2018-05-23, 05:06
Medlem
frantiks avatar
Heja Dessi, svincool tjej. Hon har ju varit det största hotet genom hela tävlingen egentligen. Spelat det sociala spelet, varit jävligt bra i tävlingar och varit vän med typ alla. Värdig vinnare.
2018-05-23, 05:09
Medlem
Skönt att Victoria rykte- hon kan hoppa av flyget i Kabul på hemresan.V hade även dåligt inflytande på Dessie. Pascal kommer torska i teoretisk tävling mot Dessie för P är tekniskt sett en idiot.
2018-05-23, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Härligt! På bara två avsnitt har kalsongskellettet, Pappscalls lilla hora och nu afghanknullerskan rykt. Bara att hoppas pappskallen klappar ihop totalt och blir sist i nån tävling.

Tre avsnitt. I måndags rök Marie, vilket lätt glöms bort då hon var extremt anonym...
2018-05-23, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Härligt! På bara två avsnitt har kalsongskellettet, Pappscalls lilla hora och nu afghanknullerskan rykt. Bara att hoppas pappskallen klappar ihop totalt och blir sist i nån tävling.

Har inte hängt med på ett tag vilka är kalsongskelettet och afghanknulletskan?
2018-05-23, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är väl inte mitt fel, eller hur? Tes.ta med PMR
Jo det är ditt fel när du inte kan skriva så det blir förståeligt !
2018-05-23, 08:59
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Har inte hängt med på ett tag vilka är kalsongskelettet och afghanknulletskan?

Johan som är homosexuell och Victoria

https://www.tv4.se/robinson/deltagare/victoria-heaps

https://www.tv4.se/robinson/deltagare/johan-andersson
2018-05-23, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beamer2580
Du tycker inte det är en fördel gentemot de i Robinsonlägret att varje dag få äta sig mätt ?
Han blev utslagen och fick en enorm fördel att komma tillbaks till finalveckan. Inte ok någonstans .

Just det är en fördel ja, men som någon tidigare skrivit var det bara 1/6 som kom till gränslandet och sedan fick komma tillbaka, betydligt mindre chans än de som var kvar i robinsonlägret
2018-05-23, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag är allergisk mot girlpower-snack "en tjej ska vinna Robinson" och " nu ska jag bara kötta" (ryser när jag hör sånt snack.

Jag tror inte alls att Pascal behöver vinna Robinson. På slutet har de förhoppningsvis att gamla deltagare ska rösta på den som ska vinna och då tror jag att alla kvarvarande kommer att slå honom, vem det än är som sitter emot honom.
Hoppas de har det där att det ska röstas på slutet. Annars blir jag besviken.

Jag är också sjukt less på det... Finns det någon tjej/kvinna i årets Robinson förutom Alexandra som inte dragit upp någon form av "girlpower"/feminstsnack och hintat om att de hellre ser att en kvinna vinner än en man?
2018-05-23, 11:51
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolsson34
Jag är också sjukt less på det... Finns det någon tjej/kvinna i årets Robinson förutom Alexandra som inte dragit upp någon form av "girlpower"/feminstsnack och hintat om att de hellre ser att en kvinna vinner än en man?
Vad är problemet med det egentligen?
2018-05-23, 12:18
Medlem
Ändå bra att de inte ger kvinnan fördelar med lättare saker. Är det ett 20kg paket som ska flyttas är det 20kg för alla.

Inte fan skulle naturen anpassa sig ifall en kvinna blir en "riktig" Robinson som ska överleva på en ö.
2018-05-23, 12:45
Medlem
Redladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Ändå bra att de inte ger kvinnan fördelar med lättare saker. Är det ett 20kg paket som ska flyttas är det 20kg för alla.

Inte fan skulle naturen anpassa sig ifall en kvinna blir en "riktig" Robinson som ska överleva på en ö.
En kvinna på en öde ö är inte så dum att hon börjar flytta så stora saker om det finns lättare!
Nu är detta inte sagt för att det skall bli lättare uppgifter för kvinnor i Robinsontävlingarna. Däremot har en mindre kvinna betydligt enklare att komma igenom hinderbanor där det kryps genom trånga öppningar eller grävs hål för att komma vidare. OJ, det är orättvist.
2018-05-23, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Vad är problemet med det egentligen?

För att feminister, som det tydligt framgått att de är, borde vara för jämlikhet. Att inte tänka vi och dem och allt det där solidariska. Då blir det hyckleri när kvinnorna i programmet gör skillnad och dessutom har en uppfattning om att just kvinnor förtjänar en vinst mer än män. Som om samhället eller tv-programmet någonsin motverkat det. Att vinna står vem som helst fritt. Varför just en kvinna skall vinna är en tankevurpa utan dess like av kvinnorna i tävlingen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in