Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Verkligen? så du kutar runt och hatar fula kvinnor..? I see
Men åh... fan vad korkad du är. Förstår du verkligen inte innebörden av den meningen? Det är givetvis lättare att bli kär i och älska en kvinna, om hon är vacker. Man behöver inte och borde inte hata kvinnor som är fula och bara för att de är fula, men "hata intelligenta kvinnor" är en dålig kvinnlig beskrivning av Kickan2, och vad hon egentligen menade var,
varför är män inte lika intresserade av intelligenta kvinnor som de är av vackra kvinnor? Men det är klart, hade hon skrivit ut det så tydligt då hade hon liksom svarat på sin egen fråga, och hela den här tråden hade då varit totalt meningslös att diskutera i.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Hur bright gör det dig på en skala?
Smartare än du
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Du finner lika många fula kvinnor bland de intelligenta som bland de inte intelligenta.
Nej. De flesta vackra kvinnor är helt enkelt av medelintelligens, runt 100 i IQ, give or take, eftersom det helt enkelt är den intelligensnivån de flesta kvinnor befinner sig på. Visst finns det intelligenta kvinnor, de är bara mycket ovanliga, och ju intelligentare de är desto mer osannolikt är det att de skulle vara vackra, just eftersom vackra kvinnor också är ovanligt. Av 100 kvinnor kanske det bara är typ, 10 stycken eller något, som är en solklar 10 poängare, kanske till och med mindre än 10 av 100.
Den mest intelligenta bruden jag minns från plugget, var en riktigt ful jävel. Hon var klar med nians mattebok redan när vi gick i sjuan. Hon var verkligen vidrigt ful, skojar inte, hennes ögon var typ 2 cm ifrån varandra också, och trots att hon var blond och blåögd så gjorde det inte mycket för henne i skönhetstermer. Men smart var hon.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Så svårigheten hitta en tillräckligt attraktiv kvinna är lika oavsett intelligens.
Det är bara nonsens. Intelligenta människor överlag, är ovanliga, och
ännu ovanligare bland det kvinnliga könet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Sug på den en stund.
Du får nog ta och fundera om lite på vad det är du försöker säga, för att det är allt annat än verklighet. Men det är klart, du är liksom inte intresserad av hur verkligheten fungerar eftersom hela din manshatande feministiska världsbild hade fallit i bitar då.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
sen nej går du till mensa och tittar så hittar du alla möjliga intressen där, du har artister, skådisar, politiker, konstnärer, lärare etc etc.
Intelligenta människor har givetvis lättare att bli framgångsrika. Bland skådespelerskor dock, finns det inte många intelligenta kvinnor bland dem, eftersom skådespelaryrket (särskilt för kvinnor) avancerar man i främst beroende på utseende.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
fast "nörd" för mig står inte enbart för intelligens utan betydligt mer för "fixerad torrboll".
jag ser inte detta likhetstecken mellan dessa två enheter som du verkar göra.
Det beror på att du inte är intelligent. Alla intelligenta människor utvecklar mer eller mindre aperger-liknande specialintressen som de blir totalt fokuserade i och besatta av. Det bara är så. Hade du varit intelligent så hade du förstått hur påverkad man blir av högre intelligens.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Sitter man en hel kväll och diskuterar frankiska kungar med en tjej, som inte är inne på samma nördiga spår eller kan bidra i diskussionen så jaa!!! då kommer hon efter ca 3 kvart tycka du eller situationen fan är det tristade hon varit med om...= osexig...och kommer göra allt för att dra sig undan.
Sorry men a fact.
Ska du få en tjej intresserad av dig som person så
få henne att känna sig bekväm med dig, dvs ställ frågor till henne, se till hon har trevligt, får snacka själv etc. få henne att skratta, slappna av, hitta vad hon intresserar sig för...DÄR ska du använda din intelligens.
Den värsta fällan killar ständigt ramlar ner i gällande tjejer är att tro att de fångar tjejer via att själva ska sitta och hålla monologer med sig själva, om sig själva timme efter timme...som hon sen förväntas sitta och beundra...sorry glöm det helt enkelt, det funkar inte.
Som sagt, du och alla andra tjejer är mer eller mindre allergiska mot intelligenta killar. Undantaget är om den intelligenta nörden råkar vara snygg, då sitter ni där och låtsas vara intresserade av "frankiska kungar" (ingen intelligent man bryr sig om något så irrelevant; intelligenta män snöar in sig på betydligt mer intressanta och avancerade ämnen än kunglig genealogi) och spelar med att ni är intresserade av samtalsämnet osv. Tove Lo förklarar:
Let's begin, love making you beg for the win
I'm the prize you get if you do everything I say
Get you high, I get you high
I wanna be what you want me to be
I'd go anywhere, no rules, I don't care
Oh, oh just take me home, oh
Tove Lo - Stranger Lyrics:
https://www.youtube.com/watch?v=SdqwkX-dg7I
Ni kvinnor är väldigt enkla att genomskåda; ni är mycket transparenta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Tja du, det är ju en superintressant fråga. den få jag klura lite på tror jag, för jag får inget direkt svar i huvudet annat än det sedvanliga att mansnormerna inte accepterar plugghästar typ utan män ska liksom vara smarta av sig själva....men, jag får fundera lite.
