2018-05-24, 19:35
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, jag sa att idén kan vara att man vill motverka mäns våld mot kvinnor.
Exakt!
Hade du varit en riktig humanist hade du nöjt dig med "man vill motverka våld mot andra människor, men mannen är tydligen inte värdig ditt skydd.
Citera
2018-05-24, 19:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Exakt!
Hade du varit en riktig humanist hade du nöjt dig med "man vill motverka våld mot andra människor, men mannen är tydligen inte värdig ditt skydd.
Jag tycker folk kan få välja själva vad de vill motverka.

Jag gissar att du själv inte är så jävla intresserad av att motverka våld varken mot kvinnor eller män.
Citera
2018-05-24, 19:48
Medlem
Citat:
Ni är så välkomna att söka bidrag till er verksamhet.

Söka bidrag? Du ska betala via skattesedeln, precis som jag får betala för att människor som hatar mig, ska få mer tid och resurser att hata mig.
Citera
2018-05-24, 19:49
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Sm sagt medelingsintituetet har i sina 2 stora genomgångar av svenska arbetsgivarplatser funnit x antal människor med oförklarade lägre löner än vad de borde haft, denna grupp har en stark majoritet av ...kvinnor. I min värld kallas detta diskriminering.
Nu frågade jag efter om du kunde hitta någon yrkeskategori där avtalsenlig lön låg lägre för kvinnor än män, men du kommer aldrig att kunna hitta det.
Letar man kan man säkert hitta män som borde ligga högre i lön, men hur var det med alla x som hade oförklarat låga löner...fick dom lägre lön än avtalsenlig lön?
Tittar du på deras senaste rapport så säger dom att löneskillnaden 2016 låg på 4,5%, denna skillnaden är helt inom ramen för en normal löneförhandling.
Tjänar du 200 i timmen så skulle löneskillnaden på 4,5% ge 209 per timme eller lite drygt 1500 kr per månad.
Sist jag bytte arbetsplats förhandlade jag mig till 9000 mer per månad...
Men hur skall man lösa den löneskillnaden tycker du?
Skall arbetsgivaren inte få ge dig över avtalsenlig lön?
Citat:
Jepp Saudiarabien ex. männen där var sååååååååååå mycket duktigare på att köra bil, så vet du? det var inte en enda kvinna som körde! kan du tänka dig! de var totalt "överkörda" av sina körbegåvade män.
Så beviset för patriarkatet är att kvinnor i Saudi inte får köra bil?
Situationen för kvinnor är värre i Somalia och Mali om du nu vill hitta värre exempel.
Men var hittar du patriarkatet i Sverige?
Men nu förstår jag varför ni skriker så högt om patriarketet...men jag tror ändå inte att det hörs till Saudi.
Citat:
Nej jag skev just det,,,läste du ens? att detta gå inte bevisa med en länk...men visst! om du är supersäker på att män i väst drivs av oskuldsnormer då det kommer till sex, så be my guest.
Så det var bara ytterligare ett påstående som du inte kan belägga då...
Citat:
DU sände mig en youtube föeläsning som "bevis" för att kivnnor slår först eller att män är mer utsatta av kvinnor i partnervåld än vad kvinnor är utsatta för män i partnervåld....det hon säge i denna länk i denna sak är att män är mer utsatta för våld TOTALT sett...dvs även annan typ av våld...
du lyssnade väl inte speciellt mycket på denna norska kvinna heller antar jag...du hörde bara vad DU VILLE höra. Män är mer utstta...jaaaaa då är det kivnnor som slå mer! Jipeeeeee! eller?
Du har fått många länkar, artiklar och en video men ändå verkar du inte fatta.
Jag kan medge att jag blev smått irriterad igår men insåg att du förmodligen inte fårstår vad du läser eller hör.
Nu har vi länkat till vetenskap, inte genustrams eller hittepå utan riktiga vetenskapliga studier...där är man mycket noga med termer och benämningar.
Ordet utsatt innebär att om du blivit utsatt så är du offret, om du skulle försvara dig och kanske till och med orsaka mer skada än din angripare så är du ändå den utsatte...brottsutsatt, våldsutsatt, utsatt för kränkning osv.
Du kan kolla hur socialstyrelsen använder definitionen här:
https://www.socialstyrelsen.se/valds-ochbrottsrelateradefragor/valdinararelationer/valdsutovare/definition
Så om du kollar undersökningen från Sahlgrenska så kan du läsa detta:
https://sahlgrenska.gu.se/forskning/aktuellt/nyhet//man-mer-utsatta-for-vald-i-relationen-an-kvinnor.cid1185940
Citat:
Män mer utsatta för våld i relationen än kvinnor
Redan i rubriken gör man klart att kvinnor oftare är dom som tar till våld först.
Lyssnar du på Hilde så talar hon om samma sak.
Så vad beror kvinnor benägenhet att ta till våld?
Skadliga kvinnonormer?
Citat:
Rätt orimligt att en kvinna slår först i alla de fall som män drabbas av våld från en man ja....vadå män gör ett quick könsbyte innan han använder våld eller? För att snygga till statisitken då eller?
elle näääää! män är ju smarta varelser, de platstikoperar sina hände naturligtvis till kvinnohänder på så sätt så är det en kvinna som alltid slår, aldrig en man.
Se förklaringen ovan...
Min gissning innan var att du var ganska ung med tanke på ditt språk, ditt sätt att resonera med mera så skulle jag gissa på någonstans 23-28 år...men ibland undrar jag om du har åldern inne för FB.
Citat:
Det har hon säkert rätt i...hade manliga individer inte använt våld själva så hade de säkert inte hamnat i lika mycket situationer där andra män väljer att ge sig på dem med våld...eller förlåt de ändrar ju snabbt kön först...sen tillbaka igen när de slagit, sparkat färdigt, så var det ju ja.

