Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-21, 23:31
  #2029
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
i vilken Tingsrätt är Kristian Huselius dömd vid?
Eller fantiserar du bara i hop något nu?

Jag har flera frågor till dig som tydligen vet.

i vilken Tingsrätt är Kristian Huselius dömd vid och vad blev straffet?
Sedan skriver du stackars fru. Om du nu vet så vet du att dom inte är gifta. Info kan du få via länk nedan.

https://www.ratsit.se/19781110-Lars_...z08n6JuR99LS7s
Vad vet du om Sara Ceccarello är ett stackars offer? Vad jag vet så är inte Kristian dömd för något.
Vad vet du om Kristians ekonomi? Eller gissar du bara?
Vad vet du om häktade och häkningstider där folk sedan blivit friade eller knappast fått straff alls?

Vill du vara snäll och länka vem Kristians fru är? Vad jag vet så är han sambo med Sara Ceccarello. Eller är det så att Kristian är gift och vänstrar med Sara Ceccarello

Och för att inte få onödiga spekulationer så är inte Kristian min vän eller idol. Men hos mig är han oskyldig fram till den dagen en rätt dömt han efter bevisning.
Men flashbackare verkar inte alls vara för ett Svenskt rättsamhälle utan här ska alla vara domare och bödel i en och samma person.

Jag har ingen aning om han är dömd innan eller inte. Jag skrev: "Han är väl dessutom tidigare ostraffad?". Kanske ska dra det för dig - alltså vad jag menade - för du verkar osedvanligt trög. Är man tidigare ostraffad så har man större chans att slippa häktning om det inte föreligger väldigt starka skäl att hålla personen häktad.

Jag antar att Sara Ceccarello är ett offer med tanke på att hennes sambo (!) sitter häktad för att vid flera tillfällen misshandlat och hotat henne. Är du dum på riktigt eller gör du dig bara till? Fjant.

Det räcker ju med att titta på hans bolag för att få sig en uppfattning om hans ekonomi. Sen är det allmänt känt att han är speltorsk.

Citat:
Vad vet du om häktade och häkningstider där folk sedan blivit friade eller knappast fått straff alls?

Troligtvis mer än dig din jävla ärthjärna. Gå och lägg dig nu och sluta försöka skydda det jävla svinet. Du skämmer ut dig och resonerar som en tonåring.
Citera
2018-05-21, 23:31
  #2030
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detendasvartafaret
Haha din jävla dåre. Vinstmaskin?

Finns knappt några pengar kvar i bolaget som han äger och mångmiljonförlust sett över flera år. Vinstmaskin? Kyss mig i arslet.
Om du ska vara trovärdig så kan du styrka allt du påstår mot Kristian.
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Kaj Linna blev dömd för mord så det har knappast relevans utan tillhandhålls av rättshaverister och annat löst pack som saknar argument för häktningsgrunderna. Av miljoner häktningar på sannolika är det få som släpps det känner dom flesta till.
Han är redan straffad och det via gemene man. Det är det hårdaste straffet. Om det inte fanns fog för anmälan eller att den var falsk så upprättas en som kallas falsk tillvitelse, så du kränkta man ge fan i att slå och banka på partners istället för att skylla på att kvinnor anklagar falskt.
Att du anklagar mig och kommer med "så du kränkta man ge fan i att slå och banka på partners istället för att skylla på att kvinnor anklagar falskt." säger väldigt mycket om dig. Att dina tidigare misshandlat dig är något du kanske ska ta med en psykolog i stället för att angripa mig här i tråden. Men där argumenten tryter så tar nävarna till.
Kan det möjligen vara så att du slagit dina partners?

vad det gäller Kaj Linna och Kristian Huselius är det att folk faktiskt i Sverige blir frihetsberövade okyldigt. Vad det gäller Huselius så är det nu upp till åklagaren att få bevisning att fälla Huselius. Och är det så solklart som du hävdar så behöver du inte spy skit på Husleius, mig eller andra här. För då är det enligt dig glasklart att Kristian kommer bli dömd. Så varför hetsa upp sig som du gör?
Citera
2018-05-21, 23:33
  #2031
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Vi har även sett gång på gång hur misshandlade kvinnor anmäler misshandeln gång på gång men inget händer, det blir inte ens rättegång av det och till slut blir kvinnan dödad av maken/sambon.

Hon som blev dödad för ett halvår sedan, hon hade väl sökt hjälp och anmält misshandeln men ingen hjälpte henne? Han blev väl inte ens häktad? och sen dödade han henne.
Lena hette hon väl. Blond kvinna i 40års åldern.

