Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-21, 23:22
  #2017
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlofPlanet
Bra och balanserat inlägg. Det enda vi kan vara säkra på är att vi inte kan vara säkra på något beträffande händelser och tillvägagångssätt. Det finns så många olika tänkbara förklaringar till varför en situation uppkommer. Jag har själv varit med om att helt oskyldigt bli anklagad för något som jag själv blev utsatt för. Lyckligtvis fungerade lagens långa arm i det fallet och vände på skulden.

Sedan är det ju en himmelsvid skillnad mellan att långvarigt utfört eller hotat att utföra våld och att i hastigt mod ha gjort ett utfall i en kaotisk situation. Det bör även finnas med i minnet att hot kan bygga på annat än hot om våld och att utpressning inte kräver fysisk styrka.
Vad har det för relevans på det här fallet. Han är häktad för tre misshandlar samt hot, - dvs våld är med i bilden.
Citera
2018-05-21, 23:23
  #2018
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossie81
Shit vad fel ute du är med dina gissningar!
Skönt med en människa som bildar sig en uppfattning efter att ha haft en polare som var stammis på samma spelbutik!
Det saknas inga pengar hos honom det vet jag och hobbyn är en vinstmaskin. Detta handlar om något helt annat! Det kommer du snart märka 😃

Haha din jävla dåre. Vinstmaskin?

Finns knappt några pengar kvar i bolaget som han äger och mångmiljonförlust sett över flera år. Vinstmaskin? Kyss mig i arslet.
Citera
2018-05-21, 23:23
  #2019
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Samtidigt är ju inte alla människor felaktigt häktade heller?
Så självklart vet vi inte ännu om han är skyldig utan det är något man får spekulera i och avgöra själv vad man tror innan.
Men lika lite som man säkert kan veta att han är skyldig, lika lite kan man säkert veta att han är oskyldig.

Och ang. Lotta så hade hon flertalet gånger dragit tillbaka anmälan men innan hon blev ihjälslagen hade hon lämnat honom men han dök upp och slog ihjäl henne ändå.
Ja. och det ena utesluter inte det andra. Men här verkar hatet ta överhand och då ska det bara ses åt ett håll.

Vad det gäller Lotta så vet jag inget om det fallet för att uttala mig. Det andra är att det inte hör till denna tråden.
Citera
2018-05-21, 23:23
  #2020
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Vad är det jag ska tänka till om?
Att du dömer personer utan rättegång? Så det ska bli fritt fram för kvinnor att anklaga sin partner för misshandel och då ska man bli dömd?
Är det så du vill ha det så är du 1000000 gånger farligare för samhället än vad Kristian är.

Sannolika skäl har vi sett tidigare. Ta Kaj Linna tex.
Sedan kan vi inte heller jämföra fall mot fall.

Men självklart ska Kristian ha en korrekt gång i vårt rättsamhälle och givetvis straffas om han är skyldig. Det motsätter jag mig inte alls. Det jag motsätter är att han eller andra ska dömas av drevet osv.

Kaj Linna blev dömd för mord så det har knappast relevans utan tillhandhålls av rättshaverister och annat löst pack som saknar argument för häktningsgrunderna. Av miljoner häktningar på sannolika är det få som släpps det känner dom flesta till.
Han är redan straffad och det via gemene man. Det är det hårdaste straffet. Om det inte fanns fog för anmälan eller att den var falsk så upprättas en som kallas falsk tillvitelse, så du kränkta man ge fan i att slå och banka på partners istället för att skylla på att kvinnor anklagar falskt.
Citera
2018-05-21, 23:24
  #2021
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Tänk på hur det gick för Lotta som blev misshandlad under lång tid av sin kille
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...cle23785014.ab

Tycker du det går och jämföra den killen med KH ? Seriöst ?
Citera
2018-05-21, 23:26
  #2022
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
"Övertygad" och "vet" har helt olika innebörd. Jag har förstått att du är övertygad. Men kan du hålla med om att du inte vet att KH är skyldig till det han är anklagad för?

Dom enda som verkligen vet det är KH och hans sambo, inte ens i en rättegång kommer någon verkligen veta vad som har hänt eftersom att dom inte var på plats då det hände. Även under rättegången så får ju dom lägga ett pussel av vittnesmål, bevis och återberättelser.

