2018-05-23, 11:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Enkelt och korrekt svar , BÅDE Onanerijus och bilen var vid ladan tidigare än kl 18,40 .
Du har ju som sagt inte klockat när han kom dit .
Alltså kunde Lisa mycket väl ha konverserat med din polare Onanerijus
under fickringningen .
Är det så svårt att fatta eller vad är problemet ?
Problemet är att flera av varandra oberoende personer vittnade om att det inte fanns någon bil vid ladan efter "fickringningen".
2018-05-23, 11:10
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Problemet är att flera av varandra oberoende personer vittnade om att det inte fanns någon bil vid ladan efter "fickringningen".

Var någon av vittnena bakom "ladan" och tittade ?
2018-05-23, 11:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Var någon av vittnena bakom "ladan" och tittade ?
Nej, men NB hade ingen anledning att ställa bilen på framsidan efter mordet, tvärtom, det sista han ville i så fall var att skylta med bilen. Han kom, ovetandes om vad som fanns i ladan, efter ca 18:40 och ställde bilen på framsidan.
2018-05-23, 11:20
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Nej, men NB hade ingen anledning att ställa bilen på framsidan efter mordet, tvärtom, det sista han ville i så fall var att skylta med bilen. Han kom, ovetandes om vad som fanns i ladan, efter ca 18:40 och ställde bilen på framsidan.

Hur vet du exakt hur Onanerijus tänker i alla lägen ?
Bevisa med 100 % säkerhet att det var Onanerijus bil vittnena såg
stå på framsidan av ladan och att det var efter kl 18,40 .
Enligt förhören vad de inte ens säkra på vilken bilmodell det var .
2018-05-23, 11:25
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

En fråga till .
Om Irina var med och hanterade kroppen när Onanerijus hade pillat och kikat färdigt .
Hur kom det sig då att hon svimmade och mådde så dåligt av att se foton på
en död Lisa under förhören i Litauen .
Hon hade ju redan sett Lisa död med tejp och allt en gång innan då eller hur ?
Varför en sådan reaktion i så fall ?
2018-05-23, 12:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Hur vet du exakt hur Onanerijus tänker i alla lägen ?
Bevisa med 100 % säkerhet att det var Onanerijus bil vittnena såg
stå på framsidan av ladan och att det var efter kl 18,40 .
Enligt förhören vad de inte ens säkra på vilken bilmodell det var .
Låt oss läsa vad vittnena sa.
Citat:
Gustav uppger vidare att han noterade en grå "pick-up", typ "Izuzu eller toyota" eller
liknande. Den stod parkerad vid fastigheten mittemot cafet, där det byggs en torkanläggning.
Gustav tror sig känna igen att bilen tillhör "arrendatorn". Han vet ej namnet på denne men
uppger att hans far, Arne vet namnet.
Citat:
Han noterade också en grå bil vid torken som ligger mitt emot cafét. Han uppfattade det som
en större skåpbil eller pick-up. Jönsson säger att det var en typisk "hantverkarbil". Den stod
utmed porten med fronten mot västerplana (norr). Han såg ingen person i bilen. Han har inget
minne av att det var något flak på bilen.

I tidigare förhör har han sagt att han tror sig känna igen bilen och att den tillhör arrendatorn.
Han ombeds vidareutveckla det och säger nu att det var platsen och " hantverkarbil som
gjorde att han drog denna slutsats. Han har inget belägg i övrigt för att den skulle tillhöra
arrendatorn.