Det är inte så vanligt statistiskt sett att en kille god för några hundra mille och med två välartade döttrar brutalt och upprepat slår sin sambo och sina barns mor, som varken har jobb eller pengar, och synbarligen skulle ha svårt att klara sig utan makens pengar.

Det är inte omöjligt men heller inte särskilt troligt.

Har så skett kommer det uppdagas och GM låsas in.

KH kan inte riktgt jämföras med lejonparten av misshandelsdtatistiken, skulle jag tro. Han har ganska mycket att förlora.

Sen vet man inte vad som specifikt ligger bakom, men jag skulle gissa att vi talar om relativt lindriga saker. Polisen som ska ha kallats till platsen ’vid flera olika tillfällen’ under våren har heller inte tagit upp ngn anmälan eller gripit KH eller konstaterat skador eller hot mot barnens hälsa eller välmående vid dessa tillfällen — vilket poliserna i så fall väl skulle ha skyldighet att anmäla, kan jag misstänka.
Citera
2018-05-21, 23:36
  #2032
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Om du ska vara trovärdig så kan du styrka allt du påstår mot Kristian.

Är mycket tveksam till att detta inte länkats i tråden tidigare men om du är efterbliven (Som du och den andra verkar vara...) så postar jag den igen

https://www.allabolag.se/5567805725/huselius-invest-ab
Citera
2018-05-21, 23:36
  #2033
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Ca 20 - 25 % släpps eller blir friade om jag inte missminner mig.


Citat:
På sannolika skäl misstänkt, är en betydligt starkare misstankegrad där sannolikheten ligger bortåt 80-95 % chans att misstankarna är riktiga. Här finns då ett antal olika tvångsåtgärder som kan sättas in. I de grövsta brotten, med denna misstankegrad, har polisen en diger verktygslåda med olika åtgärder som går att använda.
https://www.magasinetparagraf.se/nyh...-fallande-dom/

En liten inblick från Börje Carlsson som har under nästan hela sin tid inom kriminalpolisen arbetat med företrädesvis de grövsta brotten. Under ett par år var han rotelchef för en rotel med ett 40-tal medarbetare.
Du får givetvis komma med andra källor om du vill, men det är i alla fall en liten hänvisning.
Citera
2018-05-21, 23:38
  #2034
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detendasvartafaret
Jag har ingen aning om han är dömd innan eller inte. Jag skrev: "Han är väl dessutom tidigare ostraffad?". Kanske ska dra det för dig - alltså vad jag menade - för du verkar osedvanligt trög. Är man tidigare ostraffad så har man större chans att slippa häktning om det inte föreligger väldigt starka skäl att hålla personen häktad.

Jag antar att Sara Ceccarello är ett offer med tanke på att hennes sambo (!) sitter häktad för att vid flera tillfällen misshandlat och hotat henne. Är du dum på riktigt eller gör du dig bara till? Fjant.

Det räcker ju med att titta på hans bolag för att få sig en uppfattning om hans ekonomi. Sen är det allmänt känt att han är speltorsk.



Troligtvis mer än dig din jävla ärthjärna. Gå och lägg dig nu och sluta försöka skydda det jävla svinet. Du skämmer ut dig och resonerar som en tonåring.
Vem är en fjant och ärthjärna. Eller resonerar som en tonåring?
Var finns det band till att en speltorsk misshandlar sin kvinna,sambo eller fru? Har du belägg för detta eller är det dina fantasier?

Du antar ja och det ska du döma Kristian för? Du är en fara för vårt samhälle. En rättshaverist. Det är att en jävla tur att din karriär bara kommer att nå till att skriva på Flashback.
Du borde söka hjälp för ditt hat och dina fanatsier.
Citera
2018-05-21, 23:41
  #2035
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Då tar du fram det med underlag så det går att kontrollera. Brottstyp, häktning på sannolika skäl och gärna våldsbrott också om du har dvs.
Snabb googling, hittade detta. Går naturligtvis att hitta mer ingående statistik men det här får räcka så länge.

"Ska man mera teoretiskt beskriva skillnaden mellan skäligen misstänkt och sannolika skäl, så kan man grovt säga att skäligen misstänkt är man på 50 procents sannolikhet, medan sannolika skäl är 75 procent."

https://sverigesradio.se/sida/artike...artikel=296472
Citera
2018-05-21, 23:42
  #2036
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Snabb googling, hittade detta. Går naturligtvis att hitta mer ingående statistik men det här får räcka så länge.

