2018-05-19, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Men jag skrev såhär "Svårt att utnämna vem som är första utmanare kommande veckor. Thiem är väl den logiska, men det finns frågetecken. Zverev är en annan, men honom mosade han under helgen som var. Kan nog vinna det mesta ganska smärtfritt, Nadal."

Roland Garros kan Nadal promenera hem.

Edit: Såg nu att du nämnde RG i din post. Aja.

Men min spekulation var Masters-veckorna iaf. En RG-spekulation börjar och slutar med Djokovic och Wawrinka i sin bästa form, med Del Potro som joker.

Mina fetningar. Från vad man ser just nu kan man nog helt lugnt konstatera att Djokovic är andrahandsfavorit till RG. Och att Wawrinka och Del Potro verkar vara mer eller mindre borta är ju inte ditt fel, utan har med skador att göra.

Djokovic har sett bedrövlig ut de senaste veckorna, men en spelare som han glömmer trots allt inte hur man storspelar. Han har varit riktigt giftig mot Nadal, även om han nu ligger under ett set och ett break.

Tycker inte Nadal ska ses som en självklar vinnare av RG. Djokovic och Thiem kan säkerligen utmana. Zverev kanske också, samt lite annat folk. Mest för att inte Nadal sett helt oslagbar ut sedan MC. Men givetvis är han favorit.

Jäklar vad bra han är på att smasha, för övrigt.

Till skillnad från Nishiokori: om nån missade hans smashmiss mot Djoko igår, kolla youtube. Bedrövligt.

7-6, 6-3 till Nadal. Djokovic gav upp, lät sig knäckas en del i andra set. Tycks finnas en del fitnessissues hos honom fortfarande.

Men kvalitén i set 1 var fan riktigt hög ibland. Detta är knappast BOAT-Djoko som är tillbaka, men han börjar ändå närma sig toppen i relation till de andra i top-20. Kan definitivt utmana i RG.
Senast redigerad av fryskyl 2018-05-19 kl. 17:18.
Citera
2018-05-19, 17:45
Medlem
Det enda intressanta med årets herrturnering i RG blir att se hur många set Nadal släpper.

Damturneringen kan bli intressant. Serena Williams är i bra fysisk form enligt hennes tränare, faller spelet på plats så kan hon gå hela vägen. Men hon kan inte ses som en klar favorit med tanke på att hon inte har presterat på touren på över ett år. Det ska även bli intressant att se Ostapenko igen, hon förlorade en jämn maratonmatch mot Sharapova igår. Som är en annan spelare som kan gå hela vägen också, nu när hon haft lite tid på sig att hitta tillbaka till sitt spel. Eller kanske kan sopan Halep ta sig samman för en gångs skull och vinna sin första slam? Kan bli en spännande turnering till skillnad från herrturneringen.

Skadar Nadal sig eller lämnar WO så vinner definitivt Thiem, tror jag.
Citera
2018-05-19, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Men kvalitén i set 1 var fan riktigt hög ibland. Detta är knappast BOAT-Djoko som är tillbaka, men han börjar ändå närma sig toppen i relation till de andra i top-20. Kan definitivt utmana i RG.

Baserat på det jag sett senaste veckorna är Djokovic ganska nära alla spelare utom Nadal. Zverev är klart bäst bakom Nadal i dagsläget, sen Thiem men annars är det inte många att hurra över.

Jag hoppas att Zverev vinner ikväll, och sen har en riktigt bra servedag imorgon. När det gäller RG har han dock att bevisa att han kan spela fem set också och det kan han bara göra genom att gå långt. Troligare att det sker ett genombrott på den fronten i Wimbledon eller US Open för honom tycker jag nog ändå.
Citera
2018-05-19, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
"It ain't over till the fat lady sings" ...Just det som är tjusningen med tennis, bara på ett ögonblick och vi får en ny matchbild. Visst det är klyscha men det är verkligen små marginaler. På samma sätt som man kan tappa en match kan man vända matchen. Dock bittert för Elias som med vinst hade fått sin bästa ranking i karriären. Förhoppningsvis lyckas han kvala in till Franska Öppna.

Fast ska man avancera på rankingen så måste man vinna sådana matcher, ska Elias ta sig in topp 100 eller förhoppningsvis bättre så kan han inte förlora sådana här matcher resten av karriären , han måste vända på den trenden, så enkelt är det
Citera
2018-05-20, 20:19
Medlem
Regnet räddade Nadal, sådan äcklig jävla tur.

Tur att man fick se honom pressad av Zverev och framförallt hans förnedring av Thiem förra veckan.

Ska man sätta slantar på Franska öppna så ska man sätta en slant på Djokovic/Thiem och Sharapova/ fransyskan Garcia.

Halep, Nadal och Zverev har kört slut på tanken.
Citera
2018-05-20, 22:29
Medlem
E ymer fick en kazaker i första rundan i kvalet , kan bli Bagnis i 2:a omgången, sedan har han troligen arevelo i en möjlig kvalfinal.
Citera
2018-05-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
E ymer fick en kazaker i första rundan i kvalet , kan bli Bagnis i 2:a omgången, sedan har han troligen arevelo i en möjlig kvalfinal.

Vi får hoppas att han kvalar in och vinner en match. Jag tror det är väldigt viktigt för honom. Måste kännas rätt kasst att förlora fem raka GS-matcher. Två av dem borde han vunnit dessutom.
Citera
2018-05-21, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Vi får hoppas att han kvalar in och vinner en match. Jag tror det är väldigt viktigt för honom. Måste kännas rätt kasst att förlora fem raka GS-matcher. Två av dem borde han vunnit dessutom.

Varför skulle det va så viktigt? Är väl bättre han vinner ett par challenge:rs så han går in topp 100 och slipper kvala.
Citera
2018-05-21, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Regnet räddade Nadal, sådan äcklig jävla tur.

Tur att man fick se honom pressad av Zverev och framförallt hans förnedring av Thiem förra veckan.

Ska man sätta slantar på Franska öppna så ska man sätta en slant på Djokovic/Thiem och Sharapova/ fransyskan Garcia.

Halep, Nadal och Zverev har kört slut på tanken.
Kan bara hålla med om det där med regnet. Djokovic vet jag inte. Han gjorde det ju bitvis jättebra i veckan, men han orkade ju bara ett set mot Nadal. Det räcker inte. Och Thiem, som spelat mycket på sistone, han spelar alltså loserveckan, dvs den här veckan när rankingparasiter som Tennys Sandgren passar på att plocka några enkla. Aja, Thiem orkar nog. Det är ju lite av hans grej att just orka. Eller i alla fall få andra att tro att han orkar.
Citera
2018-05-21, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Kan bara hålla med om det där med regnet. Djokovic vet jag inte. Han gjorde det ju bitvis jättebra i veckan, men han orkade ju bara ett set mot Nadal. Det räcker inte. Och Thiem, som spelat mycket på sistone, han spelar alltså loserveckan, dvs den här veckan när rankingparasiter som Tennys Sandgren passar på att plocka några enkla. Aja, Thiem orkar nog. Det är ju lite av hans grej att just orka. Eller i alla fall få andra att tro att han orkar.

Ja förvånade att Thiem ger sig besvär, så även att Bertens spelar i Strasbourg.

En anledning kan ju vara att få till bra träning på plats i Frankrike på det röda tyngre gruset jämfört med i Italien, och självklart inte gå mer än 60% insats då. För jag antar att de inte får träna på Roland än?
Citera
2018-05-21, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Varför skulle det va så viktigt? Är väl bättre han vinner ett par challenge:rs så han går in topp 100 och slipper kvala.

Jaha så du tycker att det är viktigare att han gör saker han redan gjort förut?

Självklart är det viktigaste för honom att vinna en GS-match eftersom han har förlorat alla han har spelat. Det skulle vara en boost för hans självförtroende att göra det. Challengers vet han redan att han kan vinna.

Och nej det är ingen katastrof att förlora mot Tomic, hur mycket du än vill tro det.
Citera
2018-05-21, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jaha så du tycker att det är viktigare att han gör saker han redan gjort förut?

Självklart är det viktigaste för honom att vinna en GS-match eftersom han har förlorat alla han har spelat. Det skulle vara en boost för hans självförtroende att göra det. Challengers vet han redan att han kan vinna.

Och nej det är ingen katastrof att förlora mot Tomic, hur mycket du än vill tro det.

Om du hade sett matchen mot tomic och hir han spelat tidigare under veckan( Elias) så skulle du också tyckt det, tomic spelade inte speciellt bra och Elias hade ju 6-2 3-1 millman mosade ju tomic i finalen sen 6-2 6-1

Men jag tror det är minst lika viktigt för Elias ta sig in topp 100 , tror det skulle ge minst samma boost , visst han har vunnit challenger:s men det är ju inte så att han gör det varje vecka, han har ju fortfarande ingen jämnhet på challengenivå , skulle han gå till semi typ varje vecka skulle han ju ganska snabbt va topp 100 , gäller ju hitta en jämn nivå där han gör resultat kontunerligt
Senast redigerad av pederN 2018-05-21 kl. 10:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in