Citat:
Ursprungligen postat av
pederN
Men vad ska dom göra ? dom måste ju spela utifrån sina förutsättningar,är ju inte deras fel dom är över 2 meter.
Det är ju ganska självklart dom inte är lika rörliga som en som är 1.80.
på samma sätt är det ju ganska självklart dom har nytta av sin längd när dom är nästan 2.10, dom ärju fasen 30 cm längre än en normal spelare.
Nä, det är ju lite svårt att klaga på att Karlovic och Isner gör det de kan utifrån de förutsättningar de har.
Då tycker jag Kyrgios är ett större "hot"; för hans serve är för tillfället i stort sett i samma klass som Karlovic och Isners, men han har spelet från baslinjen också. Var ju inte ett enda servegenombrott i semifinalerna. Är Kyrgios igång är det för tillfället bara Federer som kan rå på honom. Ser honom som klart mer talangfull än Zverev. Han slog ju Zverev lätt i Indian Wells och Miami (ok, var väl hyfsat jämnt i Miami), där han också slog Djokovic två gånger. Sex tiebreakset mot Federer, varav tre vunna. Utklassade Nadal. Han kan helt klart vinna US Open.
Men visst, han kan ryka mot vem som helst också, då han är så bräcklig mentalt och fysiskt. Men är han på G ikväll kommer han ta Dimitrov (relativt) lätt, det är min tro.
Ogillar honom fortfarande, och tycker heller inte det är underhållande när han jämt försöker med sina konstslag. Men han är fan grymt bra.
Nu har väl USO lite långsammare underlag än Cincinnati och de flesta andra HC-tävlingar; men annars tvivlar jag på att Nadal kommer lyckas särskilt väl. Hade han slagit Kyrgios här tror jag han förlorat mot Ferrer, som verkar ha funnit storformen. Och hade han vunnit mot Shapovalov tror jag han åkt mot Zverev. Men det är möjligt att han fortfarande kan rå på dem i fem set i USO. Wawrinka vann ju förra året, och var då lika gammal som Nadal är nu.
Fed fortfarande favorit, dock med frågetecken pga rygg.
Sen Kyrgios, Zverev, Nadal -- klarar inte av att ranka deras chanser inbördes.
Sen kanske Cilic, Dimitrov, Murray och Ferrer; och resten.