Enligt mig så vet jag ju det då jag tycker att dom pusselbitar som man lägger ihop i hans fall gör att han är skyldig i mina ögon.
Är du övertygad om att han inte är skyldig till det som hände 2005 och till det här aktuella fallet?

Liksom, blev någon ens förvånad att det var Huselius som var "hockeyprofilen"? Ja förutom att benämna honom för hockeyprofil är Aftonbladets överdrift då det är spelare i Foppas klass som ska klassas som hockeyprofil.

Jag tror inte att nån blev förvånad över att det är Huselius som sitter häktad, i den här tråden så var ju Huselius den mest tippade innan det blev bekräftat att det var han.
Det säger väldigt mycket, vi är är många som har fått en konstig känsla av Huselius, det är något i hans blick som säger mig att något inte stämmer.
Citera
2018-05-21, 23:26
  #2023
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bussilego
Tycker du det går och jämföra den killen med KH ? Seriöst ?
Det vet vi väl inte eftersom ingen vet hur pass mycket/grov misshandel han gjort på sin sambo.
Det enda vi vet är att han är häktad och att det handlar om flera tillfällen.
Citera
2018-05-21, 23:27
  #2024
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bussilego
Tycker du det går och jämföra den killen med KH ? Seriöst ?

Vad är skillnaden? Män som misshandlar sin partner.
Citera
2018-05-21, 23:27
  #2025
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bussilego
Är du så jävla trög att du inte fattar att i de målen som var länkade till så hade väl för fan domstolarna häktat de " påstådda " gärningsmännen på sannolika skäl med det betydde inte ett jävla skit. Ena målet friades dom och i det andra.... hmm, där vände det och det blev falsk tillvitelse. Kvinnor kan visst ljuga.

Eftersom du är ett vidrigt feministäckel så räcker det att någon har en KUK för att du ska gå i taket att något rört en medsyster. Hur jävla seriös tror du själv att du uppfattas ?

Två gånger har jag bett dig att hålla dig till ämnet. Vill du tala om etnicitet. Gör det i en annan tråd.
Trots det upprepar du dig. Vilket bara visar på att du verkligen ÄR trög !

Nu tror jag inte du har så mycket att komma med i kukväg om du nu inbillar dig det. Lilla kränkta människa du får faktiskt förhålla dig sakligt i sammanhanget som en häktning på sannolika skäl som domstolen slagit igenom och inte åklagaren som du tycks uppfatta det hela. Våldtäktsmål är alltid svåra och det kommer bättre ska du se med oaktsamhet så även dom kommer fällas så småningom. Du har uppvisat dina rasistiska åsikter i brottstrådar så det kan jag inte bortse ifrån och det finns ingen seriositet från ditt håll för då hade du varit konsekvent. Vill du påstå att kvinnan i detta fallet ljuger så lägger du fram lite angående det annars faller ditt korthus.
Citera
2018-05-21, 23:29
  #2026
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bussilego
Tycker du det går och jämföra den killen med KH ? Seriöst ?

Och om KH inte hade blivit häktad så vet vi ju inte hur långt det hade gått. Han är ju fortfarande häktad på grund av att dom är rädd att han ska fortsätta sin brottsliga verksamhet.

En person som misshandlar den han påstår sig älska, gång på gång är kapabel till vad som helst.
Citera
2018-05-21, 23:29
  #2027
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Kaj Linna blev dömd för mord så det har knappast relevans utan tillhandhålls av rättshaverister och annat löst pack som saknar argument för häktningsgrunderna. Av miljoner häktningar på sannolika är det få som släpps det känner dom flesta till.
Han är redan straffad och det via gemene man. Det är det hårdaste straffet. Om det inte fanns fog för anmälan eller att den var falsk så upprättas en som kallas falsk tillvitelse, så du kränkta man ge fan i att slå och banka på partners istället för att skylla på att kvinnor anklagar falskt.
Ca 20 - 25 % släpps eller blir friade om jag inte missminner mig.
Citera
2018-05-21, 23:30
  #2028
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Ca 20 - 25 % släpps eller blir friade om jag inte missminner mig.


Då tar du fram det med underlag så det går att kontrollera. Brottstyp, häktning på sannolika skäl och gärna våldsbrott också om du har dvs.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback