2018-05-21, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej och inte njuter män av att föra runt samhället och betala 3* så mycket skatt som gruppen kvinnor heller så vi bekostar oss själva till skillnad från er så prata om samhällskostnad för våld när jag pratar om statlig stöd till utsatta kan ju bara beskrivas som en total intellektuell meltdown, fan yrar du om hjärtat? Du kan väl försöka föra ett logiskt resonemang iaf?

Det extremt sällsynta dödliga våldet är inte relevant här. Det är inte döda människor man intervjuat.

"föra runt samhället" haha.

Vill du lösa skatterna så får du jobba för att
1) Traditionella kvinnoarbeten ges motsvarande löner som mer trad. manliga dito.
2) Se till att män stannar hemma med barn, tar ut deltid i samma grad som kvinnor.
Enda som hjälper och exakt vad feminismen jobbar mot.

Sen nej, skatter går i stort till barn, sjuka och gamla, där är det lika mycket män.

nej men det dödliga våldet/ grova våldet ger säkrast bevis för vem som kostar/ är mest aktiv inom våld.

Kvinnligt våld leder i regel inte till sjukhus, bårhus, jourer eller kostnader för staten.
betyder inte att det är ok för det. men nu är det just mansjourernas existens/ statliga bidrag som är på tapeten.
Citera
2018-05-21, 12:36
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ingen aning. Vill man ha svar inom en viss tid så kostar det så jag antar att de tar gratisfrågor endast i mån av tid.

Men låt nu höra ditt svar som avslöjar din dubbelmoral I frågan.

Så det kan ta väldigt lång tid då...... Vilken tur du har.....
Citera
2018-05-21, 12:37
Medlem
Är det inte rätt vanligt att FB-killar säger att det är en feminin sida att vara passiv, medelintelligent eller mindre, lite svagare, utsätter sig för risker, inte lika analytisk etc etc. Jag tycker inte att det låter som en klockren profil för en slagskämpe.

Man kan inte vara den tuffa, modiga, starka mannen och samtidigt ett offer för allt kvinnovåld, när man har den bilden av kvinnor.

Ibland kan jag bara känna, hur ska ni ha det?
Man kan inte ta allt av det goda som en "missförstådd hjälte"...

Är det lika våld i hemmet så ska ni ANSE ATT NI är fysiskt jämnlika i råstyrka med kvinnor, OSV.
Citera
2018-05-21, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Så det kan ta väldigt lång tid då...... Vilken tur du har.....
Så låt nu höra ditt svar som avslöjar din dubbelmoral I frågan.

Att du vägrar att själv svara på frågan visar att alla människor inte har lika värde enligt dig och att du har olika standarder beroende på vad för kön personen identifierar sig med.

Avslöjad så det stänker!
Citera
2018-05-21, 12:42
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Så låt nu höra ditt svar som avslöjar din dubbelmoral I frågan.

Att du vägrar att själv svara på frågan visar att alla människor inte har lika värde enligt dig och att du har olika standarder beroende på vad för kön personen identifierar sig med.

Avslöjad så det stänker!

Jag ställde frågan först........
Citera
2018-05-21, 12:48
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"föra runt samhället" haha.

Vill du lösa skatterna så får du jobba för att
1) Traditionella kvinnoarbeten ges motsvarande löner som mer trad. manliga dito.
2) Se till att män stannar hemma med barn, tar ut deltid i samma grad som kvinnor.
Enda som hjälper och exakt vad feminismen jobbar mot.

Sen nej, skatter går i stort till barn, sjuka och gamla, där är det lika mycket män.

nej men det dödliga våldet/ grova våldet ger säkrast bevis för vem som kostar/ är mest aktiv inom våld.

Kvinnligt våld leder i regel inte till sjukhus, bårhus, jourer eller kostnader för staten.
betyder inte att det är ok för det. men nu är det just mansjourernas existens/ statliga bidrag som är på tapeten.

Nej det enda vi skall lobba för är att kvinnor börjar ta sitt skattemässiga ansvar. Det kan aldrig vara vårt problem att ni är lata och samhällsparasiter som bara kostar, skaffa barn är ingen rättighet och något som kostar så tro att du kan ha kakan och äta den är ju pinsamt, väx upp. När ni betalar 50% av skatten kan ni klaga på vad saker och ting kostar men innan dess är det enbart håll käft som gäller eftersom du inte betalar tillräckligt för att ha en röst i sammanhanget. Män betalar mer hur du än vrider och vänder på det och barn betalar vi gärna för, vuxna kvinnor nej.

Nej det gör det verkligen inte, dödligt våld är så extremt sällsynt att det inte säger något alls om det generella våldet i relationer.