"Ska man mera teoretiskt beskriva skillnaden mellan skäligen misstänkt och sannolika skäl, så kan man grovt säga att skäligen misstänkt är man på 50 procents sannolikhet, medan sannolika skäl är 75 procent."

https://sverigesradio.se/sida/artike...artikel=296472


Nja, det är lite för gammalt du får ha mer från 2015 och framåt. 15 år sedan känns inte aktuellt.
Citera
2018-05-21, 23:43
  #2037
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är inte så vanligt statistiskt sett att en kille god för några hundra mille och med två välartade döttrar brutalt och upprepat slår sin sambo och sina barns mor, som varken har jobb eller pengar, och synbarligen skulle ha svårt att klara sig utan makens pengar.

Det är inte omöjligt men heller inte särskilt troligt.

Har så skett kommer det uppdagas och GM låsas in.

KH kan inte riktgt jämföras med lejonparten av misshandelsdtatistiken, skulle jag tro. Han har ganska mycket att förlora.

Sen vet man inte vad som specifikt ligger bakom, men jag skulle gissa att vi talar om relativt lindriga saker. Polisen som ska ha kallats till platsen ’vid flera olika tillfällen’ under våren har heller inte tagit upp ngn anmälan eller gripit KH eller konstaterat skador eller hot mot barnens hälsa eller välmående vid dessa tillfällen — vilket poliserna i så fall väl skulle ha skyldighet att anmäla, kan jag misstänka.

Finns gott om kändisar med mer pengar är Kh som spöar sin partner. Kolla på Bobby Brown tex. Varför skulle pengar ha något med saken att göra.

Det är väl förövrigt rätt vanligt att inte särskilt mycket görs när någon blir misshandlad, polisen har ju inte ens tid med barnvåldtäkter nu för tiden så dom lär inte hinna lägga så mycket fokus på misshandelsfall när det skjuts ihjäl människor överallt hela tiden.
Det är ju därför vi ser så många misshandlade som till slut blir dödade. Och ingen tog dom på allvar innan det hände.
Citera
2018-05-21, 23:44
  #2038
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Vem är en fjant och ärthjärna. Eller resonerar som en tonåring?
Var finns det band till att en speltorsk misshandlar sin kvinna,sambo eller fru? Har du belägg för detta eller är det dina fantasier?

Du antar ja och det ska du döma Kristian för? Du är en fara för vårt samhälle. En rättshaverist. Det är att en jävla tur att din karriär bara kommer att nå till att skriva på Flashback.
Du borde söka hjälp för ditt hat och dina fanatsier.

Du är en fjant och en ärthjärna. Ja, jag har belägg för vad jag skriver till skillnad från dig.

Du är en fara för samhället som ägnar din tid åt att försöka driva en opinion om att en man häktad på sannolika skäl är någon "Gull ponke" som sitter oskyldigt där. Sök upp någon sån där webb-shop där man kan trycka egna motiv på t-shirts. Du kan lägga in Huselius fula tryne och en text som lyder "Free Huselius".

Det ska bli roligt när domen kommer, då man inte kommer se röken av dig här
Citera
2018-05-21, 23:46
  #2039
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Snabb googling, hittade detta. Går naturligtvis att hitta mer ingående statistik men det här får räcka så länge.

"Ska man mera teoretiskt beskriva skillnaden mellan skäligen misstänkt och sannolika skäl, så kan man grovt säga att skäligen misstänkt är man på 50 procents sannolikhet, medan sannolika skäl är 75 procent."

https://sverigesradio.se/sida/artike...artikel=296472

Då är dom alltså till 75 % övertygade om att KH har misshandlat henne? Det är en väldigt hög procent för misstanke. Bara 25% tveksamhet
Citera
2018-05-21, 23:46
  #2040
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Finns gott om kändisar med mer pengar är Kh som spöar sin partner. Kolla på Bobby Brown tex. Varför skulle pengar ha något med saken att göra.

Det är väl förövrigt rätt vanligt att inte särskilt mycket görs när någon blir misshandlad, polisen har ju inte ens tid med barnvåldtäkter nu för tiden så dom lär inte hinna lägga så mycket fokus på misshandelsfall när det skjuts ihjäl människor överallt hela tiden.
Det är ju därför vi ser så många misshandlade som till slut blir dödade. Och ingen tog dom på allvar innan det hände.

Ja, det finns allsköns ursäkter så som guldfiskens födelsedag förstördes, fel ord, fel mat. Fel kläder fel svar. Det är ju gärningsmannens sjuka hjärna och kontrollbehov och svartsjuka som avgör när våldet landar. Finns ju dom som lyckats försvara sig för att inte slås ihjäl och lyckats ta död på angriparen och friats för nödvärn. Det kan vara bra att tänka så för en vacker dag kan dom bli ihjälslagna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback