Citat:
Som vanligt ignorerar du frågorna som ställ i ett inlägg och kommer med nytt dravel.
Att du kommer med felaktiga påståenden underbyggda av felaktiga fakta är en sak där kan man alltid plocka fram fakta som stjälper dina påståenden.
Men varför vägrar du svara på frågor?
Vågar du inte debattera på ett ärligt sätt kanske du skall inrikta dig på att blogga eller skriva insändare eller kanske ställa dig på ett torg och hålla en monolog.
Har du lust att göra ett nytt försök att besvara frågorna i mitt inlägg?
Sen har du även i detta inlägg en del konstigheter...
Är det bara kvinnor som riskerar att dö som får hjälp av kvinnojouren?
Så en mansjour är inte nödvändig eftersom inte tillräckligt många män dödas i relationer?
Vem som slår först har en stor betydelse i det vi diskuterar, undersökningen visar att kvinnor slår oftare, att kvinnor oftare slår först och att män oftast slår hårdare och orsakar större skada.
Men du är enbart intresserad av att män skadar mer...tycker du att man skall undvika att tala om kvinnors våld bara för att dom inte tillfogar tillräckligt med skada?
Sen kanske du bör tänka på att "våld föder våld", det är inte bara ett talesätt utan det fungerar så även i verkligheten.
Hur många fall av kvinnomisshandel tror du har startat med att kvinnan slagit?
Även örfilar är ett brott så kvinnor står för fler startade misshandelsfall i relationer...även om det svider för dig att höra.
När det kommer till mäns våld och våldtäkter så brukar du prata om skadliga mansnormer, nu när vi har svart på vitt att kvinnor startar fler misshandelsfall i relationer kanske vi skall reda ut vad det beror på.
Tror du det kan vara skadliga kvinnonormer?
Att du kommer med felaktiga påståenden underbyggda av felaktiga fakta är en sak där kan man alltid plocka fram fakta som stjälper dina påståenden.
Men varför vägrar du svara på frågor?
Vågar du inte debattera på ett ärligt sätt kanske du skall inrikta dig på att blogga eller skriva insändare eller kanske ställa dig på ett torg och hålla en monolog.
Har du lust att göra ett nytt försök att besvara frågorna i mitt inlägg?
Sen har du även i detta inlägg en del konstigheter...
Är det bara kvinnor som riskerar att dö som får hjälp av kvinnojouren?
Så en mansjour är inte nödvändig eftersom inte tillräckligt många män dödas i relationer?
Vem som slår först har en stor betydelse i det vi diskuterar, undersökningen visar att kvinnor slår oftare, att kvinnor oftare slår först och att män oftast slår hårdare och orsakar större skada.
Men du är enbart intresserad av att män skadar mer...tycker du att man skall undvika att tala om kvinnors våld bara för att dom inte tillfogar tillräckligt med skada?
Sen kanske du bör tänka på att "våld föder våld", det är inte bara ett talesätt utan det fungerar så även i verkligheten.
Hur många fall av kvinnomisshandel tror du har startat med att kvinnan slagit?
Även örfilar är ett brott så kvinnor står för fler startade misshandelsfall i relationer...även om det svider för dig att höra.
När det kommer till mäns våld och våldtäkter så brukar du prata om skadliga mansnormer, nu när vi har svart på vitt att kvinnor startar fler misshandelsfall i relationer kanske vi skall reda ut vad det beror på.
Tror du det kan vara skadliga kvinnonormer?
Jag brukar hålla dig som en hederlig debattör men nu har du fan sjunkit ner i träsket rejält.
Läs denna länk:
https://www.bra.se/nytt-fran-bra/arkiv/press/2014-05-09-brott-i-nara-relation---lika-mellan-konen-men-grovre-mot-kvinnor.html
Det räcker att du läser rubriken....DÄR har du fakta...kvinnor skadas mer än män i partnervåld, de utsätts också oftare för upprepat våld, de är alltså i större behov inte bara av sjukvård utan även med hjälpa att slippa skadas/ mördas....
dvs att du har en majoritet av kvinnojouer kontra mansjouer..
"Även om utsattheten verkar vara jämnt fördelad, är det vanligare att kvinnor utsätts för grövre våld i form av grov misshandel och sexualbrott, och de har betydligt större behov av hjälp och stödinsatser. Av de kvinnor som utsattes för grov misshandel under 2012, uppgav 29 procent att de varit i behov av sjukvård. Motsvarande siffra för männen var drygt 2 procent."
29 % kontra 2% alltså...
Trillar det ner nått mynt i din sparbössa än? Inser du mängdskillnaden mellan 29 och 2????
för läs nu: Har man en relation där det pågår bråk av sorten nån lavette då och då, eller bara en gång men ingen skada mer än det, ingen partner som hotar en till livet, ingen partner som vägrar släppa en, förföljer en etc. så nej då behöver man ingen jour. Jourer behövs för grovt partnervåld/ hedersvåld etc.
Läs igen! grovt!! sen läs igen BRÅ: s slutsats och kanske????? klarar du lägga ihop 2 och 2...kanske?
Detta har jag samt andra länkat tidigare...men fortsatt sitter du m.fl och blajjar om att min sida inte har fakta bakom oss... snyggt hörrredu.
Läs min signatur...jag vägrar sitta svara när folk beter sig som idioter.
Senast redigerad av Merapi 2018-05-23 kl. 10:09.
Senast redigerad av Merapi 2018-05-23 kl. 10:09.