2018-05-22, 08:42
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Jag fetade det i mitt inlägg du borde fokuserat på för att hjälpa dig lite på traven

Man kan ju driva en judisk (eller vilken annan agenda som helst) utan att själv vara just jude, eller sionist.

Antar att du menar judisk troll?

Du kanske även borde läsa förtydligandet av 1.06 med hjärnan påkopplad
Läs rubriken ” e alla mods o admin judar?”
Om du vill visa att icke-jude driver en agenda, så haffas du oxå. Ponera att du o andra i militärtrådarna driver agendan, fattar du, då måste man koppla ihop användare som gör sånt o då går det inte.
Men för er går det jätte bra o komma hit o prata om ir-ligor o du vet falseflag operationer o sånt. Smart admin ni har.
Citera
2018-05-22, 08:47
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
How come?

Jag håller med honom. Det e lite oklart om forumet har admin eller om nån mod tar på sig rollen.
Jag håller med han om infiltrationen, fler har nämnt det. Det e som om en omorganisering skett o moderatorhatten delats ut till fel människor.
Citera
2018-05-22, 17:17
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Läs rubriken ” e alla mods o admin judar?”
Läs HELA topic eller blir det för många ord i en följd för dig? Det går utmärkt att diskutera om det bedrivs en judisk agenda på FB.
Sen om ett sånt ämne passar under Politik, Religion, Konspirationer och Alternativa teorier eller här under Flashback, tja det beror på hur du utformar första inlägget där du preciserar diskussionsunderlaget. Och är du osäker på var det passar, fråga en Mod.
Spårar du ur en diskussion med massa OT blir det raderat. Fortsätter du att posta OT blir du varnad. Skiter du fortfarande i det blir du avstängd. Så kort sagt, ge fan i att gå offtopic. Hur jävla svårt ska det vara att få in det i skallen?
Citat:
Om du vill visa att icke-jude driver en agenda, så haffas du oxå. Ponera att du o andra i militärtrådarna driver agendan, fattar du, då måste man koppla ihop användare som gör sånt o då går det inte.
Men för er går det jätte bra o komma hit o prata om ir-ligor o du vet falseflag operationer o sånt. Smart admin ni har.
Du fattar VERKLIGEN inte vad att "sammankoppla konton" innebär, va. Är det nått generellt inom IR-klanen eller är det bara du som inte greppar det? Kan du kanske be nån av dina kompisar att förklara för dig istället?
Citera
2018-05-22, 20:51
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Läs HELA topic eller blir det för många ord i en följd för dig? Det går utmärkt att diskutera om det bedrivs en judisk agenda på FB.
Sen om ett sånt ämne passar under Politik, Religion, Konspirationer och Alternativa teorier eller här under Flashback, tja det beror på hur du utformar första inlägget där du preciserar diskussionsunderlaget. Och är du osäker på var det passar, fråga en Mod.
Spårar du ur en diskussion med massa OT blir det raderat. Fortsätter du att posta OT blir du varnad. Skiter du fortfarande i det blir du avstängd. Så kort sagt, ge fan i att gå offtopic. Hur jävla svårt ska det vara att få in det i skallen?

Du fattar VERKLIGEN inte vad att "sammankoppla konton" innebär, va. Är det nått generellt inom IR-klanen eller är det bara du som inte greppar det? Kan du kanske be nån av dina kompisar att förklara för dig istället?

Jag tror inte du själv fattar det du skriver. Hörru det e inte jag som startat tråden.
Nej det klart det inte går o bevisa att admin e en jude, då måste vi avslöja vem admin e först, sen hans namn o bakgrund o hur han kan va jude. det bryter ju mot reglerna så det går inte. Men varför spinna på tråden här om den ska censureras?
Citera
2018-05-22, 21:46
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Jag tror inte du själv fattar det du skriver. Hörru det e inte jag som startat tråden.
Nej det klart det inte går o bevisa att admin e en jude, då måste vi avslöja vem admin e först, sen hans namn o bakgrund o hur han kan va jude. det bryter ju mot reglerna så det går inte. Men varför spinna på tråden här om den ska censureras?

Du kan ju börja med att bevisa att Flashback driver en faktiskt judisk agenda istället för att endast peka på att ni (Iranier) känner er diskriminerade av Flashback och därför måste Flashback driva en judisk agenda.

Saken är här att det är allt för många som känner att de blir diskriminerade av Flashback pga politik, ras etc när de egentligen bryter mot reglerna och således får sina inlägg raderade.

Jag vet inte vilka inlägg du fått raderade så jag har ingen koll på huruvida det var rätt eller fel, dock utan någon typ av bevis att det faktiskt är diskriminering så är det i min bok bara lögn.

Jag vill be om ursäkt dock för ett tidigare inlägg när jag skrev iranrunkare, jag har inget emot Iran eller Iranier. Det inlägget var skrivet i affekt då jag är trött på alla inlägg om hur X grupp blir diskriminerad när de får inlägg raderade. Jag är trött på den typen av inlägg oavsett vem det kommer ifrån och mitt inlägg var dåligt skrivet.
Citera
2018-05-23, 16:06
Medlem
AVSYNARENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Saken är här att det är allt för många som känner att de blir diskriminerade av Flashback pga politik, ras etc när de egentligen bryter mot reglerna och således får sina inlägg raderade.
Många känner sig diskriminerade för att många bryter mot reglerna.

