2018-05-23, 14:37
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
...sanslöst hur man kan vara så anti-vetenskap som ni är år 2018.
Antar att du har något verkligt vetenskapligt som pekar på att vi har chemtrails. Eller?
Citera
2018-05-23, 14:42
Medlem
Citat:
Nej ni måste givetvis bevisa det ni påstår, jag ser ju planen varje dag så jag vet att det ni påstår de facto är nonsens.

Visa filmen från Sydpolen du tagit. För att du sitter och tror att det är så på Sydpolen har ju inget värde alls här och det förstår du också. Att jag skall åka iväg och bevisa ert obevisade nonsens är ännu en gång ett sådant tydligt exempel på hur ni är totalt anti-intellektuella och inte förstår överhuvudtaget hur en vetenskaplig diskussion faktiskt går till. Vi kan nämligen aldrig debunka ingenting, så bevisa det ni påstår eller lär er att hålla käft. Det är fan sanslöst hur man kan vara så anti-vetenskap som ni är år 2018.
Jag visste att du skulle välja bort det jag föreslog. Du är inte intresserad av att se saker i verkligheten. Att godkänna fejkade filmer går däremot utmärkt enligt dig.

Nä, det bästa beviset för dig är att du lär dig själv hur vetenskapen fungerar. Men, som sagt, du vägrade.
Citera
2018-05-23, 14:45
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Antar att du har något verkligt vetenskapligt som pekar på att vi har chemtrails. Eller?

Skall detta likna ditt bevis för naturligt skapade cirrus moln på sydpolen?

Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Jag visste att du skulle välja bort det jag föreslog. Du är inte intresserad av att se saker i verkligheten. Att godkänna fejkade filmer går däremot utmärkt enligt dig.

Nä, det bästa beviset för dig är att du lär dig själv hur vetenskapen fungerar. Men, som sagt, du vägrade.

Att jag väljer bort att bevisa saker för dig som du själv helt och hållet saknar bevis för? Ja självklart, jag struntar väl i din lathet och att du helt och hållet saknar bevis för naturligt skapade moln på sydpolen och därmed bara satt och hittade på är numera då glasklart. Presentera bevisen för det du påstår eller var tyst. Var är det med vetenskap du hatar mest?
Citera
2018-05-23, 14:47
Medlem
constants avatar
Citat:
Skall detta likna ditt bevis för naturligt skapade cirrus moln på sydpolen?
Du hänvisar till vetenskap, därför säger jag att jag antar att du har något sådant som bekräftar dina påståenden om chemtrails.

Vad yrar du om Sydpolen för?
Citera
2018-05-23, 18:58
Medlem
Citat:
Att jag väljer bort att bevisa saker för dig som du själv helt och hållet saknar bevis för? Ja självklart, jag struntar väl i din lathet och att du helt och hållet saknar bevis för naturligt skapade moln på sydpolen och därmed bara satt och hittade på är numera då glasklart. Presentera bevisen för det du påstår eller var tyst. Var är det med vetenskap du hatar mest?
Du har fått möjlighet att välja valfri meteorologibok från tiden före trafikflyget. Du har möjlighet att åka till platser där det aldrig flyger trafikflygplan. Du har givetvis möjlighet att även titta på bilder från platser där det aldrig förekommer trafikflygplan. Alla förslag möts med att du inte är intresserad. Ingenting av verkligheten är intressant för dig.

Citera
2018-05-24, 05:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pietas
Contrail, persistent contrail, chemtrail eller geoengineering eller vadå? Var landar och startar planen och bla bla bla.

På radions väderrapport kallas de i princip varje dag slöjmoln, ibland även med tillägget att dessa slöjmoln (på hög höjd) skymmer solens instrålning.

Några flygplan nämns aldrig i samband med denna beskrivning av "fenomenet", trots att "slöjmolnen" enbart kommer från flygplan vilket trådens skribenter verkar eniga om.

Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Nej "slöjmolnen" (cirrus) bildas helt naturligt utan några flygplan i närheten. De är dessutom lika gamla som land och hav på jorden.

Varför låtsas du vara idiot?

Det sägs alltså på väderrapporten att det är "slöjmoln" medan jag själv kan konstatera att de bildas från utsläpp av flygplan.

Det är alltså fullständigt uppenbart att väderrapportörerna inte talar sanning!

Media ljuger!
Citera
2018-05-24, 06:51
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det sägs alltså på väderrapporten att det är "slöjmoln" medan jag själv kan konstatera att de bildas från utsläpp av flygplan.

Media ljuger!
Hur vet du att alla cirrusmoln som väderrapporten talar om, kommer från flygplan?
Att du sett kondensstrimmor från flygplan betyder inte att alla cirrusmoln bildas med hjälp av flygplan.
Senast redigerad av ConnyKlasson 2018-05-24 kl. 06:55.
Citera
2018-05-24, 09:00
Medlem
Citat:
Varför låtsas du vara idiot?

Media ljuger!

Du kanske skulle läsa på lite om fakta på seriösa sidor om moln.

SMHI har en mycket informativ sida

Kunskapsbank om moln, med en massa länkar till höger om olika molntuper etc
https://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/moln-introduktion-1.3852

Cirrusmoln/slöjmoln
https://www.smhi.se/kunskapsbanken/cirrostratus-slojmoln-1.31792

Här förklarar dom lite om kondesationsstrimmor
https://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/kondensationsstrimmor-1.3832

Att påstå att media ljuger, eller tro att SMHI och andra myndigheter etc ljuger, är närmast infantilt. Vår vetenskap och den vetenskapliga metoden är bland det viktigaste människan har. Utan den skulle du inte ens kunna sitta och babbla på internet.
Citera
2018-05-24, 11:45
Medlem
Spakarns avatar
Citat:
du kan inte hyra ett plan och ta prover på +35k feet.

Jo, klart man kan hyra plan för mätningsflygningar på de höjderna...? Bara i sverige finns det gott om flygplan man kan hyra, både med och utan pilot, som lätt klarar den höjden. Kolla med Hummingbird, Grafair, Industriflyg osv för bizjets, även tex Wermlandsflyg har kärror som klarar +FL300 som brukar syssla med alla möjliga sorters mätningar. Bara att skicka färdplan för nån vältraffikerad airway och flyga upp för att bevisa dessa chemtrails du tror dig se efter planen.

Det borde du väl veta, du som är pilot?
Citera
2018-05-24, 13:19
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Du hänvisar till vetenskap, därför säger jag att jag antar att du har något sådant som bekräftar dina påståenden om chemtrails.

Vad yrar du om Sydpolen för?

Du skall bekräfta det du påstår, så var har du filmen på naturligt skapade cirrus moln? Det var inte jag utan en av dina debunkertroll kompisar som började yra om sydpolen.

Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Du har fått möjlighet att välja valfri meteorologibok från tiden före trafikflyget. Du har möjlighet att åka till platser där det aldrig flyger trafikflygplan. Du har givetvis möjlighet att även titta på bilder från platser där det aldrig förekommer trafikflygplan. Alla förslag möts med att du inte är intresserad. Ingenting av verkligheten är intressant för dig.

Men är du helt väck eller? Du tror fortfarande att jag kommer bevisa det du påstår? Nej jag skall inte åka någonstans eller kolla in någon bok, du skall presentera bevis på det du påstår, du skall bevisa att cirrus moln av typen jag postade kan bildas på naturlig väg. Posta videon bara? Är det som du säger så är det något som händer varje dag så dina försök till avledning har du inget för här, du påstår saker, då bevisar du det först. Vi kan ännu en gång inte debunka ingenting nämligen, så fungerar inte diskussioner.

Vet inte vad du försöker länka till men bilden är på en klar himmel utan moln så din poäng nu är om ens möjligt ännu vagare.

Citat:
Ursprungligen postat av Spakarn
Jo, klart man kan hyra plan för mätningsflygningar på de höjderna...? Bara i sverige finns det gott om flygplan man kan hyra, både med och utan pilot, som lätt klarar den höjden. Kolla med Hummingbird, Grafair, Industriflyg osv för bizjets, även tex Wermlandsflyg har kärror som klarar +FL300 som brukar syssla med alla möjliga sorters mätningar. Bara att skicka färdplan för nån vältraffikerad airway och flyga upp för att bevisa dessa chemtrails du tror dig se efter planen.

Det borde du väl veta, du som är pilot?

Jaha är det så lätt och du vet vad du skall testa för så gör det då?
Citera
2018-05-24, 17:01
Medlem
Spakarns avatar
Citat:
Jaha är det så lätt och du vet vad du skall testa för så gör det då?

Du sa att det inte gick (utan att egentligen veta nånting), jag berättade hur det ligger till i verkligheten. Förstår du? Och varför påstår du saker du uppenbarligen inte visste nånting om, utan bara trodde?

Och det var du som påstod att det är omöjligt, som ursäkt för att ingen lyckats bevisa chemtrails genom dessa mätningar. Så det är väl ändå du som borde ha intresse av att undersöka, själv vet jag redan hur det ligger till, som vanligt ska "andra" bevisa idiotiska påståenden.

Varför hyr inte du en båt för att dra ut för att bevisa att det inte finns dinosaurie-sjöhäst-enhörningar i bottenviken? För det vore väl rätt knäppt att du ska behöva göra det för nån annans skull, trots att du med största sannolikhet vet att det inte existerar nåt sådant?
Citera
2018-05-24, 21:14
Medlem
constants avatar
Citat:
Du skall bekräfta det du påstår, så var har du filmen på naturligt skapade cirrus moln?
Jag har aldrig sagt något om några cirrusmoln, så jag förstår inte vad du menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in