2018-05-20, 21:03
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunglighet

Mycket märklig historia. Att Heberlein påstår att hon använt sin ex-makes konto för att ta emot den där miljonen hon tiggde ihop för att skriva sin våldtäktsbok låter helt galet. Har hon kopplat sitt Swish till ex-makens konto? Eller lämnat ut hans bankkontonummer till sin givmilda fan-skara? Hon har nämnt någon gång att hon är urusel på ekonomi men det här låter bara som en suspekt efterhandskonstruktion.

Långsökt att hon skulle använt exmannens konto till sin crowdfunding.
Hon ska ha sagt att hon ville lära honom en läxa. Om vad? Var inte hon otrogen mot honom, levde över sina tillgångar osv. Tycker jag har läst det.

Men kanske hon hade tillgång till hans konto medan de var gifta. Och kolla kolla det har kommit in pengar, de tar jag?

Gp har låtit vänstermuppen Aagård recensera hennes roman... Lite förutsägbart att det blir negativt då eller? Men det är ju rätt tydligt att det är en skitbok ändå. Det roliga är den här detaljen ur romanen:

Citat:
Och här tvingas hon konfronteras med vem hon egentligen är när maken spärrat kontokortet.

http://www.gp.se/kultur/kultur/heber...3%B6-1.6100419
Citera
2018-05-20, 21:53
Medlem
Vedklyvens avatar
Ann Heberlein har gett ur en ny roman "Allt kommer nog bli bra".

Recenseras i GP av Aftonbladets kulturredaktör Martin Aagård. Kallar alstrert "chick lit i Sverigedemokrat-miljö".

Recensionen är som man kan vänta sig. Starkt negativ.
Citera
2018-05-21, 10:25
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunglighet
Nej, jag sprider inga osanningar. Sönerna hette Heberlein tidigare men de har båda bytt efternamn vad jag förstått. Aktuellt Fokus skrev om stöld-pinsamheten - som passar bra i en skvaller-tråd som denna. https://aktuelltfokus.se/ann-heberle...gas-for-stold/ Heberleins nya man (Heeg) gick till sin frus försvar (!) på Aktuellt Fokus Facebook-sida och skrev om parets problematiska skilsmässa. Det var också pinsamt.
Jag läser följande i artikeln du länkar:
Citat:
Moderatpolitikern och debattören Ann Heberlein anklagas för att ha stulit pengar från sin exmake, prästen Martin Malmgren.
Det var väl honom hon var otrogen mot på tiden det begav sig och då blev gravid.
Snälle Martin inte bara förlät henne för snedsteget, utan accepterade dessutom att adoptera barnet som han själv inte var biologisk pappa till.
Citera
2018-05-21, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Jag läser följande i artikeln du länkaret var väl honom hon var otrogen mot på tiden det begav sig och då blev gravid.
Snälle Martin inte bara förlät henne för snedsteget, utan accepterade dessutom att adoptera barnet som han själv inte var biologisk pappa till.

Fått intrycket av en hederlig karl som blivit lurad och utnyttjad. Men hon lyckas ju vrida det till att det är synd om henne för att hon är bipolär.
Citera
2018-05-21, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Fått intrycket av en hederlig karl som blivit lurad och utnyttjad. Men hon lyckas ju vrida det till att det är synd om henne för att hon är bipolär.

Oj då, tänk hur olika våra slutsatser kan bli.

Djävulen och ynklig skvallertacka i förpackningen präst, är nytt i kretsen av illvilliga och försmådda män, som varit aktuella i debatten under #Metookampanjen. Inte undra på att besvären av bipolärt tillstånd förvärras när en kvinna är gift med en man som har kyrkans fasad bakom sig när han plågar sin kvinna.

Denne föredetting till man vet att Ann Heberlein är en offentlig person och nu aktiv i Moderaterna. Då ser jag bara att denne exman och präst, är ute efter att skada. Hämnas på en kvinna som lever utan honom. Just nu är politiken känslig inför valet, och folk sitter löst om förtal framförs. Därför blir detta utspel om Anne Heberlein som ohederlig, särskilt olämpligt.

I Metto kampanjen har vi sett alla sorters kvinnoplågare, i den upphöjda kretsen av ledamöter i akademin, rättsväsendet, media, kulturen och nu i kyrkan. Nu är det en man från kyrkan i denna celebra krets av skyddade kvinnoplågare.

En kvinna har inte mycket att komma med om hennes plågoande tillhör män från skyddade skrån som advokater eller gentlemän i svenska akademin, och nu präst. Mannen blir per automatik mer trovärdig eller skyddad om han så tafsar på en kronprinsessas rumpa.
Citera
2018-05-21, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Oj då, tänk hur olika våra slutsatser kan bli.

Djävulen och ynklig skvallertacka i förpackningen präst, är nytt i kretsen av illvilliga och försmådda män, som varit aktuella i debatten under #Metookampanjen. Inte undra på att besvären av bipolärt tillstånd förvärras när en kvinna är gift med en man som har kyrkans fasad bakom sig när han plågar sin kvinna.

Denne föredetting till man vet att Ann Heberlein är en offentlig person och nu aktiv i Moderaterna. Då ser jag bara att denne exman och präst, är ute efter att skada. Hämnas på en kvinna som lever utan honom. Just nu är politiken känslig inför valet, och folk sitter löst om förtal framförs. Därför blir detta utspel om Anne Heberlein som ohederlig, särskilt olämpligt.

I Metto kampanjen har vi sett alla sorters kvinnoplågare, i den upphöjda kretsen av ledamöter i akademin, rättsväsendet, media, kulturen och nu i kyrkan. Nu är det en man från kyrkan i denna celebra krets av skyddade kvinnoplågare.

