Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Fattar inte att många rankar Dessi så långt ner som värdig vinnare? Jag tycker hon är den solklart mest värdiga vinnaren. Vad är egentligen argumenten kring att hon inte skulle vara värdig? Att hon inte gillar gubbar som tar mer plats än de har kompetens för? Och ja, det är klart att hon vill att en tjej vinner när hennes jävla pappa sa innan hon åkte att en tjej aldrig kommer att vinna.
Det är ganska enkelt. Det här är Robinson och många, inklusive mig själv, tänker att den värdiga vinnaren/vinnarna är de som man själv skulle vilja ha med sig om man blev strandsatt på en öde ö - för att överleva. Alternativt den man tror skulle överleva på egen hand längst. Dessie är bra men hon är väldigt ung och saknar därför mycket av den kunskap som de äldre har, vilket eventuellt kan vara till nytta i en utsatt situation. Att man kan pricka rätt med yxa eller kokosnötter är inte egenskaper som jag värderar högt. Det handlar inte om män vs kvinnor. Det handlar om överlevnad. Jag har hellre Marie vid min sida i ett sånt scenario alla dagar i veckan. Ge Dessie 10 års uppbyggande av sin kunskapsbank så skulle hon hamna högt på min lista.
Sen stör sig många på hennes trams om att det är så viktigt att någon kvinna ska vinna. Det är de flesta män urlessa på att höra - i alla sammanhang. Jag har ALDRIG någonsin hört en man säga det motsatta någon gång. Det är därför det är så löjligt. Feministerna tävlar mot oss män utan att vi ens är med i tävlingen. Män ser sig inte själva som en grupp. Vi ser varandra som konkurrenter. Detta inkluderar duktiga kvinnor. Tydligen kan inte feminister greppa detta vilket tyder på ett enormt mindervärdeskomplex.
Edit:
Skulle jag själv bli tvungen att välja tre personer som jag helst skulle vilja ha som sällskap/hjälp på en öde ö för att överleva så skulle det bli:
Rick - Sin ålder till trots är han den enda som faktiskt skulle ha en chans att överleva på en öde ö. Han besitter kunskapen.
Henrik - Starkt psyke, hög moral, hyfsad fysik. Bra ledare.
Marie - Intelligent, starkt psyke och hög moral.
Därför ser jag ovanstående tre som värdiga vinnare.