Citat:
Victoria såg inte moped men noterade att det stod ett fordon parkerat i den stora
öppningen på ladan mitt emot caféet. Victoria kommer inte ihåg hur bilen såg ut mer än att
den var ljus i färgen.
Gustavs beskrivning överensstämmer med NB:s bil. Den var parkerad på vägens vänstra sida, vilket visar att föraren hade ett ärende till ladan. Hade det varit en förbipasserande som tog en paus hade hen ställt bilen på höger sida. Den personen bör ha kommit in i ladan mitt under NB:s göranden, men har inte hört av sig. Alltså, det var NB.
Citat:
En fråga till .
Om Irina var med och hanterade kroppen när Onanerijus hade pillat och kikat färdigt .
Hur kom det sig då att hon svimmade och mådde så dåligt av att se foton på
en död Lisa under förhören i Litauen .
Hon hade ju redan sett Lisa död med tejp och allt en gång innan då eller hur ?
Varför en sådan reaktion i så fall ?
Lisas ansikte tejpades för att Irina inte tålde att se det, uppenbarligen.
2018-05-23, 12:15
Medlem
katws avatar
Citat:
Ingen har förklarat hur NB kunde komma till ladan före bilen, eller hur bilen kom dit efteråt.Lisa kunde inte konversera med NB innan han kom dit.

Det är ju bara du som har bekymmer av under vilket klockslag bilen står på framsidan av ladan eller inte. Försvarsadvokaten brydde sig inte om detta. Inte heller efterträdaren, "stjärnadvokaten" Hurtig.
Du kanske borde fundera på varför.

Enligt din tidigare högst osmakliga teori talade ju Lisa med sig själv under fickringningen, har du övergett det spåret?
2018-05-23, 12:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det är ju bara du som har bekymmer av under vilket klockslag bilen står på framsidan av ladan eller inte. Försvarsadvokaten brydde sig inte om detta. Inte heller efterträdaren, "stjärnadvokaten" Hurtig.
Du kanske borde fundera på varför.

Enligt din tidigare högst osmakliga teori talade ju Lisa med sig själv under fickringningen, har du övergett det spåret?
NB hade inget försvar under rättegångarna, han hade Rönnbäck. Advokat Hurtig överklagade inte, han begärde prövningstillstånd.

Om jag har trott att Lisa pratade med sig själv har jag givit upp det spåret. Det var troligen pappa hon pratade med.
2018-05-23, 12:25
Medlem
katws avatar
Citat:
NB hade inget försvar under rättegångarna, han hade Rönnbäck. Advokat Hurtig överklagade inte, han begärde prövningstillstånd.

Om jag har trott att Lisa pratade med sig själv har jag givit upp det spåret. Det var troligen pappa hon pratade med.

Menar du att advokat Rönnbäck inte är utbildad för ändamålet? Hurtig hade kunnat peka på dessa omständigheter om han önskat, han har ju en hel stab av utredare och annat löst folk.

Pappan befann sig i Skövde. Anledningen till fickringningen vet vi inte, men att någon var i närheten av Lisa i Blomberg under det samtalet är högst troligt.
2018-05-23, 14:55
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Låt oss läsa vad vittnena sa.

Gustavs beskrivning överensstämmer med NB:s bil. Den var parkerad på vägens vänstra sida, vilket visar att föraren hade ett ärende till ladan. Hade det varit en förbipasserande som tog en paus hade hen ställt bilen på höger sida. Den personen bör ha kommit in i ladan mitt under NB:s göranden, men har inte hört av sig. Alltså, det var NB.

Lisas ansikte tejpades för att Irina inte tålde att se det, uppenbarligen.

Du borde röra dig utanför asfalten oftare din stackare .
Onanerijus är inte arrendatorn , och han har ingen pickup (typ hantverkarbil)
av märket Izuzu eller Toyota , finns ingen liknelse alls med Onanerijus bil .
Sharanen ser ut som vilken familjebil som helst . Lite större möjligen .
Uppfattas absolut inte som någon hantverkarbil .
Varför skulle personen som stannat gå in i ladan ?
Men Irina tålde att se resten av kroppen ?
2018-05-24, 08:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Menar du att advokat Rönnbäck inte är utbildad för ändamålet?
Jag uttalade inget om Rönnbäcks utbildning. Någon annan har dock gjort det.
Expressen: GW: "Verkar som att hon tittat på tv-serier"
Citat:
I samband med att rättegången mot Nerjius Belivicus satte i gång pekade försvaret på att det kan finnas alternativa gärningsmän. Hans försvarsadvokat Inger Rönnbäck pekade bland annat ut hans bror som en alternativ gärningsman och senare kallade hon in flera vittnen.

