2018-05-22, 10:10
Medlem
Provocative2.0s avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article11057477.ab
Citat:
Ursprungligen postat av Brejjan
Eeehhh nej. Visa ett enda fall då detta givit böter och kom tillbaka här. Det är enbart på motorväg då minsta tillåtna hastighet är 80km/h.

För att hindra trafik måste du typ stå still. Och då på en skymd plats. Och vad menar du med överdrivet låg hastighet? 80 på 90? 10km/h på 90?
Helvete. Jag är värdelös på att söka information. Du måste vara retarded.
Citera
2018-05-22, 10:27
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Så du blir irriterad när någon håller rätt hastighet på motorväg o lika irriterad när någon vill köra fortare än dig på 80-väg?
Har jag förstått dig rätt?
Om så är fallet så gillar jag att du tagit dig rätten att bestämma vilken hastighet alla andra ska hålla.

Ok, det är ju det här med omkörningsfilen. Där åker man när man ska köra om, och då gasar man upp ett par snäpp så att man inte blockerar omkörningsfilen.
Citera
2018-05-22, 10:39
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ok, det är ju det här med omkörningsfilen. Där åker man när man ska köra om, och då gasar man upp ett par snäpp så att man inte blockerar omkörningsfilen.
Varför gör man det? Varför lär inte trafikskolorna ut det?
Men viktigast av allt. Varför är andras högre hastighet än din så irriterande?

Om jag väljer att köra för fort så är det på mitt ansvar. Om jag väljer att följa alla gällande regler gällande omkörning så är det inte ditt problem om du måste sänka hastigheten för att den framför inte vill bryta mot lagen.
Kör gärna efter dina hemmagjorda regler. Men låt dem inte påverka andra bilister.
Citera
2018-05-22, 13:55
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Varför gör man det? Varför lär inte trafikskolorna ut det?
Men viktigast av allt. Varför är andras högre hastighet än din så irriterande?

Folk som kör om superlångsamt korkar igen omkörningsfilen. Vad är det du inte fattar?
Citera
2018-05-22, 14:51
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Folk som kör om superlångsamt korkar igen omkörningsfilen. Vad är det du inte fattar?
De har också rätt att köra om.
Och du ska visa hänsyn och inte köra för nära.

Reta sig på andra är bara drygt och drabbar ditt eget liv.
Citera
2018-05-22, 15:04
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
De har också rätt att köra om.
Och du ska visa hänsyn och inte köra för nära.

Reta sig på andra är bara drygt och drabbar ditt eget liv.

Jag kör inte nära. Det jag skrev var att det är störigt när de kör upp bredvid. Blir typ nervös när de har en bilkö bakom sig.

Och varför i hela friden hänger du i just den *här* tråden om du inte tycker att man ska reta sig på andra?
Citera
2018-05-22, 15:46
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Tja. Nu var det du som tog upp två händelser.
Båda handlade om hastighet o den röda tråden var att folk ska anpassa sig efter din hastighet oavsett vägtyp.

Men vad stödjer du dig emot när du säger att andra gör fel om de ligger typ i 120 o kör om på motorväg som är skyltad 120?
O återigen, varför måsta jag hålla 80 på en väg som är skyltad med det bara för att du valt det?
Jag ser ingen skillnad vilket du gör.
Är det skyltat 120 så får inte du köra fortare. Är det skyltat 80 så får ingen köra fortare.
Men ditt resonemang säger att man ska köra för fort på 120-väg men ge fan i det på 80-väg.
Du ser inte ens själv vem idioten i trafiken är.
Citera
2018-05-22, 15:48
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Jag kör inte nära. Det jag skrev var att det är störigt när de kör upp bredvid. Blir typ nervös när de har en bilkö bakom sig.

Och varför i hela friden hänger du i just den *här* tråden om du inte tycker att man ska reta sig på andra?
Kan inte svara för Pollenper men misstänker att frågan kunde riktas mot mig med.
Jag hänger här för att jag retar mig på personer i trafiken som skriker att man ska visa dem hänsyn medan de själva kör efter eget regelverk.
Citera
2018-05-22, 16:09
Medlem
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article11057477.ab
Helvete. Jag är värdelös på att söka information. Du måste vara retarded.

Läs gärna artikeln.

"åklagare som nu åtalat Jim för ”onödig och störande körning”.
Någon hastighetsmätning har dock inte gjorts.
– Polismannen som stoppade bilen kommer att få berätta om sina synintryck för rätten, säger kammaråklagare Joakim Johansson."

Det står heller inte om han senare blev dömd eller inte. Och här handlar det om 5 bilar som cruisat sakta genom city och säkerligen stört på annat sätt.
Citera
2018-05-22, 17:12
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Jag hänger här för att jag retar mig på personer i trafiken som skriker att man ska visa dem hänsyn medan de själva kör efter eget regelverk.

Låter som att du skulle behöva slappna av lite.
Citera
2018-05-22, 17:16
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Tja. Nu var det du som tog upp två händelser.
Båda handlade om hastighet o den röda tråden var att folk ska anpassa sig efter din hastighet oavsett vägtyp.

Men vad stödjer du dig emot när du säger att andra gör fel om de ligger typ i 120 o kör om på motorväg som är skyltad 120?
O återigen, varför måsta jag hålla 80 på en väg som är skyltad med det bara för att du valt det?
Jag ser ingen skillnad vilket du gör.
Är det skyltat 120 så får inte du köra fortare. Är det skyltat 80 så får ingen köra fortare.
Men ditt resonemang säger att man ska köra för fort på 120-väg men ge fan i det på 80-väg.
Du ser inte ens själv vem idioten i trafiken är.

Du, jag har absolut inget emot människor som kör om mig på en 80-väg. Det jag har ett problem med är människor som ligger i röven på mig för att de tycker att jag borde köra fortare.
Jag har inget problem med människor som kör 120 på en 120-väg. Jag har ett problem med de som inte kan fixa en omkörning på ett sätt så att de inte korkar upp omkörningsfilen.
Men du kan ju dra din grej en gång till så blir det bra så säger vi.
Citera
2018-05-22, 17:31
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Likt den store hjälten Ghandi så försöker jag verka för förståelse och lugn i trafiken.

Men jag störs av de dom tvingar mig bromsa i onödan.
Ofta såna som kör om och kör in för snävt eller när 2+1 tar slut.
Jag störs också av dumförklarandet av alla andra ifrån de som vet "bäst".
Nu platsar jag i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in