2018-05-20, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ring en jour och fråga.

Försök inte lura mig att uttala min maskulina röst i deras telefon och skicka poliser på mig. Du borde veta om du inte pratar strunt. Vad händer om en person i verksamheten som vet platsen för byggnaden kommer ut som transman och får sitt juridiska kön ändrat till man?
Citera
2018-05-20, 19:32
Medlem
[quote=MercuryMan94|64103532][quote]
Citat:
All forskning inom ämnet pekar mot att löneklyftorna inte rör sig om systematisk diskriminering av kvinnor. Att du är av en annan åsikt betyder inte att din åsikt ändrar fakta.
Men om vi som exempel säger att ett bolag som får bidrag av staten beslutar sig att bara anställa män, vore det helt okej? Jag skulle tycka att det vore hemsk att mina skattepengar går till ett bolag som brukar systematisk sexism. Men du kanske är av en annan åsikt?

fel, "all forskning pekar inte mot detta"
sen kan vem som helst fatta att blir det mer ofta kivnnan som ska ansvaa för barn/ hem och mycket mindre fadern, så kommer detta ge utslag i inkomsten för kvinnan.
och jag tillhör nu den kategori som anser att denna norm i samhället gällande vem som ska göra vad är en form av ...ta-da!! diskriminering.

Citat:
Du menat alltså att eftersom det finns en del människor med människofientliga åsikter på detta forum, så måste du också ha det?
Bara för att jag har haft taskig erfarenhet av kommunister, gör jag då rätt i att bli nazist?
Two wrongs don't make a right.

fast jag har inte et skit människofientliga åsikter, jag utmanar dig att finna detta och länka. Jag har 15 000 inlägg på detta forum, sätt igång och leta.

Citat:
Självklart kan man inte tillåta att vem som helst får tillgång till kvinnojourens lokaler. Istället bör förslagsvis lokaler upprättas speciellt för männen och speciellt för kvinnorna.

Sen så är det väl polisens ansvar att upprätta besöksförbud, skyddat identitet och allt vad det innebär?

precis min åsikt. och eftersom kvinnojourer existerat under extrem lång tid enbart driven av ideellt arbetande kvinnor utan det minsta bidrag från staten, så kanske män helt enkelt ska sätta igång och jobba med att starta jouer samt söka bidag? Istället för att sitta här och kräva del av kvinnojorernas bidrag?

Citat:
Nu rör ju tråden våld i nära relationer, och jag har i alla fall inte hävdat att kvinnor mördar i lika stor utsträckning som män.

Oavsett så utsätts ju män för dessa brott också, så vad är problemet med en könsneutral jour? Bara för att en extremt liten andel män beter sig dåligt, så ska alla män straffas? Var i detta ligger individens bästa? Hur ser du på homosexuella par med dessa bekymmer?

nej men det ha du ju x. antal muppar i denna tråd som just gör.. bara läs innantill

Inget problem, starta en! det få ju vara var och ens jours eget beslut. så kan ju de som tycker detta är ok söka sig dit.

Hur då menar du? jag ser likadant på dem som på andra, har du en partner som du måste fly från så bör där finnas instanser som kan hjälpa dig.
Citera
2018-05-20, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hur då menar du? jag ser likadant på dem som på andra, har du en partner som du måste fly från så bör där finnas instanser som kan hjälpa dig.

Om argumentet är att det skulle vara viktigt för skyddet att personer av förövarens kön inte kan hitta offret, då blir könsindelning diskriminerande mot homosexuella. Det finns en tråd om detta: (FB) Diskriminerar kriscenter homosexuella offer?
Citera
2018-05-20, 19:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Försök inte lura mig att uttala min maskulina röst i deras telefon och skicka poliser på mig. Du borde veta om du inte pratar strunt. Vad händer om en person i verksamheten som vet platsen för byggnaden kommer ut som transman och får sitt juridiska kön ändrat till man?
Be din mamma ringa och fråga då.
Citera
2018-05-20, 19:37
Medlem
Citat:
Be din mamma ringa och fråga då.

Varför det? Vet du inte vad som händer?

Eller är det möjligen så att personer i verksamheten systematiskt hindras från att komma ut som transmän, alltså att verksamheten är transfobisk (även) mot sina anställda?
Citera
2018-05-20, 19:40
Avslutad
Citat:
Varför det? Vet du inte vad som händer?
Nej, jag tror faktiskt inte det händer så mycket om någon kommer ut som transman. Men det är bara min gissning.
Citera
2018-05-20, 19:42
Medlem
Citat:
Nej, jag tror faktiskt inte det händer så mycket om någon kommer ut som transman. Men det är bara min gissning.

Det handlar ju om någon som vet var verksamheten finns som plötsligt är man! Något måste hända om det är så viktigt att inga män får veta var platsen finns.
Citera
2018-05-20, 19:43
Medlem
Citat:
Om premissen är att det finns fler än två kön och att det är kränkande att anse att det bara finns två kön, då följer det därav att det är fel att utgå från att det bara finns två kön i något som helst avseende. Oavsett om det gäller skyddade boenden eller blanketter till pizzabeställningar eller vad som helst.

tror inte helt du fattat vad kön står för i detta sammanhang.
Citera
2018-05-20, 19:44
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Det syftar på att farlighetsstämplar leder till förföljelse oavsett om det kallas för att "ställas till svars" eller inte.
Medan meningen syftade på att det inte finns några anklagelser att göra överhuvudtaget.

Är teknisk beskrivning av mänsklig fysik och kemi anklagelser? Det måste finnas en verklighet att förhålla sig till och i den verkligheten accelererar en manskropp snabbare än en kvinnokropp och kvinnokroppar har mer påtagliga kemicykler än en manskropp.

Ska vi inte förhålla oss till verkligheten för att du kan dikta scenarion om förföljelse baserade på Hitlers påhittade utsagor om judars natur?
Citera
2018-05-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
tror inte helt du fattat vad kön står för i detta sammanhang.

Är premissen att tanken på bara två kön är kränkande så följer givetvis att den är det i alla sammanhang.
Citera
2018-05-20, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Medan meningen syftade på att det inte finns några anklagelser att göra överhuvudtaget.

Är teknisk beskrivning av mänsklig fysik och kemi anklagelser? Det måste finnas en verklighet att förhålla sig till och i den verkligheten accelererar en manskropp snabbare än en kvinnokropp och kvinnokroppar har mer påtagliga kemicykler än en manskropp.

Ska vi inte förhålla oss till verkligheten för att du kan dikta scenarion om förföljelse baserade på Hitlers påhittade utsagor om judars natur?

Till exempel när du påstår att kvinnors kemicykler leder till farliga beteendeepisoder så blir det en farlighetsstämpel.
Citera
2018-05-20, 19:48
Medlem
Citat:
Är premissen att tanken på bara två kön är kränkande så följer givetvis att den är det i alla sammanhang.
men snälla

är du en man som känner dig som en kvinna så är det ju könet kvinna du vill tillhöra eller hur?
är du en människa som känner sig som båda, eller inget alls. så kan ju den bara välja

sen att du har fakta som visar att där finns människor sm föds med udda XY kombinationer, så tenderar dessa ändå ha en slags åsikt vilket kön som de tillhör.

Sluta försök gräva upp problem där dessa inte finns...
Senast redigerad av Merapi 2018-05-20 kl. 19:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in