Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Menar du att advokat Rönnbäck inte är utbildad för ändamålet?
Jag uttalade inget om Rönnbäcks utbildning. Någon annan har dock gjort det.
Expressen: GW: "Verkar som att hon tittat på tv-serier"
Citat:
I samband med att rättegången mot Nerjius Belivicus satte i gång pekade försvaret på att det kan finnas alternativa gärningsmän. Hans försvarsadvokat Inger Rönnbäck pekade bland annat ut hans bror som en alternativ gärningsman och senare kallade hon in flera vittnen.
Men Leif GW Persson dömer ut försvarets taktik.
– Att peka finger på brorsan, han har ju alibi, till skillnad från den åtalade, det är klent. För henne handlar det om att ifrågasätta bevisningen mot hennes klient. Det förekommer att advokater säger att det kan ha varit i stort sett vem som helst, utom just den som de försvarar. Det brukar man ta i pläderingen men inte lägga in som den tyngsta synpunkten man har att anföra. Det verkar som att den juridik hon kan har hon tagit del av genom att titta på amerikanska tv-serier.
Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Hurtig hade kunnat peka på dessa omständigheter om han önskat, han har ju en hel stab av utredare och annat löst folk.
Det kunde han ha gjort i ett överklagande, men han lämnade inte in något eftersom han inte fick prövningstillstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Pappan befann sig i Skövde. Anledningen till fickringningen vet vi inte, men att någon var i närheten av Lisa i Blomberg under det samtalet är högst troligt.
Jag vet att pappan var i Skövde. Men eftersom hon ringde till pappans telefon och pappan svarade är det sannolikt pappan hon pratade med. Det är det normala när man ringer någon och denne svarar. Om Lisa hade sällskap vid telefonsamtalet var det inte arbetskompisarna, de hade åkt hem. Det var inte heller NB, han hade ännu inte anlänt.
Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Onanerijus är inte arrendatorn , och han har ingen pickup (typ hantverkarbil) av märket Izuzu eller Toyota , finns ingen liknelse alls med Onanerijus bil .
Sharanen ser ut som vilken familjebil som helst . Lite större möjligen .
Uppfattas absolut inte som någon hantverkarbil .

Gustav påstod inte att det var arrendatorns bil. Läs mitt citat från andra förhöret:
Citat:
Han ombeds vidareutveckla det och säger nu att det var platsen och " hantverkarbil som gjorde att han drog denna slutsats. Han har inget belägg i övrigt för att den skulle tillhöra arrendatorn.
Nog tycker jag att bilarna liknar varandra vid en hastig anblick.
https://minfil.com/2c07B0e1b6/Bilar.jpg
Eftersom Gustav uppfattade Sharanen som en hantverkarbil och liknade vid de andra bilarna måste hans uppfattning om hantverksbil vara en bil av den typen.
Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Varför skulle personen som stannat gå in i ladan ?

Jag skrev det.
Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Men Irina tålde att se resten av kroppen ?

Uppenbarligen, eftersom hennes DNA fanns på trosorna och DNA direktavsätts mycket lättare än indirekt.