2018-05-22, 10:29
Medlem
Mintafs avatar
Låter lite sent för en trädgårdsarbetare att vara ute och fixa iordning eller?

Citat:
22.35 under måndagskvällen

Det var ju någon som spekulera kring att det var en konsult. Vi har inget konstaterat eller?
Citera
2018-05-22, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Låter lite sent för en trädgårdsarbetare att vara ute och fixa iordning eller?

Det var ju någon som spekulera kring att det var en konsult. Vi har inget konstaterat eller?
Nej. Dom som sköter trägårdsfix, städa på gården osv jobbar till 23.30-00.00. Tror dock inte de jobbar natt. Men hela kvällsskiftet jobbar dom
Citera
2018-05-22, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Jag har inpassering till Volvo och samtliga fabriksdelar och jag är definitivt inte anställd av Volvo.
Jobbar mycket med och för dem dock.
Men oavsett, att det skedde där inne betyder inte per automatik att han var anställd av just VCC. Finns mängder av underleverantörer, konsultfirmor, verkstadsfolk, etc. som har inpassering där.

Jo du har rätt finns även andra som har tillgång till stället som utför jobb där.
Missade att skriva det.

Men jag förstår inte hur polisen kunde säga att det var en annan som knivhugg?
Får dom gå ut med information innan dom är helt säkra?
Jag tvivlar på det.
Citera
2018-05-22, 10:45
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creakor1
Nej. Dom som sköter trägårdsfix, städa på gården osv jobbar till 23.30-00.00. Tror dock inte de jobbar natt. Men hela kvällsskiftet jobbar dom

Aha alright. Knepiga arbetstider. Men då är jag med!
Citera
2018-05-22, 10:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creakor1
Det är väl någorlunda ljus fram till halv tio också, och med belysning kan man nog jobba fram till 22-tiden...
Citera
2018-05-22, 11:00
Medlem
Verkar inte vara mord (eller annat brott).

Från Polisens hemsida:

Citat:
22 maj 11.00, Uppdatering, Göteborg
Misstänkt mord i området Sörred.
Brottsrubriceringen kvarstår i väntan på obduktion av kroppen som troligen kommer ske i slutet av veckan.

Samtliga polisiära åtgärder är nu vidtagna och i nuläget är det inget som tyder på brott.

Text av
Christer Fuxborg
Publicerad
22 maj 10.56
Citera
2018-05-22, 11:05
Medlem
Crustaceas avatar
Han hittades i/vid en hög häck/buskage som är väldigt tät och skyddar restaurangens uteplatser. Det går en gångväg som leder in i byggnade nån meter ifrån.

De som hittade honom hörde mobilsignaler som ej tystnade och gick för att kolla då hittade de honom och upptäckte att han var skadad

Han skulle kunnat legat så ett bra tag enligt personer jag pratat med då det är insynsskydd och IOM att han låg i häcken/buskarna
Citera
2018-05-22, 11:09
Medlem
448s avatar
Citat:
Aha alright. Knepiga arbetstider. Men då är jag med!

Volvo Torslanda är som ett femmanvaruhus en lördag em efter löning hela tiden nästan när alla skift rullar under högkonjuktur som nu.

Alla funktioner rullar typ dygnet runt
Citera
2018-05-22, 11:11
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Volvo Torslanda är som ett femmanvaruhus en lördag em efter löning hela tiden nästan när alla skift rullar under högkonjuktur som nu.

Alla funktioner rullar typ dygnet runt

Jojo, fabriken förstår jag. Har själv jobbat där, under dagstid dock. Men att behöva städa området nattid låter lite överdrivet. Varför inte låta dagsshiftet komma dit på dagen, ta sitt, gå hem kl 16:39 och sedan komma tillbaka dagen efter.

Låter som lite overkill att städa så sent på kvällarna.
Citera
2018-05-22, 11:13
Medlem
Crustaceas avatar
Citat:
Jojo, fabriken förstår jag. Har själv jobbat där, under dagstid dock. Men att behöva städa området nattid låter lite överdrivet. Varför inte låta dagsshiftet komma dit på dagen, ta sitt, gå hem kl 16:39 och sedan komma tillbaka dagen efter.

Låter som lite overkill att städa så sent på kvällarna.

Vem har sagt att han städade sent på kvällen, han kan ju faktiskt legat där några timmar
Citera
2018-05-22, 11:16
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Vem har sagt att han städade sent på kvällen, han kan ju faktiskt legat där några timmar

Jo det stämmer. Men mer än från tidigare rasten är inte så troligt då det är en jävla rullians i området?
Citera
2018-05-22, 11:20
Medlem
Crustaceas avatar
Citat:
Jo det stämmer. Men mer än från tidigare rasten är inte så troligt då det är en jävla rullians i området?

Enligt en person jag pratat med så kunde det vara möjligt att han hade legat där några timmar utan upptäckt, vet ej när restaurangen paletten stänger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in