2018-05-20, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Varför vågar du inte svara på påpekandet om fler än två kön? Det går inte att trolla mellan flera oförenliga premisser, antingen finns det fler än två kön eller inte!

har du ställt den frågan till mig?

vet du jag tror antalet av mordhotade i just nära relationer ( så man måste byta adress) som är så pass allvarliga att man också behvöer skydd är en sån liten klick människor trots allt, så att i defallen så löser nog vilken jour det nu är frågan på det sätt de nu väljer att lösa den på.
Liksom inget problem.
Citera
2018-05-20, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
om nu lönegapet mellan män och kvinnor enbart berott på löneförhandling så hade jag möjligen tyckt det, men nu vet ju alla att det stämmer inte.

All forskning inom ämnet pekar mot att löneklyftorna inte rör sig om systematisk diskriminering av kvinnor. Att du är av en annan åsikt betyder inte att din åsikt ändrar fakta.

Men om vi som exempel säger att ett bolag som får bidrag av staten beslutar sig att bara anställa män, vore det helt okej? Jag skulle tycka att det vore hemsk att mina skattepengar går till ett bolag som brukar systematisk sexism. Men du kanske är av en annan åsikt?

Citat:
jag skäms inte ett skit, varför i helvete ska jag skämmas på detta forum som fullkomligen flödar över av misogyna tramspellar?

Du menat alltså att eftersom det finns en del människor med människofientliga åsikter på detta forum, så måste du också ha det?
Bara för att jag har haft taskig erfarenhet av kommunister, gör jag då rätt i att bli nazist?
Two wrongs don't make a right.

Citat:
nej man kan inte sända en gravt misshandlad kvinna med ett dödshot hängande över sig och tillåta vem som helt fri passage till jouren, kan man?

Självklart kan man inte tillåta att vem som helst får tillgång till kvinnojourens lokaler. Istället bör förslagsvis lokaler upprättas speciellt för männen och speciellt för kvinnorna.

Sen så är det väl polisens ansvar att upprätta besöksförbud, skyddat identitet och allt vad det innebär?

Citat:
Inte i en värld med så många män som vägrar släppa greppet om en kvinna de anser tillhöra bara dem och det är just män som dominerar inom kriminalitet av denna sort.
Andelen kvinnor som ägnar sig åt mord är fortfarande väldigt fåtaliga. Att vartenda sånt fall blir extremt exponerat i media har sina skäl.

Nu rör ju tråden våld i nära relationer, och jag har i alla fall inte hävdat att kvinnor mördar i lika stor utsträckning som män.

Oavsett så utsätts ju män för dessa brott också, så vad är problemet med en könsneutral jour? Bara för att en extremt liten andel män beter sig dåligt, så ska alla män straffas? Var i detta ligger individens bästa? Hur ser du på homosexuella par med dessa bekymmer?
Citera
2018-05-20, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MercuryMan94
All forskning inom ämnet pekar mot att löneklyftorna inte rör sig om systematisk diskriminering av kvinnor. Att du är av en annan åsikt betyder inte att din åsikt ändrar fakta.

Men om vi som exempel säger att ett bolag som får bidrag av staten beslutar sig att bara anställa män, vore det helt okej? Jag skulle tycka att det vore hemsk att mina skattepengar går till ett bolag som brukar systematisk sexism. Men du kanske är av en annan åsikt?

Du menat alltså att eftersom det finns en del människor med människofientliga åsikter på detta forum, så måste du också ha det?
Bara för att jag har haft taskig erfarenhet av kommunister, gör jag då rätt i att bli nazist?
Two wrongs don't make a right.

Självklart kan man inte tillåta att vem som helst får tillgång till kvinnojourens lokaler. Istället bör förslagsvis lokaler upprättas speciellt för männen och speciellt för kvinnorna.

Sen så är det väl polisens ansvar att upprätta besöksförbud, skyddat identitet och allt vad det innebär?

Nu rör ju tråden våld i nära relationer, och jag har i alla fall inte hävdat att kvinnor mördar i lika stor utsträckning som män.

Oavsett så utsätts ju män för dessa brott också, så vad är problemet med en könsneutral jour? Bara för att en extremt liten andel män beter sig dåligt, så ska alla män straffas? Var i detta ligger individens bästa? Hur ser du på homosexuella par med dessa bekymmer?
80% av alla skyddade boenden är öppna även för män.
Citera
2018-05-20, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Kvinnojourer är ingen privat verksamhet utan går under socialtjänstlagen. Vilka verksamheter som överhuvudtaget får statliga och kommunala bidrag kan även det regleras politiskt samt mängd.

