2018-05-19, 17:48
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Finns det några möjligheter att falsifiera hypotesen?

Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
nej
Därmed borde vi kunna sätta ett streck i den här diskussionen. Eller åtminstone kan alla (inklusive jag själv) som känner impulsen att vilja argumentera mot de här foliehattarna nu se det som bekräftat att det är fullständigt lönlöst.
Citera
2018-05-19, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Därmed borde vi kunna sätta ett streck i den här diskussionen. Eller åtminstone kan alla (inklusive jag själv) som känner impulsen att vilja argumentera mot de här foliehattarna nu se det som bekräftat att det är fullständigt lönlöst.
mitt svar va på det första frågetecknet. vill man visa att man ingen agenda har så sköter man forumet utan agendan.
Citera
2018-05-19, 18:54
Medlem
Zeimines avatar
@iwanttobefree och de andra foliehattarna:

varför är du fortfarande här om du nu inte gillar judar och flashback skulle vara judestyrt, enligt dig? De flesta med normalt vett skulle ju skippat att logga in här och aldrig komma tillbaka och uppsöka ett ev. annat forum att kunna fortsätta sina ryggdunkar-diskutioner utan att behöva bry sig om judar? Ändå är du här och fortsätter fäkta mot dina väderkvarnar.

Sedan om nu hela flashback administrationen är judestyrt, hur f-n tror du då att du skulle få det att ändras? Eftersom admin är gud själv här och bestämmer allt så borde han ju bannlysa dig å det snaraste eftersom du försöker ju gräva i det mest förbjudna, men ändå kan du fortfarande skriva din goja fritt. Är inte det konsigt?
Citera
2018-05-19, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeimine
@iwanttobefree och de andra foliehattarna:

varför är du fortfarande här om du nu inte gillar judar och flashback skulle vara judestyrt, enligt dig? De flesta med normalt vett skulle ju skippat att logga in här och aldrig komma tillbaka och uppsöka ett ev. annat forum att kunna fortsätta sina ryggdunkar-diskutioner utan att behöva bry sig om judar? Ändå är du här och fortsätter fäkta mot dina väderkvarnar.

Sedan om nu hela flashback administrationen är judestyrt, hur f-n tror du då att du skulle få det att ändras? Eftersom admin är gud själv här och bestämmer allt så borde han ju bannlysa dig å det snaraste eftersom du försöker ju gräva i det mest förbjudna, men ändå kan du fortfarande skriva din goja fritt. Är inte det konsigt?
om du sätter tillbaks skruven du tappat och läser mitt första inlägg så ser du varför jag kommer tillbaks.

och nej det är inte konstigt att man inte är helt öppen med sin agenda.
Citera
2018-05-19, 20:13
Moderator
^Eazs avatar
Alltså, som någon som anser att det finns en judisk agenda i mycket som händer i vår värld, så blir jag nästan mörkrädd när jag läser kommentarerna här.

Inte spekulationerna om huruvida FB är styrt av judar, för det är självfallet ett ämne som folk ska kunna diskutera.

Det som skrämmer mig är argumentationsnivån, "Du håller inte med mig - du är jude", "så du står inte på Irans sida - du är jude" osv.

Jag sade att jag skulle lämna den här tråden, men som en person som faktiskt anser att vi blir utsatta för propaganda från sionister dagligen t.ex i regimkontrollerad media så blir jag nästan rädd när jag läser här.
Jag blir kallad foliehatt av mina nära och kära men satan i gatan.

Dock, jag antar att ovan kommer avskrivas som sionistisk propaganda av de som argumenterar den i den här tråden. Håller man inte med er, så är man jude, råkar man trampa på era tår så är man jude, råkar man säga att något kanske inte beror på judarnas inflytande - så är man de facto jude.

Jag är ledsen. Men det enda ni gör är att ge de faktiska jude kritikerna dåligt rykte.

Jag undrar nästan om iwanttobefree, parastoo, Bahram och andra postare här är Mossad?

Edit: Fördelen är självfallet att jag kan kalla alla som inte håller med mig för jude.
Senast redigerad av ^Eaz 2018-05-19 kl. 20:22.
Citera
2018-05-19, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Du milde...

OK, jag ger upp (igen). Bortsett från en nyfiken fråga; finns det överhuvud taget något argument, faktaframläggande eller sakförhållande som skulle få er att gå med på att det kanske trots allt finns en möjlighet att moderatorerna inte styrs av en judisk agenda? Finns det några möjligheter att falsifiera hypotesen?

