2018-05-20, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Det handlar ju om någon som vet var verksamheten finns som plötsligt är man! Något måste hända om det är så viktigt att inga män får veta var platsen finns.
Du får väl fråga hur det påverkar kvinnorna som är på jouren om de känner en större rädsla för att bli hittade av sina män för att någon kommit ut som transman.

Jag tror inte de gör det men jag kan ha fel.

Du får helt enkelt fråga dem istället för att tjata på mig.
Citera
2018-05-20, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
men snälla

är du en man som känner dig som en kvinna så är det ju könet kvinna du vill tillhöra eller hur?
är du en människa som känner sig som båda, eller inget alls. så kan ju den bara välja

sen att du har fakta som visar att där finns människor sm föds med udda XY kombinationer, så tenderar dessa ändå ha en slags åsikt vilket kön som de tillhör.

Sluta försök gräva upp problem där dessa inte finns...

Om personen måste bevisa sin könstillhörighet så är det inte bara att välja, speciellt inte för personer som inte har råd med hormone replacement therapy. Men dessa bryr väl sig inte tidningsdebattörerna som har råd med sådant om?
Citera
2018-05-20, 19:55
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Till exempel när du påstår att kvinnors kemicykler leder till farliga beteendeepisoder så blir det en farlighetsstämpel.
Vilket jag inte har påstått... nu bygger du bara halmgubbar.

Orden som jag har använt var "instabil kemi" och det finns inget att värdera i formuleringen - den är teknisk och beskriver ett naturligt fenomen i en fertil kvinnokropp. Jag förtydliga till och med att en kvinna kan uttrycka ett sådant här tillstånd genom att göra det mysigt hos sin partner samt föreslå en rogivande filmkväll...

Är mys och rogivande filmkvällar farliga beteendeepisoder?
Citera
2018-05-20, 19:56
Medlem
Citat:
Om argumentet är att det skulle vara viktigt för skyddet att personer av förövarens kön inte kan hitta offret, då blir könsindelning diskriminerande mot homosexuella. Det finns en tråd om detta: (FB) Diskriminerar kriscenter homosexuella offer?

fast är ju inte det som är frågan...

är du man så sök dig till en mansjour...
chansen att övriga män där plötsligt ska kära ner sig, eller försöka komma innanför brallorna på en skyddslös homosexuell man är rätt liten, tror nog homosexuella män klarar den utmaningen.
Gör han det inte utan känner sig hotad av andra män, så kan han ju försöka på en kivnnojour.
Citera
2018-05-20, 19:59
Medlem
Citat:
fast är ju inte det som är frågan...

är du man så sök dig till en mansjour...
chansen att övriga män där plötsligt ska kära ner sig, eller försöka komma innanför brallorna på en skyddslös homosexuell man är rätt liten, tror nog homosexuella män klarar den utmaningen. Gör han det inte utan känner sig hotad av andra män, så kan han ju försöka på en kivnnojour.

Nu talar jag om faran att hans partner som han söker skydd från tar sig in och ger sig på honom.
Citera
2018-05-20, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Vilket jag inte har påstått... nu bygger du bara halmgubbar.

Orden som jag har använt var "instabil kemi" och det finns inget att värdera i formuleringen - den är teknisk och beskriver ett naturligt fenomen i en fertil kvinnokropp. Jag förtydliga till och med att en kvinna kan uttrycka ett sådant här tillstånd genom att göra det mysigt hos sin partner samt föreslå en rogivande filmkväll...

Är mys och rogivande filmkvällar farliga beteendeepisoder?

Anser du att det endast blir sådana ofarliga beteenden?
Citera
2018-05-20, 20:06
Medlem
Citat:
Nu talar jag om faran att hans partner som han söker skydd från tar sig in och ger sig på honom.

Jag tror inte det där dödande hotet motsvarande vad kvinnor i hederskulturer upplever eller dödliga ägandekravet finns mellan 2 homosexuella män.

Däremot så kan ju homosexuella hotas av familj eller andra pga sin sexualitet.
Citera
2018-05-20, 20:10
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Verkligen? så de afghanska flickorna/ döttrarna ex. som blev tvångsgifta vid 13 och nu kommit till Sverige, och ev. får detta problem de är alltså "fullblodsidioter" eller "mentalt svaga"?

Vet du jag tycker dessa män som misshandlar och/eller vägar greppa sin skalle runt faktumet att kvinnor ska ha mänskliga rättigheter som de själva är fullblodsidiotena här .

men den tanken har aldrig slagit dig eller hur?

Jag tycker att du har en riktigt otrevlig ton. Och eftersom jag inte själv tänker sänka mig till samma nivå, så är vår dialog nu över!
Citera
2018-05-20, 20:14
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Anser du att det endast blir sådana ofarliga beteenden?
Nej. I regel tar dock kvinnor ansvar för det här tillståndet men det finns givetvis undantag.

Är det problematiskt att beskriva verkligheten?
Citera
2018-05-20, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Jag tycker att du har en riktigt otrevlig ton. Och eftersom jag inte själv tänker sänka mig till samma nivå, så är vår dialog nu över!

Vet du dem otrevliga tonen tycker jag nog den som började kalla andra för fullblodsidioter och mentalt skadade står för .

men jag avslutar gärna.
Citera
2018-05-20, 20:20
Medlem
[quote=Merapi|64103742][quote=MercuryMan94|64103532]
Citat:

fel, "all forskning pekar inte mot detta"
sen kan vem som helst fatta att blir det mer ofta kivnnan som ska ansvaa för barn/ hem och mycket mindre fadern, så kommer detta ge utslag i inkomsten för kvinnan.
och jag tillhör nu den kategori som anser att denna norm i samhället gällande vem som ska göra vad är en form av ...ta-da!! diskriminering.

Du gör extremt många generella ologiska antaganden. Vad du anser förändrar inte verkligheten per automatik, men eftersom du verkar besitta den åsikten så tycker jag att vi inte ska gå in mer på det området. Spela schack med en duva och så vidare...

Citat:
fast jag har inte et skit människofientliga åsikter, jag utmanar dig att finna detta och länka. Jag har 15 000 inlägg på detta forum, sätt igång och leta.

Ursäkta mitt ordval, ordet jag sökte efter var sexistiska åsikter. Sen skulle vi kunna sitta och dividera här ifall att vara sexist är människofientligt eller inte, men jag drar tillbaka det påståendet i alla fall.

Citat:
precis min åsikt. och eftersom kvinnojourer existerat under extrem lång tid enbart driven av ideellt arbetande kvinnor utan det minsta bidrag från staten, så kanske män helt enkelt ska sätta igång och jobba med att starta jourer samt söka bidag? Istället för att sitta här och kräva del av kvinnojorernas bidrag?

Inget problem, starta en! det få ju vara var och ens jours eget beslut. så kan ju de som tycker detta är ok söka sig dit.

Hur då menar du? jag ser likadant på dem som på andra, har du en partner som du måste fly från så bör där finnas instanser som kan hjälpa dig

Alla kvinnor som nyttjar jouren har ju inte arbetat ideellt inom den? Borde stödet endast riktas mot de som arbetar inom jouren? Jag förstår inte riktigt vad du försöker förklara.
Om det nu inte är någon typ av sexistisk tanke att de saker som en kvinna grundat, endast ska brukas av en kvinna?

Ska alla läkemedel som män uppfunnit endast brukas av män? Alla bilar? Alla maträtter? Kanske ska vi rent av ta ifrån alla kvinnor rösträtt, eftersom de kom inte på demokrati?

Inser du hur sexistiskt ditt argument låter nu?

Får dessa jourer MILJONBELOPP av svenska staten, där en övervägande del av pengarna kommer ifrån Svenska män, är det helt och hållet orimligt att se till att de kan stödja män också? Varför måste vi slösa en massa resurser helt i onödan?

Du har på dig ett par glasögon där du bara kan se kön överallt. Kanske när du blir lite äldre så kan du inse att världen består av individer, och ingen förtjänar att behandlas dåligt pga hudfärg, kön eller etnicitet.
Citera
2018-05-20, 20:26
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Vet du dem otrevliga tonen tycker jag nog den som började kalla andra för fullblodsidioter och mentalt skadade står för .

men jag avslutar gärna.
Du har nog missat en liten detalj:
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Nej kanske inte, men däremot den mentalt svagare parten i ditt exempel. Endast en fullblodsidiot skulle gifta sig med en sådan frivilligt, om vederbörande kände till denna hederskultur på förhand.
Citat:
Verkligen? så de afghanska flickorna/ döttrarna ex. som blev tvångsgifta vid 13 och nu kommit till Sverige, och ev. får detta problem de är alltså "fullblodsidioter" eller "mentalt svaga"?

Vet du jag tycker dessa män som misshandlar och/eller vägar greppa sin skalle runt faktumet att kvinnor ska ha mänskliga rättigheter som de själva är fullblodsidiotena här .

men den tanken har aldrig slagit dig eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in