En kvinna har inte mycket att komma med om hennes plågoande tillhör män från skyddade skrån som advokater eller gentlemän i svenska akademin, och nu präst. Mannen blir per automatik mer trovärdig eller skyddad om han så tafsar på en kronprinsessas rumpa.

Kvinnoplågare. Plågoande. Djävulen. Ynklig skvallertacka. Snacka om förtal. Vad har du för anledning att hata Heberleins exman det kan man ju undra. Och vad har han med Kulturprofilens tafsande på Victoria att göra?
Det är alltid synd om kvinnan vad hon än gör, tydligen. Vet inte om det är sant att hon tömt sin exmans konto men om det är det så måste han ha rätt att berätta det. Det är inte skvaller, det har allmänintresse eftersom hon gör politisk karriär. Hade varit lika viktigt om hon kandiderat för ett annat parti. En man som länsar sin frus konto, slingrar sig och vägrar lämna tillbaks pengarna för att han ska lära henne en läxa. Vad skulle du ha kallat honom? Ett stackars offer?
Nej du mannen blir inte per automatik mer trovärdig eller skyddad. Inte idag. Det är tvärtom.
Citera
2018-05-21, 17:41
Medlem
Citat:
Det är alltid synd om kvinnan vad hon än gör, tydligen.
Ex-mannen har jag aldrig förr hört talas om men ex-frun har i 15 års tid aldrig missat ett tillfälle att offentligt offerförklara sig sjäv. När hon skrev sina vänsterartiklar var hon utsatt för alla hemska rasister och nazister och nu när hon är höger är det förstås vänsterextremisterna som trakasserar henne. Hon påstår också sig själv vara utsatt för rasism pga sitt blonda hår. För att inte tala om hennes diagnos som ständigt dras upp som ett försvar när någon försöker sig på att kritisera henne. Gud nåde den som råkar antyda att hon uttrycker sig obalanserat - de kan efter uthängning på hennes Facebook drabbas av Heberleins egna lilla hatarmé. Hennes beundrare består dock mest av sådana sverigedemokrater som inte hade klarat Åkessons krav på nolltolerans. Antagligen är hon inte helt nöjd själv med sammansättningen på sin fanbase. Här är en kvinna som inte har några problem med att vara otrogen när det passar. För det är inte hon själv som är otrogen - "det är sjukdomen". Var det någon som pratade om konsten att ta ansvar? Är man bara utsatt för ondsinta människor så verkar man inte behöva ta något ansvar.

Häst och romantikboken som hon nyligen gett ut har sågats samstämmigt av kritikerna - som förstås då alla är vänstersympatisörer, enligt Heberleinsk logik. Har läst ett par recensioner och de två huvudpersonerna verkar vara ett misch-masch av Heberlein själv och hennes nya lyxhustru till man. Tror aldrig jag sett en text av henne som inte mer eller mindre explicit handlar om henne själv. Något mindre lockande att lägga tid och pengar på har jag svårt att se i dagens bokutbud. Är inte intresserad av Heberleins förljugna och förvridna världsbild.
Citera
2018-05-21, 20:41
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Jag läser följande i artikeln du länkaret var väl honom hon var otrogen mot på tiden det begav sig och då blev gravid.
Mellan 25-50%*! av kvinnor i västvärlden har varit otrogna. "Sug" på den ni (vi) män. Det gör det så klart inte ursäktligt om nu Ann Heberleine har varit otrogen. Det var väl "fint" av honom att vilja adoptera barnet. Finns det något dokumenterat kring detta? Var hennes före detta man präst eller pastor?

Citat:
Kan du berätta mer om det där med lurad och utnyttjad?

Jag gillar i vart fall det hon skriver på ledarsidorna.se.

*
Senast redigerad av 80231 2018-05-21 kl. 20:53.
Citera
2018-05-21, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Se där. Det förvånar mig inte, jag har länge uppfattat Heberlein som en klassisk bedragerska. Hennes sätt att svara exmaken är helt i linje med hur hon brukar bete sig i sociala medier också.
Ber om ursäkt för att jag antydde att du farit med osanning.

Hon kommer passa utmärkt bland Moderater.
Citera
2018-05-26, 06:38
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Hon kommer passa utmärkt bland Moderater.

Hon blir säkert politisk vilde om några år i Riksdagen. Inte säker på att hon passar så bra bland moderaterna.
Men jag är lite nyfiken på den där "chic lit i sd-miljö". Allt kommer nog att bli bra, rätt kul titel ändå.
Citera
2018-05-26, 09:19
Bannlyst
En tråd med över 1500 inlägg. Varför anses hon vara intressant???
Citera
2018-05-26, 15:49
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
En tråd med över 1500 inlägg. Varför anses hon vara intressant???

Ja, varför?
Den frågan ställde jag mig redan när hon snodde ihop slarviga artiklar och inlägg i något slags liberal/vänsterliberal anda på ett flertal kultursidor, i P1, TV - ja hon var så gott som överallt trots att det var tydligt att det var snabbskrivet, ytligt, ett lapptäcke av andras texter. Då var hon obegripligt populär.
Det är hon nu med, fast kundkretsen är en annan.
Metoden är uppenbarligen densamma. Så här skriver hon på facebook:

Citat:
Inne på sluttampen i skrivandet av nästa bok, ”våldtäkt och kultur”. Läser in mig på Afghanistan, dess historia och samtid, kultur, värderingar.

Inne på sluttampen i skrivandet av en bok vars slutsats hon drog innan hon ens började "undersökningen": "Förklaringen till våldtäktskrisen är enkel".

Det är rent intellektuellt bedrägeri, som hon redan samlat in en miljon kronor till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in