Sluta bete er som judar så slutar jag kalla er för det.
Citera
2018-05-20, 16:03
Medlem
gabrielle2s avatar
Förstår mig inte på det här riktigt.
I en tråd står det att forumet driver en högerextremistisk agenda och i den här tråden är det helt plötsligt Judisk agenda.
Pågår det ett krig här inne alltså.
Högerextremister mot Judeextremister.
Alla vi andra då? Brickor i spelet ?
Citera
2018-05-20, 16:08
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Förstår mig inte på det här riktigt.
I en tråd står det att forumet driver en högerextremistisk agenda och i den här tråden är det helt plötsligt Judisk agenda.
Pågår det ett krig här inne alltså.
Högerextremister mot Judeextremister.
Alla vi andra då? Brickor i spelet ?
Dom som hatar judar kallar oss för judar, dom som hatar nazister kallar oss för det och så vidare. Antingen så har vi en nazistisk agenda eller så har vi en Judisk, vi kan inte ha båda två på samma gång. Om det nu hade varit så att det fanns dessa två agendor inom modsen och adminsen, då hade det ju lett till en rätt rejäl splittring.

Det är så klart bekvämt för den som känner att dom inte har kontroll över sitt liv att skylla på någon annan. Invandrarna, judarna eller egentligen vilken grupp som helst.
Citera
2018-05-20, 16:42
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parastoo
Jag har visst bevis i form av ett logiskt resonemang som du inte kan resonera emot.

Du har inte haft ett enda logiskt inlägg i den här tråden.
Citera
2018-05-20, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Du har inte haft ett enda logiskt inlägg i den här tråden.

Du kan väl reda ut din ideologi som judisk nazist? Varför har inte detta forum ett judemaktforum t.ex.? Är du för eller emot det?
Citera
2018-05-20, 16:53
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Dom som hatar judar kallar oss för judar, dom som hatar nazister kallar oss för det och så vidare. Antingen så har vi en nazistisk agenda eller så har vi en Judisk, vi kan inte ha båda två på samma gång. Om det nu hade varit så att det fanns dessa två agendor inom modsen och adminsen, då hade det ju lett till en rätt rejäl splittring.

Det är så klart bekvämt för den som känner att dom inte har kontroll över sitt liv att skylla på någon annan. Invandrarna, judarna eller egentligen vilken grupp som helst.
Jag tänker sluta läsa båda de här trådarna. Påverkar mig negativt.
Blir ett sjukt klimat där man inte kan lita på någon man diskuterar med. Jaha vem är det där nu då nu måste jag passa mig, ungefär.
Börjar tänka mer på vem jag diskuterar med än vad diskussionen handlar om.
Tappar bort mig själv i det hela.Det brukar jag definitivt inte göra.
Jag struntar i vad moderartorerna är eller inte är. Alltså jag menar att moderatorerna får vara vad de vill och jag som jag vill.
Det ska väl inte vara av betydelse. Jag tänker inte så om moderatorerna eller medlemmar överhuvudtaget.
Då blir det helt omöjligt att vara på Flashback.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-05-20 kl. 17:16.
Citera
2018-05-20, 17:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag tänker sluta läsa båda de här trådarna. Påverkar mig negativt.
Blir ett sjukt klimat där man inte kan lita på någon man diskuterar med. Jaha vem är det där nu då nu måste jag passa mig, ungefär.
Tappar bort mig själv i det hela.Det brukar jag definitivt inte göra.
Jag struntar i vad moderartorerna är eller inte är. Alltså jag menar att moderatorerna får vara vad de vill och jag som jag vill.
Det ska väl inte vara av betydelse. Jag tänker inte så om moderatorerna eller medlemmar överhuvudtaget.
Då blir det helt omöjligt att vara på Flashback.
Jag håller med, och det är ju en tämligen meningslös diskussion också, frågan kan besvaras med ett "Ja" eller ett "Nej", men det kommer såklart aldrig ske, och även om så skulle ske skulle alla ändå inte vara nöjda med svaret - även om alla fakta (vilka det nu skulle vara) lades fram för allmän beskådan.

Möjligen fyller denna tråd någon slags pedagogiskt syfte i hur en oändlighetsdiskussion ser ut, lite som när MUF diskuterade med Ung Vänster i aulan på gymnasiet: vi har hört argumenten förr, alla är för stolta för att ändra sig, ingen kommer "byta sida", tonläget kommer trappas upp och diskussionen kommer pågå i all oändlighet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in