2018-05-20, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det blir svårt när du dels inte definierar vad det innebär dels ändrar definitionen efter behag så du kan skrika jude oavsett vad som skrivs.

Hur kan du veta att jag ändrar definition samtidigt som du skriver att jag inte definierar det?
Citera
2018-05-20, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parastoo
Du kan väl reda ut din ideologi som judisk nazist? Varför har inte detta forum ett judemaktforum t.ex.? Är du för eller emot det?

Det har funnits ett sådant forum, orsaken till att det inte finns kvar är för att det inte var särskilt aktivt men det är roligt att du nämner det.

När jude-forumet först skapades så blev det ett jävla liv bland alla er som ser judar i varenda buske och Flashback anklagades för att gå judens ärenden genom att förvisa all diskussion om judarnas makt till ett underforum och på så sätt effektivt döda diskussionen. Samtidigt så var Flashback uppenbart dödsknarkarnazistiskt eftersom man skapar ett helt underforum dedikerat till att diskutera judar.

När forumet senare arkiverades eftersom det så sällan var någon som skrev där så anklagade samma personer återigen Flashback för att gå judens ärenden när man på så sätt såg ett effektivt sätt att döda all diskussion om ämnet genom att ta bort ett inaktivt underforum. Flashbacks status som tillhåll för dödsknarkarnazister förstärktes dock eftersom Flashback nu inte bara tillåter att man diskuterar judar utan dessutom tillåter det i stort sett i hela forumet.

Ni judefobiker vill bara en sak och det är att tillåtas diskutera judarnas inflytande i precis alla trådar eftersom det i er värld är judar som styr och ställer om precis allt. Blev en skinkstek misslyckad i matforumet? Judarnas fel eftersom de injicerar medel i all mat som inte är kosher som gör att det smakar illa! Gick det ett program på TV som var tillräckligt intressant för att prata med andra om i TV-forumet? Judarnas fel eftersom de producerar TV-program som är intressanta i syfte att få folk att ägna sin tid åt annat än åt att tänka på hur allt är judarnas fel!

Den andra sidan å sin sida är helt övertygade om att alla Flashbackare är dödsknarkarnazister så länge det inte är totalförbjudet och förenat med långa fängelsestraff, helst dödsstraff, att någonsin använda orden "det", "är", "judarnas" och "fel" i den ordningen i samma mening.

Sen har du alla vi andra som inte är särskilt intresserade av judar ö.h.t....vi är förmodligen en ganska stor majoritet på Flashback. T.o.m. faktiska nazister är ju vanligtvis inte överdrivet intresserade av just judar annat än i sammanhang där judar på något sätt är relevanta och diskuterar därför sällan ämnet utanför dessa begränsade diskussioner. Sen är ju de allra flesta här faktiskt inte nazister eller ens har några särskilda åsikter som riktas mot just judar och dessa är knappast alls intresserade av att diskutera hur allt är judarnas fel i någon större utsträckning.

Oavsett var ni diskuterar frågan så är det dock helt upp till er själva om ni vill ha tillbaks ett dedikerat underforum. Det är ni som vill diskutera frågan som måste skapa och diskutera i tillräckligt många trådar för att det ska motivera ett eget underforum men uppenbarligen så är ni inte tillräckligt intresserade alternativt tillräckligt många för att ni ska uppnå kritisk massa och det är knappast någon annans fel såvida ni inte menar att det är judarnas fel att ni är så pass få (vilket iofs inte skulle vara det minsta överraskande eftersom allt är judarnas fel).
Citera
2018-05-20, 17:55
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parastoo
Du kan väl reda ut din ideologi som judisk nazist?

Ok....

Citat:
Varför har inte detta forum ett judemaktforum t.ex.? Är du för eller emot det?

Jag ställde mig mot att de arkiverade de forumet (och då var jag moderator om jag inte missminner mig), det var jag emot redan när det hände och det är jag fortfarande emot.

Det skrev jag (som tredje inlägg) i tråden om det: (FB) Forumet "Antisemitism, sionism och judiska maktförhållanden" arkiveras. Det hade du vetat om du hade bemödat dig göra lite efterforskningar, men det behöver väl inte du? Du vet väl redan vad alla tycker om allt, var de är ifrån osv osv?
Senast redigerad av ^Eaz 2018-05-20 kl. 17:58.
Citera
2018-05-20, 19:32
Moderator
Tinuviels avatar
En massa trams, tjafs och ev 1.xx raderade i den här tråden.

Skärpning!

Höj nivån på diskussionen. Substanslöst tjafs kommer att raderas framöver. Antingen diskuterar man detta seriöst eller så diskuterar man inte alls. Toleransen är nu mycket låg.

// mod
Citera
2018-05-20, 21:32
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Förstår mig inte på det här riktigt.
I en tråd står det att forumet driver en högerextremistisk agenda och i den här tråden är det helt plötsligt Judisk agenda.
Pågår det ett krig här inne alltså.
Högerextremister mot Judeextremister.
Alla vi andra då? Brickor i spelet ?
Samma sak, högerextremismen idag har det ihop med judarna.
Citera
2018-05-20, 23:22
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram

Du menar: Alla som inte håller med just dig "har det ihop med judarna"?
Citera
2018-05-21, 00:55
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Vet du vad jag tror. Det här tror jag att handlar om konflikten mellan Judar och Muslimer och att Muslimerna tycker att Judarna lyckats få de så kallade högerextrema att vända sig mot Muslimerna med Judarna gömda i bakgrunden.
Kan ju vara så, behöver inte vara så.
Och att du tycker att moderatorerna inte förstår det eller förstår det, att moderatorerna är medvetna om det eller inte medvetna om det.
Att agendan ( judeagendan) är just den här osäkerheten och frågan, är det medvetet eller omedvetet ?
Osäkerheten kan man då säga att är agendan.
Bakom den osäkerheten( agendan) gömmer sig Juden.
Ungefär så tänker jag om den så kallade judeagendan du tror finns bland moderatorer och Flashback.
Jag brukar se nålen i höstacken. Har inte sett den " ännu" här inne och om jag mot förmodan kommer att se den så håller jag tyst om den saken.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-05-21 kl. 00:58.
Citera
2018-05-21, 06:23
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Vet du vad jag tror. Det här tror jag att handlar om konflikten mellan Judar och Muslimer och att Muslimerna tycker att Judarna lyckats få de så kallade högerextrema att vända sig mot Muslimerna med Judarna gömda i bakgrunden.
Och att du tycker att moderatorerna inte förstår det eller förstår det, att moderatorerna är medvetna om det eller inte medvetna om det.
Att agendan ( judeagendan) är just den här osäkerheten och frågan, är det medvetet eller omedvetet ?
Osäkerheten kan man då säga att är agendan.
Bakom den osäkerheten( agendan) gömmer sig Juden.
Ungefär så tänker jag om den så kallade judeagendan du tror finns bland moderatorer och Flashback.
Jag brukar se nålen i höstacken. Har inte sett den " ännu" här inne och om jag mot förmodan kommer att se den så håller jag tyst om den saken.

Ok, vänta en stund.
Proisraeler på denna sajt e oftast antimussar o samma användare brukar röstar SD. Så e visst högerextrema idag inga Nazister. Men en pro-judisk agenda finns här. Jag har redan gett ett exempel på det.
I vissa frågor speciellt som Iran, Israels o USAs fiende, märker man snabbt att iranier som e neutrala, som vägrar kritisera irans regering, tvingas till att göra det. FB-troll spammar med såna reklam, påståenden som kvinnorna våldtas o sånt, o så ska man förhålla sig till det. Du måste se helheten o helheten e att alla trådar i politik modereras till fördel av israel o usa. Det e liksom det självklara i trådarna.
Citera
2018-05-21, 06:38
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Du menar: Alla som inte håller med just dig "har det ihop med judarna"?

Det klart jag inte menar. Men du, kolla, ni mods försöker håna användare som påpekar en judisk agenda. Om du verkligen e intresserad av att låta människor yttra sig o berätta varför man tycker som man gör, ska ni inte strypa det. Vi påstår att ni själva följer en judisk agenda.

Tex läs rubriken, e alla mods o admin judar?
Ok, om nån svarar ja på den frågan o tex visar en bild på en mod i synagoga, då bryter man ju mot regelverket. Eller hur?

Det e en typisk judisk taktik. För varför låter ni såna trådar skapas om den får människor till att bryta mot regelverket?
Citera
2018-05-21, 07:27
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Det klart jag inte menar. Men du, kolla, ni mods försöker håna användare som påpekar en judisk agenda. Om du verkligen e intresserad av att låta människor yttra sig o berätta varför man tycker som man gör, ska ni inte strypa det. Vi påstår att ni själva följer en judisk agenda.

Tex läs rubriken, e alla mods o admin judar?
Ok, om nån svarar ja på den frågan o tex visar en bild på en mod i synagoga, då bryter man ju mot regelverket. Eller hur?

Det e en typisk judisk taktik. För varför låter ni såna trådar skapas om den får människor till att bryta mot regelverket?

Först vill jag påpeka att jag inte längre är moderator, inte varit mod på ca 3 år.

Men självfallet skulle en sån regel bryta mot 1.06 då moderatorerna skyddas av samma regler som användarna då i moderatorerna är i grund och botten användare.
Citera
2018-05-21, 09:30
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Först vill jag påpeka att jag inte längre är moderator, inte varit mod på ca 3 år.

Men självfallet skulle en sån regel bryta mot 1.06 då moderatorerna skyddas av samma regler som användarna då i moderatorerna är i grund och botten användare.
Ok, då e det ju fuckedup. Man FÅR inte visa att sammansvärjningar förekommer. För att visa det behöver man ju självklart ibland säga vissa saker.
Hur ska man bevisa att någon e jude här utan nämna nåt om hur organiserad detta e? Om det strider mot reglerna, varför låter man såna trådar öppnas?

sen vill jag veta varför ni fd mods e så rädda för admin?
Citera
2018-05-21, 10:21
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ok, då e det ju fuckedup. Man FÅR inte visa att sammansvärjningar förekommer. För att visa det behöver man ju självklart ibland säga vissa saker.
Hur ska man bevisa att någon e jude här utan nämna nåt om hur organiserad detta e? Om det strider mot reglerna, varför låter man såna trådar öppnas?

sen vill jag veta varför ni fd mods e så rädda för admin?

Bevisbördan ligger hos den som anklagar någon.

Jag är inte rädd för admin, vet inte vad du menar med det?

Är det att jag står på moderatorernas sida i den här frågan? Det är ju snarare så att jag känner många av de sittande moderatorerna och vet således att de inte är judar, jag vet även hur reglerna funkar sen min tid som moderator (även om jag också dragit på mig ett par OT varningar - dock så kan jag inte klaga på de varningarna då det var OT och saker jag skrev i affekt).

Det är frågor som jag inte håller med admins beslut, ovan länk t.ex angående arkiveringen av "Antisemitism, sionism och judiska maktförhållanden", att de stängde ner IRC'n (även om beslutet var förståeligt). Håller jag inte med så säger jag det, däremot står jag inte och skriker utan någon som helst substans.

Du får gärna utveckla vad vi ex-mods skulle vara rädda för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in