2018-05-22, 06:54
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latosve01
Jag jobbar själv på TC och har kontakter med fabrikschefen. Enligt dem ska det handla om en underentreprenör som ska ha omkommit I en olycka. Trädgårdsarbetare verkade det som.
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Infon som jag har är att det är en underentreprenör som jobbar med trädgårdsarbete.
Han hittades av två som skulle röka och det hörde den dödes mobil ringa. Då hittade de honom i buskarna

Det här är bra info. Att det skulle röra sig om en olycka låter däremot orimligt. Men den avlidne kan ju mkt väl vara trädgårdsarbetare som blivit uppsökt av någon "rökare".
Citera
2018-05-22, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanitaToftby
TB, är det Cars eller Trucks?
Cars
Citera
2018-05-22, 07:08
Medlem
448s avatar
TB är måleriet, dom stora höga kubiska kåkarna på västsidan vid mitten på den 1km länga fabriken.
Citera
2018-05-22, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Det här är bra info. Att det skulle röra sig om en olycka låter däremot orimligt. Men den avlidne kan ju mkt väl vara trädgårdsarbetare som blivit uppsökt av någon "rökare".

Jag har spenderat lite tid att ringa runt till folk som jag känner som jobbar i TB och de flesta hade hört att man bedömmer det som en arbetsplatsolycka faktiskt.
Citera
2018-05-22, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Är det du, chefen eller chefens källa som ljuger?

nej det stämmer det som sägs, trädgårdsarbetare
Citera
2018-05-22, 07:36
Bannlyst
Mordepedemi i svea/Götaland senaste 3 dagarna...6 eller 7 st nu va? Om man räknar med knivmordet i Eskilstuna i natt oxå...

Finns det troende muhammedaner på torslanda?
Citera
2018-05-22, 07:37
Medlem
448s avatar
Va fan har hänt , hittat en gömma med gräs?

Förr patrullerade säkerhetsfirmor med narkotikahundar omklädningsrum,kontor och rent generellt byggnader nattetid
så det finns lika stora skäl för folk att gömma gräset i terrängen där inne som utanför grindarna
Citera
2018-05-22, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gringo13
Det hände inne i fabriksområdet utanför TB ingången som är målerifabriken.

Finns flera byggnader ("fabriker") som bilarna rullar igenom under tillverkningsprocessen och alla ligger innanför stängslet som tillhör Volvo Torslanda.

Du kommer bara innanför stängslet/portarna ifall du är Volvo anställd och jobbar i någon av byggnaderna osv där inne.

Med andra ord så är det en Volvo anställd som har blivit mördad av en annan Volvo anställd (om inte GM har lånat någons anställningskort för att ta sig in på området).

Hört ett rykte om att det kan vara en hämnd från händelsen i Guldheden då en person blev ihjälskjuten i sin bil i helgen.
Men det är endast ett rykte än så länge.

Jag har inpassering till Volvo och samtliga fabriksdelar och jag är definitivt inte anställd av Volvo.
Jobbar mycket med och för dem dock.
Men oavsett, att det skedde där inne betyder inte per automatik att han var anställd av just VCC. Finns mängder av underleverantörer, konsultfirmor, verkstadsfolk, etc. som har inpassering där.
Citera
2018-05-22, 08:16
Medlem
Finns hur många som helst som inte är anställda av Volvo, Lernia osv där inne. Massa lastbilschaufförer som kommer in på området, leverantörer av gods osv
Citera
2018-05-22, 08:32
Medlem
MaarekSteles avatar
Det är en arbetsplatsolycka. Inget mord.

Personen var konsult.

Det är många som postar skräp och direkta felaktigheter här i tråden, som alltid, tänk både en och två gånger innan du tror på allt som står.
Citera
2018-05-22, 09:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
De här olika förkortningarna, TB & TC, som omnämns, vad står detta för?
Citera
2018-05-22, 09:05
Medlem
heman86s avatar
Det här verkar ju ytterst märkligt, att han skulle blivit knivhuggen är det nått jävla påhitt eller? Om det nu är en trädgårdsarbetare som dött i en arbetsplatsolycka så undrar man ju varför polisen misstänker mord? Någon skrev att personen hittats vid en buske, kanske har han ramlat ihop där när han stått och arbetar under dagen och ingen lagt märkte till honom? När han sedan hittas senare på kvällen och polisen kommer dit så misstänker man direkt att det rör sig om ett mord eftersom han ligger död vid ett buskage, som att någon lagt honom undangömt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in