[quote=MercuryMan94|64103532][quote]
Citat:
All forskning inom ämnet pekar mot att löneklyftorna inte rör sig om systematisk diskriminering av kvinnor. Att du är av en annan åsikt betyder inte att din åsikt ändrar fakta.
Men om vi som exempel säger att ett bolag som får bidrag av staten beslutar sig att bara anställa män, vore det helt okej? Jag skulle tycka att det vore hemsk att mina skattepengar går till ett bolag som brukar systematisk sexism. Men du kanske är av en annan åsikt?
fel, "all forskning pekar inte mot detta"
sen kan vem som helst fatta att blir det mer ofta kivnnan som ska ansvaa för barn/ hem och mycket mindre fadern, så kommer detta ge utslag i inkomsten för kvinnan.
och jag tillhör nu den kategori som anser att denna norm i samhället gällande vem som ska göra vad är en form av ...ta-da!! diskriminering.
Citat:
Du menat alltså att eftersom det finns en del människor med människofientliga åsikter på detta forum, så måste du också ha det?
Bara för att jag har haft taskig erfarenhet av kommunister, gör jag då rätt i att bli nazist?
Two wrongs don't make a right.
fast jag har inte et skit människofientliga åsikter, jag utmanar dig att finna detta och länka. Jag har 15 000 inlägg på detta forum, sätt igång och leta.
Citat:
Självklart kan man inte tillåta att vem som helst får tillgång till kvinnojourens lokaler. Istället bör förslagsvis lokaler upprättas speciellt för männen och speciellt för kvinnorna.
Sen så är det väl polisens ansvar att upprätta besöksförbud, skyddat identitet och allt vad det innebär?
precis min åsikt. och eftersom kvinnojourer existerat under extrem lång tid enbart driven av ideellt arbetande kvinnor utan det minsta bidrag från staten, så kanske män helt enkelt ska sätta igång och jobba med att starta jouer samt söka bidag? Istället för att sitta här och kräva del av kvinnojorernas bidrag?
Citat:
Nu rör ju tråden våld i nära relationer, och jag har i alla fall inte hävdat att kvinnor mördar i lika stor utsträckning som män.
Oavsett så utsätts ju män för dessa brott också, så vad är problemet med en könsneutral jour? Bara för att en extremt liten andel män beter sig dåligt, så ska alla män straffas? Var i detta ligger individens bästa? Hur ser du på homosexuella par med dessa bekymmer?
nej men det ha du ju x. antal muppar i denna tråd som just gör.. bara läs innantill
Inget problem, starta en! det få ju vara var och ens jours eget beslut. så kan ju de som tycker detta är ok söka sig dit.
Hur då menar du? jag ser likadant på dem som på andra, har du en partner som du måste fly från så bör där finnas instanser som kan hjälpa dig.