Kvinnojourer har inte hemliga adresser. Vilket påhitt.
Jo, det ingår i att gömma sig att personen man gömmer sig ifrån inte vet var man är.
Citera
2018-05-20, 19:22
Medlem
Citat:
har du ställt den frågan till mig?

vet du jag tror antalet av mordhotade i just nära relationer ( så man måste byta adress) som är så pass allvarliga att man också behvöer skydd är en sån liten klick människor trots allt, så att i defallen så löser nog vilken jour det nu är frågan på det sätt de nu väljer att lösa den på.
Liksom inget problem.

Om premissen är att det finns fler än två kön och att det är kränkande att anse att det bara finns två kön, då följer det därav att det är fel att utgå från att det bara finns två kön i något som helst avseende. Oavsett om det gäller skyddade boenden eller blanketter till pizzabeställningar eller vad som helst.
Citera
2018-05-20, 19:23
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Du har inte framfört några argument för relevanta skillnader.

Jag gör jämförelser som ett sätt att visa absurditeten i dina påståenden.

Att dra premisser till sin logiska konsekvens och strunta i ordval är inte "manipulation". Det är vetenskapligt nödvändigt.

Det gäller som sagt inte bara "försvar" utan även farlighetsstämplar som inte kallas för försvar.

Att tillämpa en premiss konsekvent är inte att "förändra" den.
Rappakalja.

Du är så långt ute och cyklar att du inte ens har hanterat vad textpassagen berörde. Det här var meningen som du styckade:
Citat:
Har aldrig uttryckt några anklagelser och det finns ingen som kan ställas till svars för hur evolutionen har format oss.
Du markerade meningens senare del och bemötte textpassagen med:
Citat:
Hitler påstod att evolutionen hade format judarna till att vara parasiter och att de inte kunde rå för sitt beteende.

Du blandar alltså in beteende i en mening som berör anklagelser. Hur menar du att det skulle vara legitimt och inte att förändra objektet som du falsifierar?
Citera
2018-05-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
80% av alla skyddade boenden är öppna även för män.

Så den enda skillnaden för män är att de inte kan plocka upp luren och boka in sig, eller få något liknande stöd?

Om nu 80 procent av boendena är öppna för män, varför kallas det för kvinnojour? Kan männen ringa in precis som kvinnorna?

Isåfall så borde männen lägga ner sitt gnäll.
Citera
2018-05-20, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Rappakalja.

Du är så långt ute och cyklar att du inte ens har hanterat vad textpassagen berörde. Det här var meningen som du styckade:

Du markerade meningens senare del och bemötte textpassagen med:

Du blandar alltså in beteende i en mening som berör anklagelser. Hur menar du att det skulle vara legitimt och inte att förändra objektet som du falsifierar?

Det syftar på att farlighetsstämplar leder till förföljelse oavsett om det kallas för att "ställas till svars" eller inte.
Citera
2018-05-20, 19:29
Medlem
Citat:
Jo, det ingår i att gömma sig att personen man gömmer sig ifrån inte vet var man är.

Fortfarande ingen kommentar på vad som händer om en inblandad i verksamheten som vet var byggnaden finns kommer ut som transman? Särskilt om personen får sitt juridiska kön ändrat från kvinna till man.
Citera
2018-05-20, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MercuryMan94
Så den enda skillnaden för män är att de inte kan plocka upp luren och boka in sig, eller få något liknande stöd?

Om nu 80 procent av boendena är öppna för män, varför kallas det för kvinnojour? Kan männen ringa in precis som kvinnorna?

Isåfall så borde männen lägga ner sitt gnäll.
Nej, men det är inte bara kvinnojourer som driver skyddat boende.
Citera
2018-05-20, 19:30
Avslutad
Citat:
Fortfarande ingen kommentar på vad som händer om en inblandad i verksamheten som vet var byggnaden finns kommer ut som transman?
Ring en jour och fråga.
Citera
2018-05-20, 19:30
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Vilket inte gör adresser till kvinnojourer hemliga. De står för böveln listade på Eniro med telefon, adress och hela faderullan lej...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in