Det gör inte manligt våld heller. Ingen behöver åka till sjukhus för en bruten näsa, en örfil eller ett brutet revben men vissa gör det ändå så igen vilka som kostar mest skattepengar är dom som slösar mest skattepengar och det är inget argument.
Citera
2018-05-21, 12:58
Avslutad
Citat:
Jag ställde frågan först........
Jag vet och mitt svar var att vad mansjouren säger har naturligtvis ingen som helst betydelse i det fallet. Eftersom du inte var nöjd med mitt svar har jag vidarebefordrat frågan

Så vad säger du själv om män som går till mansjouren för att få hjälp men får höra att det är deras egna fel att hon slår honom och att det är hans fel att hon agerar som hon gör då har rätt att försvara sig själv fast det leder till döden för kvinnan?
Citera
2018-05-21, 13:04
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Jag vet och mitt svar var att vad mansjouren säger har naturligtvis ingen som helst betydelse i det fallet. Eftersom du inte var nöjd med mitt svar har jag vidarebefordrat frågan
För det var inte ens svaret på frågan jag ställde.....

Är du verkligen så här korkad på riktigt?
Citera
2018-05-21, 13:07
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Gör det som fungerar på män då istället för att tjata på feminister.

Jag ser det som ett problem att man måste gnälla och tjata för att få saker från staten, men så ser det ut i välfärdssamhällen.

Men jag tror som sagt inte att det hjälper ifall män gnäller, det tror jag är helt verkningslöst då kvinnor så som män föraktar undermedvetet män som gnällar, det har aldrig fungerat som strategi från mäns sida. Jag tror därmed att hela diskussionen är verkningslös, då ingen stöd från staten kommer någonsin ges ut till män som har varit utsatta på ett eller annat sätt för någon sadistisk partner.

Det som vi försöker fastställa här är att systemet är vinklat till att bara se kvinnor som offer, då den grundar sig på identietspolitik som kollektiviserar skuld och utsatthet för att överföra resurser mellan grupper. Jag tror själv (olikt många antifeminister) att kvinnor är större offer inom relationer i snitt, men att det är mycket närmare 50/50 än feminister och liknande tror, och dödsfall är dålig indikator på verkliga ration.

När män väl vet att systemet är korrput, så är min förhoppning att män på ett eller annat sätt slutar lydigt betala skatt och gärna dessutom elver på bidrag. Jag har aldrig hoppats gnälla till mig saker från staten, en välfärdskollaps har alltid varit en mer realistisk scenario.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2018-05-21 kl. 13:10.
Citera
2018-05-21, 13:13
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det som vi försöker fastställa här är att systemet är vinklat till att bara se kvinnor som offer, då den grundar sig på identietspolitik som kollektiviserar skuld och utsatthet för att överföra resurser mellan grupper.

När män väl vet att systemet är korrput, så är min förhoppning att män på ett eller annat sätt slutar lydigt betala skatt och gärna dessutom elver på bidrag. Jag har aldrig hoppats gnälla till mig saker från staten, en välfärdskollaps har alltid varit en mer realistisk scenario.

+1. Man ska absolut inte skämmas för att skatteplanera. Det är något som ska uppmuntras.

Jag vill göra ett tillägg och det är att fastställa att feminism inte är för jämställdhet, på riktigt.
Citera
2018-05-21, 13:37
Avslutad
Citat:
För det var inte ens svaret på frågan jag ställde.....

Är du verkligen så här korkad på riktigt?
Japp, jag är så korkad att det är mitt bästa svar till jag rådfrågat en jurist.

Och vilket är ditt svar på frågan?

Kom ihåg nu att anledningen till att du vägrar att ens svara på frågan visar att alla människor inte har lika värde enligt dig. Andra är mer värdefullare än andra. Det är 2018 nu. Kön, hudfärg, grupptillhörighet, sexuell läggning ska spela roll för dig.

Att du inte svarar på frågan är för att du har olika standarder beroende på vad för kön personen identifierar sig med.

Hädanefter kommer jag att anta (med ett välbyggt underlag från din sida) enligt dig att män inte ska ha rösträtt. Inte ha samma rättigheter som kvinnor innehar.

Så i och med det konstaterandet kan vi avsluta det här tjafset.
Senast redigerad av Ipsi 2018-05-21 kl. 13:40.
Citera
2018-05-21, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag ser det som ett problem att man måste gnälla och tjata för att få saker från staten, men så ser det ut i välfärdssamhällen.

Men jag tror som sagt inte att det hjälper ifall män gnäller, det tror jag är helt verkningslöst då kvinnor så som män föraktar undermedvetet män som gnällar, det har aldrig fungerat som strategi från mäns sida. Jag tror därmed att hela diskussionen är verkningslös, då ingen stöd från staten kommer någonsin ges ut till män som har varit utsatta på ett eller annat sätt för någon sadistisk partner.

Det som vi försöker fastställa här är att systemet är vinklat till att bara se kvinnor som offer, då den grundar sig på identietspolitik som kollektiviserar skuld och utsatthet för att överföra resurser mellan grupper. Jag tror själv (olikt många antifeminister) att kvinnor är större offer inom relationer i snitt, men att det är mycket närmare 50/50 än feminister och liknande tror, och dödsfall är dålig indikator på verkliga ration.

Huvudsaken män gör något som funkar istället för ägna sig åt en massa meningslöst gnäll på feminster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in