Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-21, 23:48
  #2041
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detendasvartafaret
Är mycket tveksam till att detta inte länkats i tråden tidigare men om du är efterbliven (Som du och den andra verkar vara...) så postar jag den igen

https://www.allabolag.se/5567805725/huselius-invest-ab
Så detta baserar du det på att Kristian är speltorsk som sedan betyder att han misshandlar sin sambo?
Frågan är vem som är efterbliven?

Dessutom trodde jag att det var åldersgräns här på Flashback. Hoppas för din skull att du söker hjälp för din dåliga psykiska hälsa.

Vad det gäller Kristian så sitter han häktad. Åklagare jobbar med fallet. Du, jag och andra för helt enkelt vänta på och se om det blir åtal. Efter det ska tingsrätten säga sitt.
Tråkigt att man ska behöva upplysa om så enkla saker. Men kanske har med din ålder att göra.
Citera
2018-05-21, 23:53
  #2042
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, det finns allsköns ursäkter så som guldfiskens födelsedag förstördes, fel ord, fel mat. Fel kläder fel svar. Det är ju gärningsmannens sjuka hjärna och kontrollbehov och svartsjuka som avgör när våldet landar. Finns ju dom som lyckats försvara sig för att inte slås ihjäl och lyckats ta död på angriparen och friats för nödvärn. Det kan vara bra att tänka så för en vacker dag kan dom bli ihjälslagna.

Ja jag hade en nära väninna som blev misshandlad av sin sambo, och de mest underliga saker utlöste hans raseriutbrott. När hon tog en ny disktrasa för att den gamla disktrasan hade börjat lukta illa så blev han vansinnig och slog henne sanslöst för att hon hade tagit en ny disktrasa.

Och när jag försökte rädda henne ifrån det förhållandet så sa hon "Men han är ju så snäll annars". Det är då man inser hur pass hjärntvättade dom blir av sin sambo.
Han försökte döda henne ett antal gånger efter det, inget som hon någonsin anmälde. Det tog väldigt lång tid för mig att lyckas få henne ur det förhållandet, hon var så hjärntvättad av honom.

Så man kan ju bara tänka sig med Khs sambo har fått gå genom under alla år. Till slut fick hon nog. kanske blev hans våldsamheter värre och värre.
Citera
2018-05-21, 23:54
  #2043
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detendasvartafaret
Du är en fjant och en ärthjärna. Ja, jag har belägg för vad jag skriver till skillnad från dig.

Du är en fara för samhället som ägnar din tid åt att försöka driva en opinion om att en man häktad på sannolika skäl är någon "Gull ponke" som sitter oskyldigt där. Sök upp någon sån där webb-shop där man kan trycka egna motiv på t-shirts. Du kan lägga in Huselius fula tryne och en text som lyder "Free Huselius".

Det ska bli roligt när domen kommer, då man inte kommer se röken av dig här
Och dom belägg är?
Vad jag tycker om Kristian är inte av intresse. Intresset ligger i att vi ska följa vårt rättsystem. Något som inte verkar passa dig.
Men om det är till din glädje så hoppas jag verkligen att Kristian straffas hårt om han misshandlat Sara.
Men om Kristian frias så kan du inte ta den smällen. Det är skillanden på dig och mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Då är dom alltså till 75 % övertygade om att KH har misshandlat henne? Det är en väldigt hög procent för misstanke. Bara 25% tveksamhet
Enligt dom siffrorna så ser det inte bra ut för Kristian. Men han kan vara inom 25% marginalen.
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, det finns allsköns ursäkter så som guldfiskens födelsedag förstördes, fel ord, fel mat. Fel kläder fel svar. Det är ju gärningsmannens sjuka hjärna och kontrollbehov och svartsjuka som avgör när våldet landar. Finns ju dom som lyckats försvara sig för att inte slås ihjäl och lyckats ta död på angriparen och friats för nödvärn. Det kan vara bra att tänka så för en vacker dag kan dom bli ihjälslagna.
Kan detta beteende bli starkare pga av tex en ekonomisk situation eller spelmissbruk?
Någon i tråden vill hävda att Kristian är speltorsk och att det kan ha med ev misshandel att göra.
Citera
2018-05-21, 23:55
  #2044
Medlem
Mycket snack om ev.falska anklagelser mot K.H, det går ju än så länge bara att spekulera i om han är skyldig eller inte.
Tror att det är bra många fler som är tysta och inte anklagar sina förövare än de som falskeligen anklagar någon förstås ...
Citera
2018-05-21, 23:56
  #2045
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Då är dom alltså till 75 % övertygade om att KH har misshandlat henne? Det är en väldigt hög procent för misstanke. Bara 25% tveksamhet
Ja, även om det är 90 % säkert är det för lite för att fastslå att han är skyldig. Uppenbarligen kan du inte påstå att du vet.
Citera
2018-05-21, 23:57
  #2046
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Ja jag hade en nära väninna som blev misshandlad av sin sambo, och de mest underliga saker utlöste hans raseriutbrott. När hon tog en ny disktrasa för att den gamla disktrasan hade börjat lukta illa så blev han vansinnig och slog henne sanslöst för att hon hade tagit en ny disktrasa.