Reglerna kanske tolkas fel av många? Vad tycker du?
Citera
2018-05-23, 16:14
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVSYNAREN

Tror inte de tolkas fel, däremot så finns ett ett gäng användare som tar allt personligt. Om ett inlägg raderas skrivet av X men ett inlägg skrivet av Y får stå kvar så anser X att det är diskriminering även om det endast var X som bröt mot reglerna.
Citera
2018-05-23, 19:12
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Tror inte de tolkas fel, däremot så finns ett ett gäng användare som tar allt personligt. Om ett inlägg raderas skrivet av X men ett inlägg skrivet av Y får stå kvar så anser X att det är diskriminering även om det endast var X som bröt mot reglerna.

Jag tror inte det e så enkelt. Det har hänt att X censureras för X e stark o befäster nåt som utmanar normen för hur man bör tänka. Tvärtom Eaz, måste jag säga här, att de som tar det fel e en minoritet på FB. Kolla militärforumet, det e alltid samma personer där som härjar. Den minoriteten befäster nåt för en majoritet åhörare o problemet e att alla inte orkar säga ifrån.
Citera
2018-05-23, 20:32
Medlem
Citat:

Definiera "många"?
10-20 användare är inte många, inte ens 100-200 skulle vara överdrivet många i relation till hur många användare som besöker Flashback dagligen men de som uppvisar svårigheter med att förstå hur reglerna ska tolkas är inte i närheten av några sådana antal.

Den absoluta majoriteten av alla användare på Flashback har från väldigt små till inga problem alls med att följa Flashbacks regler och det utan att de dag ut och dag in sitter och lusläser reglerna för att hitta "kryphål" som stöd för att missförstå hur regeln fungerar. Tvärt om så tvivlar jag på att det är särskilt många som alls lägger tid på att fundera på reglerna i någon större utsträckning.

Det är väl vi som hänger här (i meta-Flashback) som av olika skäl helt oprovocerat sitter och dividerar om regler och så moderatorerna givetvis men användare rent generellt skiter förmodligen i reglerna, utöver att de vet att de finns där någonstans och att de tror sig ha en hyfsad aning om vad de går ut på, så länge de inte påverkas av dem och även då så gissar jag på att de allra flesta som får varningar inte har några större svårigheter med att förstå varför de varnades.

Var det för någonting de inte visste bröt mot reglerna så vet de det nu, förstår de inte riktigt hur de bröt mot reglerna så frågar de och sen går de förmodligen vidare i sina liv med enda skillnaden att de i fortsättningen kanske anstränger sig lite för att undvika att bryta mot den regeln igen. Möjligen läser de också igenom alla regler en gång till (eller rent av för första gången, man behöver ju egentligen inte läsa reglerna för att förr eller senare ändå få hyfsad koll på dem om man hänger på Flashback någorlunda regelbundet) för att också undvika att bryta mot någon annan regel de inte har koll på.

Nu kan det ju ändå vara så att det faktiskt finns användare som blir diskriminerade på riktigt på något sätt, avsiktligt eller oavsiktligt, men det är extremt osannolikt att det i så fall skulle vara någon av de tomtar som gapar mest om det här. Det är ju inte så att det är en slump att en stor andel av de, som gapar om att moderatorerna, admin, judarna och i princip alla andra du kan komma på konspirerar för att tysta dem, annars spenderar det mesta av sin tid på forumet med att diskutera i just KoAt.
Citera
2018-05-25, 13:47
Medlem
AVSYNARENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToxS
Definiera "många"?
10-20 användare är inte många, inte ens 100-200 skulle vara överdrivet många i relation till hur
........

Det var inte jag som skrev MÅNGA från början. Det var lite poängen med mitt inlägg till användaren Eaz som nämnde många. Många kan betyda majoriteten.

Men om du menar att andelen nöjda är fler så kan du hitta svaret i ett slagsmål som pågår mitt på blanka dan i Sverige. Hur många åskådare reagerar tror du? Inte många, för vi har alltid lärt oss att tiga, även när vi vet att någon förtrycks. Det är nog därför som du och flera andra i tråden inte kan jämföra Iran med Sverige, som många gjort. Iranier som klagar på Flashbacks judiska agenda har delvis rätt om moderatorer som raderat deras inlägg, men att våra iranska vänner måste försäkra sig om att admin är informerad om det som försiggår i trådarna. Men vill man verkligen blottlägga en israelisk agenda så är Iran/Syrien/Nordkorea-trådarna ett gott exempel där censur förekommer.
Citera
2018-05-25, 17:46
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
___ våra iranska vänner måste försäkra sig om att admin är informerad om det som försiggår i trådarna. Men vill man verkligen blottlägga en israelisk agenda så är Iran/Syrien/Nordkorea-trådarna ett gott exempel där censur förekommer.
Kolla, om inte admin e informerad så spelar han dum. Det känns inte ens som sajten har nån admin.
Den där figuren som heter admin5 e korrupt o läser inte sina pm. Men en av admin som låter vettigare än andra o det e admin svartvita negern.
Den stora frågan, o nu menar jag allvar, e varför inga organ reagerar mot FB om FB bedriver nån israelvänlig agenda?
Citera
2018-05-25, 18:40
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Den stora frågan, o nu menar jag allvar, e varför inga organ reagerar mot FB om FB bedriver nån israelvänlig agenda?
Det har nog två huvudsakliga orsaker:

1. Flashback driver inte någon sådan agenda.

2. Det är givetvis fullt tillåtet att driva politiska agendor i Sverige, även om inte vi gör det.

admin4, vettig och läser pm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in