Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Men jag skrev såhär "Svårt att utnämna vem som är första utmanare kommande veckor. Thiem är väl den logiska, men det finns frågetecken. Zverev är en annan, men honom mosade han under helgen som var. Kan nog vinna det mesta ganska smärtfritt, Nadal."
Roland Garros kan Nadal promenera hem.
Edit: Såg nu att du nämnde RG i din post. Aja.
Men min spekulation var Masters-veckorna iaf. En RG-spekulation börjar och slutar med Djokovic och Wawrinka i sin bästa form, med Del Potro som joker.
Mina fetningar. Från vad man ser just nu kan man nog helt lugnt konstatera att Djokovic är andrahandsfavorit till RG. Och att Wawrinka och Del Potro verkar vara mer eller mindre borta är ju inte ditt fel, utan har med skador att göra.
Djokovic har sett bedrövlig ut de senaste veckorna, men en spelare som han glömmer trots allt inte hur man storspelar. Han har varit riktigt giftig mot Nadal, även om han nu ligger under ett set och ett break.
Tycker inte Nadal ska ses som en självklar vinnare av RG. Djokovic och Thiem kan säkerligen utmana. Zverev kanske också, samt lite annat folk. Mest för att inte Nadal sett helt oslagbar ut sedan MC. Men givetvis är han favorit.
Jäklar vad bra han är på att smasha, för övrigt.
Till skillnad från Nishiokori: om nån missade hans smashmiss mot Djoko igår, kolla youtube. Bedrövligt.
7-6, 6-3 till Nadal.

Djokovic gav upp, lät sig knäckas en del i andra set. Tycks finnas en del fitnessissues hos honom fortfarande.
Men kvalitén i set 1 var fan riktigt hög ibland. Detta är knappast BOAT-Djoko som är tillbaka, men han börjar ändå närma sig toppen i relation till de andra i top-20. Kan definitivt utmana i RG.