Men Leif GW Persson dömer ut försvarets taktik.

– Att peka finger på brorsan, han har ju alibi, till skillnad från den åtalade, det är klent. För henne handlar det om att ifrågasätta bevisningen mot hennes klient. Det förekommer att advokater säger att det kan ha varit i stort sett vem som helst, utom just den som de försvarar. Det brukar man ta i pläderingen men inte lägga in som den tyngsta synpunkten man har att anföra. Det verkar som att den juridik hon kan har hon tagit del av genom att titta på amerikanska tv-serier.
Citat:
Hurtig hade kunnat peka på dessa omständigheter om han önskat, han har ju en hel stab av utredare och annat löst folk.
Det kunde han ha gjort i ett överklagande, men han lämnade inte in något eftersom han inte fick prövningstillstånd.
Citat:
Pappan befann sig i Skövde. Anledningen till fickringningen vet vi inte, men att någon var i närheten av Lisa i Blomberg under det samtalet är högst troligt.
Jag vet att pappan var i Skövde. Men eftersom hon ringde till pappans telefon och pappan svarade är det sannolikt pappan hon pratade med. Det är det normala när man ringer någon och denne svarar. Om Lisa hade sällskap vid telefonsamtalet var det inte arbetskompisarna, de hade åkt hem. Det var inte heller NB, han hade ännu inte anlänt.
Citat:
Onanerijus är inte arrendatorn , och han har ingen pickup (typ hantverkarbil) av märket Izuzu eller Toyota , finns ingen liknelse alls med Onanerijus bil .
Sharanen ser ut som vilken familjebil som helst . Lite större möjligen .
Uppfattas absolut inte som någon hantverkarbil .
Gustav påstod inte att det var arrendatorns bil. Läs mitt citat från andra förhöret:
Citat:
Han ombeds vidareutveckla det och säger nu att det var platsen och " hantverkarbil som gjorde att han drog denna slutsats. Han har inget belägg i övrigt för att den skulle tillhöra arrendatorn.
Nog tycker jag att bilarna liknar varandra vid en hastig anblick. https://minfil.com/2c07B0e1b6/Bilar.jpg
Eftersom Gustav uppfattade Sharanen som en hantverkarbil och liknade vid de andra bilarna måste hans uppfattning om hantverksbil vara en bil av den typen.
Citat:
Varför skulle personen som stannat gå in i ladan ?
Jag skrev det.
Citat:
Men Irina tålde att se resten av kroppen ?
Uppenbarligen, eftersom hennes DNA fanns på trosorna och DNA direktavsätts mycket lättare än indirekt.
2018-05-24, 11:00
Medlem
katws avatar
Citat:
Jag uttalade inget om Rönnbäcks utbildning. Någon annan har dock gjort det.
Expressen: GW: "Verkar som att hon tittat på tv-serier"

Jag frågande inte efter GW:s åsikt.

Citat:
Det kunde han ha gjort i ett överklagande, men han lämnade inte in något eftersom han inte fick prövningstillstånd.

Vad lämnade han in då? Varför kunde inte stjärnadvokaten pekat på bilens placering i någon av sina många punkter på brister i utredningen? Var de icke undersökta håren så mycket viktigare?

Citat:
Jag vet att pappan var i Skövde. Men eftersom hon ringde till pappans telefon och pappan svarade är det sannolikt pappan hon pratade med. Det är det normala när man ringer någon och denne svarar. Om Lisa hade sällskap vid telefonsamtalet var det inte arbetskompisarna, de hade åkt hem. Det var inte heller NB, han hade ännu inte anlänt.

Det är ju glädjande att du vet hur man använder en telefon. Nu är väl de flesta överens om att det inte var ett vanligt samtal i det här fallet. Man konverserar inte på det sättet som framkommit enligt pappans uppgifter. Jag har heller ingen anledning att misstro pappan som du uppenbarligen har. Han kommer att ångra sig för resten av sitt liv för att han lade på när dottern inte svarade på hans anrop.
Senast redigerad av katw 2018-05-24 kl. 11:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in