Well i mitt fall...killar med högt IQ har ju ofta något att snacka om, jag kan lära mig något helt enkelt och det går komma någonstans i en diskussion om något, och jag finner inte heller dumhet som speciellt attraktiv överhuvudtaget. Vem gör det ens?
Ta en man som Hawkins ex...många kvinnor i hans liv.
Skulle du vilja ligga med Hawking? Retorisk fråga förstås. Ska jag använda Kickan2's logik i hennes trådstart, så innebär det att du hatar Hawking bara för att han var intelligent, och inte för att han råkade vara motbjudande ful.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
vad gäller asiatiska män (och nu ber jag alla asiatiska män om ursäkt från början) men där tror jag grejen ligger att asiater helt enkelt mer har ett feminint utseende generellt, både män och kvinnor i andras ögon, ( små, finlemmade, inte så mycket av de klassiska manliga attributen som generellt anses manligt sexigt) vilket gör att asiatiska män kanske trillar ner i botten på attraktionsskalan...men du har ju självfallet undantag. medan asiatiska kvinnor däremot generellt brukar anses som väldigt sexiga för alla andra. Kanske?
Ja precis, som jag påpekade tidigare i tråden,
här: vita kvinnor är mer sexuellt attraherade av korkade negerhannar än intelligenta gulingar, varför? Inte så mycket pga utseendet då ingen av dem är direkt vackra, utan helt enkelt pga att svarta män är långa, medan kinesiska och japanska män är korta.
Återigen, ni kvinnor är mycket transparenta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bossen13378
Människor med högt IQ har en större benägenhet att snöa in på saker. Det du kallar fixerad torrboll.
Det finns mycket forskning som tyder på koppling mellan hög grad av social anxiety och högt IQ. Studier på amerikanska Mensa-medlemmar visar också på att människor med högt IQ oftare har mentala sjukdomar, inklusive autism. Så den kulturella stereotypen om superintelligenta men socialt handikappade män är inte helt tagen ur luften. Människor med högt IQ tänker mer logiskt vilket underlättar i exempelvis matematik eller teoretisk fysik, men ett väldigt logiskt och analytiskt tänkande gör det samtidigt svårare att förstå sociala situationer och mellanmänsklig interaktion. Dina tips på hur man förför kvinnor förutsätter en högre grad av social kompetens.
Så nej, ett högt IQ gör ej män mer attraktiva hos kvinnor.
Ja precis, hög intelligens är helt enkelt en
personlighet. Kvinnor gillar inte denna intelligenta personlighet. Hade kvinnor gjort det, då hade liksom hela mänskligheten idag haft hög intelligens. Är det något kvinnor gillar så är det korkade män.
Och precis som du säger, korrelerar hög intelligens starkt med asperger och diverse psykiska sjukdomar osv.
Varför intelligenta män, alltså "fixerade torrbollar", har en stor benägenhet att snöa in sig på olika nördämnen, beror på att det är så hög intelligens yttrar sig; det är deras högre intelligens som bokstavligt talat tvingar dem att bli mer intresserade av hur världen fungerar och pga deras kunskapstörstighet blir det helt enkelt mer intressant att sitta och läsa på om olika vetenskapliga ämnen och historia osv, än att sitta och kolla på någon hjärndöd dokusåpa, fotboll eller senaste nagelmanikyren osv. Eftersom Merapi inte är intelligent så kan hon inte förstå detta, men det är så det ligger till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Jag har då aldrig stött på någon som hatar eller ens ogillar smarta kvinnor. Det finns ingen logik i det. Däremot är det ju många som ogillar kvinnor som tror att dom är smartare än dom är och ska driva nån fjantig feministisk vendetta bara för att bevisa nånting. Genuint smarta kvinnor behöver inte bevisa nått eller gå i feministiska ledband, dom bara gör.
Exakt. Finns ingen anledning att hata intelligenta kvinnor per se, tvärtom är det ett enormt plus om något, ifall kvinnor är intelligenta. I verkligheten dock, är det ytterst ovanligt att kvinnor är både vackra och intelligenta. Så om det finns något "hat" så beror det helt enkelt på att det inte finns något intresse för intelligenta kvinnor, pga att den fysiska attraktionen bland de intelligentare kvinnorna är frånvarande. Eller Merapi kanske menar att vi män hade kunnat bli kära i en gorillahona också, bara gorillahonan vore intelligent? Skönhet är viktigt för kunna älska en kvinna, det underlättar väldigt mycket ifall tjejen är vacker.
Och ja, Dunning-Kruger kvinnor som springer runt som rabiata feministiska manshatare och tror att detta gör dem intelligenta, är mycket avtändande. Av de intelligenta kvinnor jag har känt har ingen av dem varit en feministisk manshatare.