Och när jag försökte rädda henne ifrån det förhållandet så sa hon "Men han är ju så snäll annars". Det är då man inser hur pass hjärntvättade dom blir av sin sambo.
Han försökte döda henne ett antal gånger efter det, inget som hon någonsin anmälde. Det tog väldigt lång tid för mig att lyckas få henne ur det förhållandet, hon var så hjärntvättad av honom.

Så man kan ju bara tänka sig med Khs sambo har fått gå genom under alla år. Till slut fick hon nog. kanske blev hans våldsamheter värre och värre.
Denna kille kan vara psykopat eller ha diagnoser. Så vad har kvinnan för eget ansvar i detta och ha ett förhållande med den mannen?

Kan det vara så att Sara gjort detsamma med Kristian?
Kan Sara ha sett genom fingrarna för att hon sett Kristians pengar?
Citera
2018-05-21, 23:58
  #2047
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Så detta baserar du det på att Kristian är speltorsk som sedan betyder att han misshandlar sin sambo?
Frågan är vem som är efterbliven?

Dessutom trodde jag att det var åldersgräns här på Flashback. Hoppas för din skull att du söker hjälp för din dåliga psykiska hälsa.

Vad det gäller Kristian så sitter han häktad. Åklagare jobbar med fallet. Du, jag och andra för helt enkelt vänta på och se om det blir åtal. Efter det ska tingsrätten säga sitt.
Tråkigt att man ska behöva upplysa om så enkla saker. Men kanske har med din ålder att göra.

Fel, jag grundar inte påståendet om att han är speltorsk med en simpel överblick av hans bolag. En annan till dig, liktänkande varelse här på Flashback kallade bolaget för en vinstmaskin och ville ha en källa på att det inte var en vinstmaskin, vilken jag påstått. Att du lägger den i ett helt annat sammanhang visar bara att du har problem med logik och/eller läskunnighet. Det blir lite logisk lapsus lilla gubben.

Ja där har du rätt och i nuläget har en Tingsrätt beslutat att KH antingen är för farlig för att få befinna sig på fri fot alternativt medvetet skulle förhindra att låta utredningen få ha sin gång.

Försök inte att lära mig om rättssystemet i det här landet för där har du inget att hämta. Kryp nu ner i din grotta igen och stanna där. Eller just det, din chokladgrotta sitter ju häktad. Satan vad din tunga måste sakna att ringla runt krysset nu, hur ska du klara dig om han får fängelse?
Citera
2018-05-22, 00:02
  #2048
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Ja jag hade en nära väninna som blev misshandlad av sin sambo, och de mest underliga saker utlöste hans raseriutbrott. När hon tog en ny disktrasa för att den gamla disktrasan hade börjat lukta illa så blev han vansinnig och slog henne sanslöst för att hon hade tagit en ny disktrasa.

Och när jag försökte rädda henne ifrån det förhållandet så sa hon "Men han är ju så snäll annars". Det är då man inser hur pass hjärntvättade dom blir av sin sambo.
Han försökte döda henne ett antal gånger efter det, inget som hon någonsin anmälde. Det tog väldigt lång tid för mig att lyckas få henne ur det förhållandet, hon var så hjärntvättad av honom.

Så man kan ju bara tänka sig med Khs sambo har fått gå genom under alla år. Till slut fick hon nog. kanske blev hans våldsamheter värre och värre.


Ja, du fattar vilka svin det finns. Och dom som är fast i våldsförhållande behöver stöd och det mycket. En del lämnar ju inte tyvärr och kan därför mista livet. Det är en process som tar den tid som behövs helt klart. Det är rätt vanligt vilket är ännu svårare att förstå och någonstans måste man sätta stopp för dom här uppenbara svinpälsarna. Jag skulle inte titta på om jag såg något utan jag hade säkerligen hamnat på Hinseberg istället.
Citera
2018-05-22, 00:04
  #2049
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
n.