( du har fotfarande inte fattat att Hilde pratar om allt våld, eller hur? du tro hon enkom håller sig till partnervåld, in sin föreläsning som avhandla våld och alkohol?....underhållande detta)
Se ovan, hur gammal är du?
Nu var videon inte om hennes studie som jag refererade till och är några år nyare än studien men hon tog upp vad hon kommit fram till på den och vidhöll vad man tidigare kommit fram till.
Så förstår du nu att om män oftare är utsatt än kvinnor så betyder det att kvinnor oftare tar till våld först?
Citat:
Gäller denna teori vid sexuellt våld också tror du? Att om alla dessa vedervärdigt våldsbenägna kvinnor fan bara kunde sluta att ägna sig åt så mycket våldtäkter etc. mot alla stackars oskyldiga män så skulle inte män behöva begå ca 36 000 våldtäkter per år i Sverige. Stackars satar, vad de måste vara jobbigt för dem.
Det tror jag inte, om det nu inte är så att du örfilar en Masochist som går igång som fan på dina slag.
Citat:
Din slutsats är alltså....att män slår kvinnor i relationer, eller andra män beror bara på att kvinnor slår, alltså det är kvinnors eget fel när de hamna på bårhuset, elle när anda män hamna på bårhuset för att deras man nyss avfyrat ett hagelgevär rakt i ansiktet på dem. jupp du....visst...allt är kvinnors fel...konstigt jag tycker jag hört den förr.
Nej inte alls, mitt och bland annat Hildes resonemang går ut på att om du inte tar initiativet till våld så minskar risken att du själv skall utsättas för våld.
Hilde påstår även att hon har fog för det i sin studie...även sunt förnuft säger att sannolikheten är så.
Citat:
Som sagt din dumhet är obetalbar.

Länka mig beviset för denna din tes först kanske innan du sitter här och förväntar dig att alla ska tro på den.
Lyssna på Hilde en gång till, nu är hon visserligen från Norge och har bara en doktorsgrad i psykologi men hon anses som en av Norges vassaste på sitt område.
Men du kanske inte anser att hon hör hemma i "eliten"?
Beror det på att hon är kvinna eller att hon ställer dina påståenden och din världsbild på ända?
Senast redigerad av pungspark63 2018-05-24 kl. 19:53.
Citera
2018-05-24, 19:51
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jag tycker folk kan få välja själva vad de vill motverka.

Jag gissar att du själv inte är så jävla intresserad av att motverka våld varken mot kvinnor eller män.
För all del, men man kan inte säga "jag står för jämställdhet" med samma inställning, håller du med?

