2018-05-22, 21:56
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzulie
Håller med om precis allt du skriver!

Jag vill helst se att Dessi tar hem Robinson och skulle hon inte göra det så är det helt ok vem det än blir, så länge det INTE blir Pascal!

Det kan jag också skriva under på, fast med Ida som slutlig vinnare. Så kan Pascal the champ ta flyget hem, hem, hem hem.....
2018-05-22, 22:01
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Alla tror att klarar sig kvar, då blir det inget kul. Så jag säger att han åker ut så blir det lite roligt.

Översättning tack för jag begriper ingenting?
2018-05-22, 22:02
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Äntligen av med Victoria.

Stört mig mindre å mindre på henne faktiskt, men i början så var det rent olidligt....
2018-05-22, 22:17
Medlem
dialektikers avatar
Jag är allergisk mot girlpower-snack "en tjej ska vinna Robinson" och " nu ska jag bara kötta" (ryser när jag hör sånt snack.

Jag tror inte alls att Pascal behöver vinna Robinson. På slutet har de förhoppningsvis att gamla deltagare ska rösta på den som ska vinna och då tror jag att alla kvarvarande kommer att slå honom, vem det än är som sitter emot honom.
Hoppas de har det där att det ska röstas på slutet. Annars blir jag besviken.
2018-05-22, 22:49
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Fattar inte att många rankar Dessi så långt ner som värdig vinnare? Jag tycker hon är den solklart mest värdiga vinnaren. Vad är egentligen argumenten kring att hon inte skulle vara värdig? Att hon inte gillar gubbar som tar mer plats än de har kompetens för? Och ja, det är klart att hon vill att en tjej vinner när hennes jävla pappa sa innan hon åkte att en tjej aldrig kommer att vinna.

Håller med, har varit förtjust i tjejen sen hon satte sin fot på stranden... Goo Dessi
2018-05-22, 22:50
Medlem
HAARPs avatar
Synd att ingen "råkade" kasta en kokosnöt i skallen på Pascal.
Det gäller ju trots allt en halv miljon och alla kan "misslyckas" med ett kast.

Fast imorgon ligger han pyrt till när han skall använda huvudet istället för muskler i tävlingen.
2018-05-22, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Synd att ingen "råkade" kasta en kokosnöt i skallen på Pascal.
Det gäller ju trots allt en halv miljon och alla kan "misslyckas" med ett kast.

Fast imorgon ligger han pyrt till när han skall använda huvudet istället för muskler i tävlingen.

Eller så är det tvärtom, när tv4 "hintar" att någon kommer åka ut så brukar det INTE bli så
2018-05-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Fattar inte att många rankar Dessi så långt ner som värdig vinnare? Jag tycker hon är den solklart mest värdiga vinnaren. Vad är egentligen argumenten kring att hon inte skulle vara värdig? Att hon inte gillar gubbar som tar mer plats än de har kompetens för? Och ja, det är klart att hon vill att en tjej vinner när hennes jävla pappa sa innan hon åkte att en tjej aldrig kommer att vinna.

Det är ganska enkelt. Det här är Robinson och många, inklusive mig själv, tänker att den värdiga vinnaren/vinnarna är de som man själv skulle vilja ha med sig om man blev strandsatt på en öde ö - för att överleva. Alternativt den man tror skulle överleva på egen hand längst. Dessie är bra men hon är väldigt ung och saknar därför mycket av den kunskap som de äldre har, vilket eventuellt kan vara till nytta i en utsatt situation. Att man kan pricka rätt med yxa eller kokosnötter är inte egenskaper som jag värderar högt. Det handlar inte om män vs kvinnor. Det handlar om överlevnad. Jag har hellre Marie vid min sida i ett sånt scenario alla dagar i veckan. Ge Dessie 10 års uppbyggande av sin kunskapsbank så skulle hon hamna högt på min lista.

Sen stör sig många på hennes trams om att det är så viktigt att någon kvinna ska vinna. Det är de flesta män urlessa på att höra - i alla sammanhang. Jag har ALDRIG någonsin hört en man säga det motsatta någon gång. Det är därför det är så löjligt. Feministerna tävlar mot oss män utan att vi ens är med i tävlingen. Män ser sig inte själva som en grupp. Vi ser varandra som konkurrenter. Detta inkluderar duktiga kvinnor. Tydligen kan inte feminister greppa detta vilket tyder på ett enormt mindervärdeskomplex.

Edit:
Skulle jag själv bli tvungen att välja tre personer som jag helst skulle vilja ha som sällskap/hjälp på en öde ö för att överleva så skulle det bli:

Rick - Sin ålder till trots är han den enda som faktiskt skulle ha en chans att överleva på en öde ö. Han besitter kunskapen.
Henrik - Starkt psyke, hög moral, hyfsad fysik. Bra ledare.
Marie - Intelligent, starkt psyke och hög moral.

Därför ser jag ovanstående tre som värdiga vinnare.
Senast redigerad av mitt-namn 2018-05-22 kl. 23:23.
2018-05-22, 23:12
Medlem
Efter TV4-antispoiler så är det ju solklart att Pascal klarar sig i morgon. Jag tror dock att han kommer att få det svårt från och med nu. Blir det en fysisk tävling så kommer alla ge Pascal nackdelen. Räcker kanske med att han överlever två dagar till så blir det plankan med tre deltagare. Kommer han så långt tar han förmodligen hem segern med Dessie som god tvåa.
2018-05-23, 01:25
Medlem
Rifter666s avatar
Tyckte Pascal var en gris efter ett tag men nu håller jag på honom. Dessies yrsel om en tjej ska vinna gör jag inte kan hålla på henne. För mig Ida hade något liknande. Bort med henne. Henrik tycker jag är för PK.Orkar inte med sånt. Så dom jag håller på är Pascal. Stark och kämpar som en idiot. DK. Flutit igenom tävlingen utan att gnälla fast hans trasiga knä.
2018-05-23, 02:14
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Tyckte Pascal var en gris efter ett tag men nu håller jag på honom. Dessies yrsel om en tjej ska vinna gör jag inte kan hålla på henne. För mig Ida hade något liknande. Bort med henne. Henrik tycker jag är för PK.Orkar inte med sånt. Så dom jag håller på är Pascal. Stark och kämpar som en idiot. DK. Flutit igenom tävlingen utan att gnälla fast hans trasiga knä.
Pappscal tål man inte för han utmålas så jävla självgod, nog vinner han mot de flesta i en fystävling det fattar alla men med hans självgoda jävla tugg hoppas man han trampar på en sjöborre!
Ida är lite mer ödmjuk till sättet! Henrik är lite en godhetsapostel.... DK en sur dalmas med viss självinsikt, DK väl den som mest liknar en vanlig människa?
Hoppas pappscal åker ut!
2018-05-23, 03:23
Medlem
Härligt! På bara två avsnitt har kalsongskellettet, Pappscalls lilla hora och nu afghanknullerskan rykt. Bara att hoppas pappskallen klappar ihop totalt och blir sist i nån tävling.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in