[quote=Merapi|64103742][quote=MercuryMan94|64103532]
Citat:
fel, "all forskning pekar inte mot detta"
sen kan vem som helst fatta att blir det mer ofta kivnnan som ska ansvaa för barn/ hem och mycket mindre fadern, så kommer detta ge utslag i inkomsten för kvinnan.
och jag tillhör nu den kategori som anser att denna norm i samhället gällande vem som ska göra vad är en form av ...ta-da!! diskriminering.
Du gör extremt många generella ologiska antaganden. Vad du anser förändrar inte verkligheten per automatik, men eftersom du verkar besitta den åsikten så tycker jag att vi inte ska gå in mer på det området. Spela schack med en duva och så vidare...
Citat:
fast jag har inte et skit människofientliga åsikter, jag utmanar dig att finna detta och länka. Jag har 15 000 inlägg på detta forum, sätt igång och leta.
Ursäkta mitt ordval, ordet jag sökte efter var sexistiska åsikter. Sen skulle vi kunna sitta och dividera här ifall att vara sexist är människofientligt eller inte, men jag drar tillbaka det påståendet i alla fall.
Citat:
precis min åsikt. och eftersom kvinnojourer existerat under extrem lång tid enbart driven av ideellt arbetande kvinnor utan det minsta bidrag från staten, så kanske män helt enkelt ska sätta igång och jobba med att starta jourer samt söka bidag? Istället för att sitta här och kräva del av kvinnojorernas bidrag?
Inget problem, starta en! det få ju vara var och ens jours eget beslut. så kan ju de som tycker detta är ok söka sig dit.
Hur då menar du? jag ser likadant på dem som på andra, har du en partner som du måste fly från så bör där finnas instanser som kan hjälpa dig
Alla kvinnor som nyttjar jouren har ju inte arbetat ideellt inom den? Borde stödet endast riktas mot de som arbetar inom jouren? Jag förstår inte riktigt vad du försöker förklara.
Om det nu inte är någon typ av sexistisk tanke att de saker som en kvinna grundat, endast ska brukas av en kvinna?
Ska alla läkemedel som män uppfunnit endast brukas av män? Alla bilar? Alla maträtter? Kanske ska vi rent av ta ifrån alla kvinnor rösträtt, eftersom de kom inte på demokrati?
Inser du hur sexistiskt ditt argument låter nu?
Får dessa jourer MILJONBELOPP av svenska staten, där en övervägande del av pengarna kommer ifrån Svenska män, är det helt och hållet orimligt att se till att de kan stödja män också? Varför måste vi slösa en massa resurser helt i onödan?
Du har på dig ett par glasögon där du bara kan se kön överallt. Kanske när du blir lite äldre så kan du inse att världen består av individer, och ingen förtjänar att behandlas dåligt pga hudfärg, kön eller etnicitet.