2018-05-22, 11:21
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Enligt en person jag pratat med så kunde det vara möjligt att han hade legat där några timmar utan upptäckt, vet ej när restaurangen paletten stänger

Sant, men känns ju som att folk i princip "scoutar" området då en bra mängd inne i fabriken röker. När jag har vart där så är det folk överallt på rasterna.
Citera
2018-05-22, 11:34
Medlem
Det är ett väldigt stort område dom ska sköta. Dom klipper inte bara buskar utan fixar med grindar, stensättning osv. Så de jobbar kvällstid med
Citera
2018-05-22, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Sant, men känns ju som att folk i princip "scoutar" området då en bra mängd inne i fabriken röker. När jag har vart där så är det folk överallt på rasterna.
Men orsaken till att han hittades var ju att telefonen ringde, rökarna hade inte gått in i snåret annars.
Citera
2018-05-22, 11:39
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Men orsaken till att han hittades var ju att telefonen ringde, rökarna hade inte gått in i snåret annars.

Nä detta är faktiskt en bra poäng du har.
Citera
2018-05-22, 11:43
Medlem
Crustaceas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman

Skrev jag att de rökte?
Nej det gjorde jag inte, hitta inte på saker
Citera
2018-05-22, 12:00
Medlem
Som tidigare trädgårdsarbetare kan jag nämna att om man inte är heltidsanställd så är det mer:
Gör detta området, borde ta si och så många timmar, skall vara färdigt inom x dag (Är det mer än 6 timmars arbete så räknar man ofta in x2 om det är nytt område)

Att arbeta senare kväll dessa dagar är helt underbart då allt över 20+ blir ett problem i solen till slut.
Men jag är lite fundersam på hur han har skadat sig (Om det nu var i halsen?), enda jag kan tänka mig är att han har fallit på sin kantskära, eller råkat trimma upp en glasbit(Ja, det händer - har fina ärr på benen efter en krossad flaska som låg gömd i ett buskage, skar rakt genom mina tjocka varselbyxor)...

Att arbeta 16-23 gör man gärna under sommaren
Citera
2018-05-22, 12:01
Medlem
Står på Volvos intranät nu att inget brott misstänks.
Citera
2018-05-22, 12:08
Medlem
Megaforces avatar
Den rättsmedicinska undersökningen kan dröja upp till två veckor om inget brotts misstänks. Det beror lite på årstiden och hur lång kön är, men prioriterade undersökningar går före. Eftersom inget brotts misstänks så är rättsteknikerna väldigt säkra på händelseförloppet.

Det bör snart komma ut vem den förolyckade är.
Citera
2018-05-22, 12:38
Medlem
Burgesss avatar
Den döde jobbade med trädgårdsskötsel. Det finns ingen brottsmisstanke.
Olycka låter långsökt. Kan det vara självmord?
Citera
2018-05-22, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Den döde jobbade med trädgårdsskötsel. Det finns ingen brottsmisstanke.
Olycka låter långsökt. Kan det vara självmord?

Skulle kunna vara att han gick omkring med en röjsåg , där klingskyddet saknades. Han hade kanske heller ingen övrig skyddsutrustning. Om han då körde in sågbladet i en sten så det splittrades och en flisa hamnade i halspulsådern, kan han ju ha avlidit rätt omedelbums.
Citera
2018-05-22, 13:13
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Jojo, fabriken förstår jag. Har själv jobbat där, under dagstid dock. Men att behöva städa området nattid låter lite överdrivet. Varför inte låta dagsshiftet komma dit på dagen, ta sitt, gå hem kl 16:39 och sedan komma tillbaka dagen efter.

Låter som lite overkill att städa så sent på kvällarna.

De flesta industri och lagerlokaler jag har arbetat vid har städats under natten
Citera
2018-05-22, 14:40
Medlem
GastonLeMans avatar
Har en bekant som jobbar hos samma underleverantör som den avlidne.

Enligt honom är det en olycka med en motordriven häcksax/såg.

Halspulsådern skall tydligen vara ”skadad” !
Mannen skall vara i 50 års åldern och ha barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in