2018-05-22, 22:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Sluta skylta med din okunskap. Det finns massor av mordutredningar där GM i princip leder polisen raka vägen till sig själv. Det i sig är inte konstigt. Det gjorda kan inte bli ogjort, och i stressade situationer agerar de flesta personer ännu mer på rutin och vana än annars, d v s GM gör som GM alltid gjort, tar det som finns närmast till hands, osv osv.
När man planterar bevis bör man göra det så nära de utrymmen som den man vill skjuta skulden på förfogar över, alltså i första hand dennes bostad och fordon. Men om dessa är låsta återstår bara platser i närheten.
2018-05-22, 22:55
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
När man planterar bevis bör man göra det så nära de utrymmen som den man vill skjuta skulden på förfogar över, alltså i första hand dennes bostad och fordon. Men om dessa är låsta återstår bara platser i närheten.

Det har inte planterats några bevis i det här fallet.
2018-05-22, 22:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Och vad var det då?
Du har ju inga argument ändå för vem mördaren är.
Rätt man är dömd.
Vad det än var så var det inte NB som uppehöll Lisa. Han var inte ens där.
2018-05-22, 23:11
Medlem
Citat:

Det gjorde också NB, exakt det! Han släpade med sin oskyldiga bror på alla platser där han själv varit och visste att det fanns spår av LH. Han försökte allt han kunde för att det han själv gjort kunde skyllas på brorsan.

Han lyckades inte, men påstå inte att NB inte försökte.
2018-05-23, 07:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Det har inte planterats några bevis i det här fallet.
Du uttalade dig generellt om mord: "Det finns massor av mordutredningar där GM i princip leder polisen...". Det gör jag också. Jag påstår inte att några bevis har planterats i det här fallet. Du påstår att bevis inte har planterats. Vad har du för belägg för det?
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det gjorde också NB, exakt det! Han släpade med sin oskyldiga bror på alla platser där han själv varit och visste att det fanns spår av LH. Han försökte allt han kunde för att det han själv gjort kunde skyllas på brorsan.

Han lyckades inte, men påstå inte att NB inte försökte.
Det påstår jag inte heller.
2018-05-23, 09:28
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Jo, du citerade beviset. NB kom en kvart efter att Lisa borde ha lämnat Blomberg. Han kan alltså inte ha uppehållit henne. Det var något annat som höll henne kvar.

Varför var Onanerijus i gamla mjölkrummet kl 18,40 på sin enda lediga dag ?
Hur vet du när Onanerijus kom dit ? Var du på plats och klockade honom ?
Då har du väl filmat honom också förstås så att du kan bevisa detta ?
I annat fall så står ju "tant" med kjolen nere som vanligt .
2018-05-23, 09:33
Medlem
Allting pekar faktiskt på att rätt man är dömd.
Men det jag tycker är märkligt är att inga spår överhuvud taget av Lisa eller NB i hans bil.
Det borde vara tex hår från Lisa eller blod från NB, eftersom att han blodade väldigt mycket överallt annars...
Ja han kunde ha täckt in henne i plast och sen in i bilen.
Men vart är då plasten, tycker att han borde då ha slängt den där han slängde Lisas jacka och till hörigheter. Alla hennes saker låg där förutom hennes mobil...
2018-05-23, 09:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Varför var Onanerijus i gamla mjölkrummet kl 18,40 på sin enda lediga dag ?
Det vet jag inte. Det har hänt att jag har varit på jobbet lediga dagar, men du har väl aldrig haft något jobb så du har ingen erfarenhet.
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Hur vet du när Onanerijus kom dit ? Var du på plats och klockade honom ?
Nej, jag klockade honom inte, men vittnesiakttagelser visar att hans bil kom tidigast ca 18:40.

Du kan väl berätta vad Lisa gjorde efter "fickringningen" fram tills dess NB anlände.
2018-05-23, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carro22
Allting pekar faktiskt på att rätt man är dömd.
Men det jag tycker är märkligt är att inga spår överhuvud taget av Lisa eller NB i hans bil.
Det borde vara tex hår från Lisa eller blod från NB, eftersom att han blodade väldigt mycket överallt annars...
Ja han kunde ha täckt in henne i plast och sen in i bilen.
Men vart är då plasten, tycker att han borde då ha slängt den där han slängde Lisas jacka och till hörigheter. Alla hennes saker låg där förutom hennes mobil...
Kanske plasten är nedgrävd någonstans.
2018-05-23, 10:46
Medlem
katws avatar
Citat:
Det vet jag inte. Det har hänt att jag har varit på jobbet lediga dagar, men du har väl aldrig haft något jobb så du har ingen erfarenhet.Nej, jag klockade honom inte, men vittnesiakttagelser visar att hans bil kom tidigast ca 18:40.

Ja uppenbarligen hade han en del "spare time" med tanke på alla besudlingar. Oavsett när de placerades på väggarna. Den ungefärliga tiden för framkörning av bil har ju avhandlats i några hundra sidor för flera år sen, men du har uppenbarligen intresse och "spare time" för att rulla upp den diskussionen igen.

Citat:
Du kan väl berätta vad Lisa gjorde efter "fickringningen" fram tills dess NB anlände.

Mest troligt var det NB Lisa konverserade med just då. Hon har ju knappast talat med sig själv.
2018-05-23, 10:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ja uppenbarligen hade han en del "spare time" med tanke på alla besudlingar. Oavsett när de placerades på väggarna. Den ungefärliga tiden för framkörning av bil har ju avhandlats i några hundra sidor för flera år sen, men du har uppenbarligen intresse och "spare time" för att rulla upp den diskussionen igen.
Ingen har förklarat hur NB kunde komma till ladan före bilen, eller hur bilen kom dit efteråt.
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Mest troligt var det NB Lisa konverserade med just då. Hon har ju knappast talat med sig själv.
Lisa kunde inte konversera med NB innan han kom dit.
2018-05-23, 11:03
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ingen har förklarat hur NB kunde komma till ladan före bilen, eller hur bilen kom dit efteråt.Lisa kunde inte konversera med NB innan han kom dit.

Enkelt och korrekt svar , BÅDE Onanerijus och bilen var vid ladan tidigare än kl 18,40 .
Du har ju som sagt inte klockat när han kom dit .
Alltså kunde Lisa mycket väl ha konverserat med din polare Onanerijus
under fickringningen .
Är det så svårt att fatta eller vad är problemet ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in