:46
Medlem
Citat:
Det handlar om att det är några nyreggade i den här tråden som enbart har reggat sig för att bråka i den här tråden och som inte har skrivit inlägg i någon annan tråd.
Eller så kanske jag eller någon annan är vän eller släkt med Huselius
Det kan ju vara så att vi kanske vill att sanningen ska komma fram och att inte ska spridas diverse lögner osv.
Säg mig hjärtat varför du ogillar Kristian så.
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ord står mot ord ofta i sådana här brott.
Vi får se om det går till åtal eller om utredningen läggs ned.
Ja. Och det ska mycket till om Kristian blir fälld. Saken är den att Kristian kanske har blivit släppt för att man sett att Sara ljugit. Och det ligger inte i en fördel för henne isf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in