Jag gör mer än du tror för att motverka våld mellan män och kvinnor.
Jag återger människor deras människovärde så gott jag kan. Matriarkatet gör sitt bästa för att knäcka den svenska mannen på alla sätt de kan och de har den starkaste apparaten som nånsin funnits till sin hjälp.
Akademia, media, regeringen och hela arméer av nyttiga idioter.
En värdig motståndare, men jag backar inte och jag ber inte om ursäkt för att jag kallar ut dem på deras bullshit.
Vi är kanske få idag, men vi blir fler och fler hela tiden.
Speciellt som folk börjar förstå vilka vinster vi kan göra med en återställning av lika värdighet och en fri marknadsplats för idéer i stället för ideologier baserade på offerklasser.
Senast redigerad av Flickfotograf 2018-05-24 kl. 19:54.
Citera
2018-05-24, 19:54
Avslutad
Citat:
För all del, men man kan inte säga "jag står för jämställdhet" med samma inställning, håller du med?

Jag gör mer än du tror för att motverka våld mellan män och kvinnor.
Jag återger människor deras människovärde så gott jag kan. Matriarkatet gör sitt bästa för att knäcka den svenska mannen på alla sätt de kan och de har den starkaste apparaten som nånsin funnits till sin hjälp.
Akademia, media, regeringen och hela arméer av nyttiga idioter.
En värdig motståndare, men jag backar inte och jag ber inte om ursäkt för att kan kallar ut dem på deras bullshit.
Du tänker att de som hjälper män inte står för jämställdhet.
Citera
2018-05-24, 19:54
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Du tänker att de som hjälper män inte står för jämställdhet.
Hur kom du fram till det?
Citera
2018-05-24, 19:56
Avslutad
Citat:
Hur kom du fram till det?
Av ditt påstående att de som hjälper kvinnor inte står för jämställdhet.
Citera
2018-05-24, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Söka bidrag? Du ska betala via skattesedeln, precis som jag får betala för att människor som hatar mig, ska få mer tid och resurser att hata mig.
Ja, statliga och kommunala bidrag betalas via skattsedeln.
Citera
2018-05-24, 20:04
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Av ditt påstående att de som hjälper kvinnor inte står för jämställdhet.
Du missade halva påståendet.
Du kan väl inte bara plocka halva påståenden och påstå att det är vad jag säger?
Unizon, ROKS och varje kvinnoorganisation påstår detta:
"kvinnor är offer och därför ska de ha all hjälp och männen är förövarna, så fuck them. De får skylla sig själva!"

De har en budget på över 100 miljoner trots det fast det går emot den gängse värdegrunden.
Och miljarder uppepå det för att utveckla mer misandri i samma stil.
Fast de ser män fara väldigt illa i vårt samhälle, trots att "allt går så otroligt bra".
Senast redigerad av Flickfotograf 2018-05-24 kl. 20:07.
Citera
2018-05-24, 20:17
Avslutad
Citat:
Du missade halva påståendet.
Du kan väl inte bara plocka halva påståenden och påstå att det är vad jag säger?
Unizon, ROKS och varje kvinnoorganisation påstår detta:
"kvinnor är offer och därför ska de ha all hjälp och männen är förövarna, så fuck them. De får skylla sig själva!"

De har en budget på över 100 miljoner trots det fast det går emot den gängse värdegrunden.
Och miljarder uppepå det för att utveckla mer misandri i samma stil.
Fast de ser män fara väldigt illa i vårt samhälle, trots att "allt går så otroligt bra".

Fast de säger ju ingenting om detta. Ingenting om vem som ska ha all hjälp eller vilka som får skylla sig själva eller fuck nån överhuvudtaget.

De har identifierat ett specifikt problem, mäns våld mot kvinnor, som de vill motverka. Resten har du hittat på själv.
Citera
2018-05-24, 20:46
Medlem
Citat:
Ja, statliga och kommunala bidrag betalas via skattsedeln.

Grön är en färg.

Så skulle du ha några problem med att betala för människor som hatar dig?

Eftersom att du med all säkerhet kommer att ljuga nu och påstå att du inte haft några problem med det så ställer jag en till fråga.

Ska svarta människor finna sig i att betala för människor som hatar svarta människor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in