Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Ja jösses, vem är lilla jag att uttrycka mina åsikter kring vad någon skrivit på detta forum, detta är självfallet bara tillåtet alla andra. ( eller DIN åsiktssida)
och vilken erfarenhet har lilla jag över hur IQ skalorna ser ut och faktan kring hur många kvinnor det nu faktiskt finns i världen som äger IQ över medel? Detta vet självfallet du och vad-han-nu-heter mycket bättre.
Sen självfallet! hans: " Problemet är bara det att det inte finns särskilt många kvinnor som faktiskt är intelligenta. Och de få som finns är ofta fula tom boys, och väldigt aggressiva, lider av mindervärdeskomplex osv." är ju självfallet inte ett skit kränkande, misogynt, direkt lögnaktigt skit. Nääää eftersom det är en HAN som skrivit detta på DIN sida så är det ju automatiskt sant och/ eller fullt rättfärdigt att häva ur sig, ingen kritik där inte.
vet du jag finne typer som dig under all kritik.
Vad som är sant är sant oavsett hur kränkande det är. Tror du att bara positiva beskrivningar kan vara sanna eller?
Sedan är det faktiskt inte en lögn heller. Låt oss ta en titt på några av de smartaste kvinnorna på planeten:
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Marilyn_vos_Savant.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Judit_The_Look_Polgar.jpg
^^ Savant har typ världens högsta IQ bland kvinnor, och Polgar är typ världens bästa kvinnliga schackspelare. Nu är dessa två honor inte direkt grovt fula, men faktum är att de inte är särskilt snygga heller. Överlag är dock både intelligenta kvinnor, och vackra kvinnor, rätt sällsynta, och det är sällan kombination intelligent och vacker, klickar inom samma kvinna.
En mycket intelligent kvinna som jag personligen inte tror lider av mindervärdeskomplex, men som jag inte direkt kan påstå är vacker heller, är Ann Coulter, och hon är
mycket aggressiv

Vad du som mainstreamtänkare inte förstår, är att hög intelligens också är en
personlighet.
Sedan är det bara en strategi av dig att försöka göra "misogynt" och "lögnaktigt" till synonymer. I så fall är kvinnor de största lögnarna:
“Misogynist: A man who hates women as much as women hate one another.” ― H.L. Mencken
Du talar förstås i egenintresse som kvinna, eftersom du inte är kapabel att titta kritiskt på ditt eget kön. Bara det faktumet att du verkar tro att kvinnor är smartare än män, säger en hel del om hur oförmögen du är att vara objektiv.
Sanningen är som sagt, att vi män verkligen vill ha intelligenta kvinnor, men att det helt enkelt är en bristvara. Intelligenta kvinnor är en sådan bristvara att män inte ens har det som ett krav att hon måste vara smart, utan de enda kraven män generellt har på kvinnor, är fertil och vacker, vilket om du tänker efter, är egentligen rätt låga krav. Om nu intelligenta kvinnor hade varit betydligt vanligare, då hade intelligenta kvinnor varit betydligt mer attraktiva bland män, men eftersom intelligenta kvinnor är så ovanliga är det inga män som går runt och kräver att kvinnan måste vara vacker, eftersom det skulle innebära att dessa män aldrig hade kunnat bilda familj pga för höga krav på det motsatta könet.