Kan detta beteende bli starkare pga av tex en ekonomisk situation eller spelmissbruk?
Någon i tråden vill hävda att Kristian är speltorsk och att det kan ha med ev misshandel att göra.

Nää, den som slår har ofta slagit innan det är liksom inget som dyker upp, och skulle det vara så att det på senare tid börjat ske har det med att hon vill lämna honom att göra. Det är vad som är mest vanligt, men missbruk, psykiska besvär osv hjälper ju givetvis till, men det är liksom inte heller ursäkter.
Resonemanget från dom som misshandlar är alltid det är hennes fel.
Citera
2018-05-22, 00:05
  #2050
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Denna kille kan vara psykopat eller ha diagnoser. Så vad har kvinnan för eget ansvar i detta och ha ett förhållande med den mannen?

Kan det vara så att Sara gjort detsamma med Kristian?
Kan Sara ha sett genom fingrarna för att hon sett Kristians pengar?

Jag har personligen väldigt svårt att förstå att man stannar i ett våldsamt förhållande, jag har alltid sagt att om det någonsin skulle hända mig så skulle jag lämna efter första slaget.
Men det finns väldigt många kvinnor som inte är likadana som jag så jag kan inte utgår från att alla ska göra så.

Och samtidigt så vet jag av egen erfarenhet hur svårt det är att lämna någon man älskar. Och en misshandlad kvinna kan älska den person som misshandlar henne, kärlek är inte man styr över. Dessutom blir ju en misshandlad person ofta hjärntvättad av sin partner, som jag tog upp angående min väninna. Och hon var en väldigt snäll, mjuk person, undergiven person som inte vågade säga emot.
Och många stannar ju av rädsla för att om dom försöker lämna så är dom rädd att dom blir dödade och är det barn med i bilden så är dom rädd för att barnen ska bli utsatta.

Det är så mycket mera komplicerat än vad många tänker sig.
Citera
2018-05-22, 00:06
  #2051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detendasvartafaret
Fel, jag grundar inte påståendet om att han är speltorsk med en simpel överblick av hans bolag. En annan till dig, liktänkande varelse här på Flashback kallade bolaget för en vinstmaskin och ville ha en källa på att det inte var en vinstmaskin, vilken jag påstått. Att du lägger den i ett helt annat sammanhang visar bara att du har problem med logik och/eller läskunnighet. Det blir lite logisk lapsus lilla gubben.

Ja där har du rätt och i nuläget har en Tingsrätt beslutat att KH antingen är för farlig för att få befinna sig på fri fot alternativt medvetet skulle förhindra att låta utredningen få ha sin gång.

Försök inte att lära mig om rättssystemet i det här landet för där har du inget att hämta. Kryp nu ner i din grotta igen och stanna där. Eller just det, din chokladgrotta sitter ju häktad. Satan vad din tunga måste sakna att ringla runt krysset nu, hur ska du klara dig om han får fängelse?
Måste säga det att du verkar inte vara mogen för 5 öre. Och ska man tolka dig dig så kan du inte ett skit om rättssystemet.
Personliga angrepp säger så klart mycket mer om dig än mig.

Vad det gäller systemet så bevisar du att du kan noll då du redan dömt Kristian. Sedan nämner du speltorsk, så ja man kan inget annat än att tolka det som att du vill göra ett samband av det hela. Även så hur företaget går.
Hade dessa 2 saker inte gnagt hos dig så hade du inte nämnt det hela alls i tråden.

Hur jag ska klara mig om Kristian för fängelse? Jo du, jag kommer klara mig bra. Mycket bra. Jag kan ta om Kristian får ett straff. Dessutom kommer jag bli glad om Kristian får ett straff om han är skyldig.
Den stora frågan är hur du ska klara dig om Kristian är blir friad eller om åtal läggs ner?
Citera
2018-05-22, 00:08
  #2052
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SommarSara
Mycket snack om ev.falska anklagelser mot K.H, det går ju än så länge bara att spekulera i om han är skyldig eller inte.
Tror att det är bra många fler som är tysta och inte anklagar sina förövare än de som falskeligen anklagar någon förstås ...
De som inte anmäter syns inte. Det här fallet syns och kan därför inte blandas samman med mörkertalet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback