2018-05-22, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt

Bilder kan aldrig bevisa persistent contrails. Är på tiden att ni fattar det nu en gång för alla.
Bilder kan aldrig bevisa "chemtrails". Är på tiden att ni fattar det nu en gång för alla!
Citera
2018-05-22, 19:14
Medlem
Citat:
Jo det är vi överens om. Ni kan ju inte visa en enda film på en naturligt skapat cirrus moln som inte kommer ifrån plan. Så du saknar helt och hållet bevis för något annat.
Cirrusmoln finns avbildade i varenda lärobok i meteorologi, och sådana finns sedan långt före flygtrafiken.
Citera
2018-05-22, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pietas
Contrail, persistent contrail, chemtrail eller geoengineering eller vadå? Var landar och startar planen och bla bla bla.

På radions väderrapport kallas de i princip varje dag slöjmoln, ibland även med tillägget att dessa slöjmoln (på hög höjd) skymmer solens instrålning.

Några flygplan nämns aldrig i samband med denna beskrivning av "fenomenet", trots att "slöjmolnen" enbart kommer från flygplan vilket trådens skribenter verkar eniga om.

Nej "slöjmolnen" (cirrus) bildas helt naturligt utan några flygplan i närheten. De är dessutom lika gamla som land och hav på jorden.
Citera
2018-05-22, 19:21
Medlem
Citat:
Jaha så läs på om CIAs baser i Kroatien och Albanien då. Vad är det ni försöker förneka? Att länka filmer till er guldfiskar är ju meningslöst.
Bevisa att "chemtrails"-plan utgår från dessa baser!
Citera
2018-05-22, 19:24
Medlem
Citat:
Självklart, CIA säljer ju numera tom chemtrails till privata aktörer:
CIA DIRECTOR JOHN BRENNAN ADMITS TO CHEMTRAILS:

https://www.youtube.com/watch?v=WBG81dXgM0Q&t=12s

Försök ha en poäng tramspelle.
Uppenbar LÖGN! Och det är inte ovanligt från er "chemtrails-kramare". JB "admits" inte chemtrails ett enda dugg, han pratar om ett eventuellt framtida scenario.
Citera
2018-05-23, 00:50
Medlem
calmsolutions avatar
Jag kan direkt erkänna att jag inte har läst igenom alla inlägg i denna tråd, men jag har några frågor som jag gärna vill ha svar på.

1. Hur försvarar dessa människor som släpper ut Chemtrails sina familjer och vänner från att exponeras av utsläppen? Förvarnar man innan så att de kan lämna området eller har det utdelats skyddsutrustning?

2. Hur många inblandade i detta pratar vi om? Är det globalt eller ett fåtal människor som genomför detta vid olika tillfällen över hela planeten?

3. Om det är ett fåtal individer (Se 2.), vet man vem som utdelar flygtillstånd till dessa? Och är dessa i så fall medvetna om aktiviteten så att de i sin tur kan förvarna sina anhöriga? Eller får flygledningen ett direktiv från någon överordnad utan att ifrågasätta?

4. Finns det konstaterade insmugglingsvägar för kemikalierna? Tex diplomatpost eller genom våra öppna EU-gränser?

5. Vem finansierar detta? Har någon räknat på kostnaderna?

6. Hur många individer, grovt räknat, krävs för att installera utrustningen i varje flygplan? Tror ni att dessa personer är medvetna om vad de installerar?

7. Hur destrueras de tomma behållarna efteråt? Jag antar att de inte är uppmärkta med tydliga markeringar, eller? Tullen skulle nog inte ignorera det i så fall.

8. Vad är bästa sättet att skydda sig personligen? Finns det anpassad skyddsutrustning att köpa? Och har någon inside information när utsläppen beräknas ske på en specifik plats?

Jag är ledsen för många frågor, men jag hoppas att det finns någon/några här inne som sitter med svaren.
Citera
2018-05-23, 11:18
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det har jag aldrig påstått. Bilder kan bevisa att slöj- (cirrus-) moln fanns innan trafikflyget fanns.

Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Har du bevis på att Vädersolstavlan inte är från 1600-talet? Den innehåller cirrusmoln.
https://en.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4dersolstavlan#Halo_display

Dom bilderna jag postade och dessa äldre bilder har ingenting annat gemensamt än namnet.
Kan ju kalla vad som helst cirrus men ni får liksom fatta kontexten först och främst.
https://www.google.se/search?q=chemtrails+cirrus&source=lnms&tbm=isch&sa =X&ved=0ahUKEwiDovaLwJvbAhVlDZoKHWBnCI4Q_AUICigB&b iw=1920&bih=974#imgrc=DYDxMgKAFnHpQM:
Citera
2018-05-23, 11:59
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Du behöver ingen film, det räcker med att titta upp på himlen för att se naturliga moln.
.

Nepp ser du dessa cirrus moln ser du också 100% av gångerna plan men nog snömosat från dig, presentera bevis på ett naturligt uppstått cirrus moln av typen vi pratade om eller så bara erkänn att du har nada bevis i vanlig ordning för dina konstanta avledningsmanövrar börjar bli tröttsamt.

Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Nu får du sluta tramsa om du vill att någon ska ta det du säger på minsta allvar.
Den filmen fick du förklarat för dig vad den handlade om för bara några sidor sedan.

Ni kan inte förklara något för mig som är något som jag presenterar för er ditt stolpskott, jag vet brutalt mycket mer än er om CIA och The Council on Foreign Relations och det Brennan gör i klippet är att erbjuda privata aktörer, medlemmar av The Council on Foreign Relations project chemtrails. Bla i detta klippet sitter en hel representanter från energimaffian. Han säger för 2 miljarder hjälper vi er att tjäna 4. The Council on Foreign Relations lallar inte runt nämligen. Dom kan verkligen skratta er i ansiktet när ni är så sanslöst naiva som ni är.
Citera
2018-05-23, 13:07
Medlem
madtops avatar
Citat:
Nepp ser du dessa cirrus moln ser du också 100% av gångerna plan...

Nopp, cirrusmoln har funnits långt innan ens flygplan var påtänkta.

Citat:
...presentera bevis på ett naturligt uppstått cirrus moln ..

Vi har presenterat bevis, bland annat gamla böcker.
Citera
2018-05-23, 13:45
Medlem
Citat:
Ni kan ju inte visa en enda film på en naturligt skapat cirrus moln som inte kommer ifrån plan.
Det enklaste är väl att du övertygar dig själv? Åk bara till Sydpolen och sätt dig och studera himlen där. Inga trafikflygplan finns på hundratals mil men med jämna mellanrum bildas cirrusmoln rakt över dig.

Nä, jag tror inte du är intresserad av att lära dig nåt så du kommer att välja bort det jag föreslår.
Citera
2018-05-23, 13:52
Moderator
Var lite varsamma med manipulerandet av citerad text.
Det måste framgå på ett eller annat sätt att citerad text är förkortad/utbytt.

/Moderator
Citera
2018-05-23, 14:13
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Det enklaste är väl att du övertygar dig själv? Åk bara till Sydpolen och sätt dig och studera himlen där. Inga trafikflygplan finns på hundratals mil men med jämna mellanrum bildas cirrusmoln rakt över dig.

Nä, jag tror inte du är intresserad av att lära dig nåt så du kommer att välja bort det jag föreslår.

Nej ni måste givetvis bevisa det ni påstår, jag ser ju planen varje dag så jag vet att det ni påstår de facto är nonsens.

Visa filmen från Sydpolen du tagit. För att du sitter och tror att det är så på Sydpolen har ju inget värde alls här och det förstår du också. Att jag skall åka iväg och bevisa ert obevisade nonsens är ännu en gång ett sådant tydligt exempel på hur ni är totalt anti-intellektuella och inte förstår överhuvudtaget hur en vetenskaplig diskussion faktiskt går till. Vi kan nämligen aldrig debunka ingenting, så bevisa det ni påstår eller lär er att hålla käft. Det är fan sanslöst hur man kan vara så anti-vetenskap som ni är år 2018.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in