2018-05-20, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Vad spelar det för roll hur länge jag haft mitt konto?

Enligt förhörsledaren är mitt och min sambos vittnesmål de bästa hittills. Hade det INTE hänt bakom planket ut mot motorvägen så hade inte vi varit de enda som fick höra skriken ca. 23:30 eftersom att vi bor på andra sidan motorvägen ca 60-70m från brottsplatsen.
Det var ju bra att det tyckte de var det bästa.
Kanske de kan gripa gärnings mannen snart då.
Citera
2018-05-20, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Så du bor på andra sidan motorvägen, dvs. du bor närmare fyndplatsen än hennes bostad?

Korrekt
Citera
2018-05-20, 18:51
Medlem
lyktstolpes avatar
Väldigt spretig tråd med flera diskussioner igång samtidigt. Finns det någon sammanfattning, vad är det för Afghanspår samt vad är det för personer folk inblandade enligt era spekulationer?

Som sagt, sammanfattning?

Edit: vilken relation hade L m SD, vem är SD?
Senast redigerad av lyktstolpe 2018-05-20 kl. 18:58.
Citera
2018-05-20, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Hur länge varade skriket?

Från ca. 23:30 till 23:35 När vi gick ut till bilen och började åka runt och leta var klockan ca. 23:40 och skriken hade slutat.
Citera
Medlem
Citat:
På grund av bullerplanket. Observera att ingen granne tycks ha hört någonting, medans jag och min sambo hörde tvärs över motorvägen.

Känns inte som att man borde notera ett skrik från andra sidan motorvägen sen ganska mkt träd imellan. Måste varit ett långt och extremt högt skrik?
Kan du utveckla skriket lite mer? Hur länge? Hur högt? Hur "lät" det om man nu kan säga så?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det där kanske har med att den sekulära världen mer gått in i den kyrkliga. Den ska demokratiseras. Det kanske inte ärså att prästerna "inte orkar" ta sig an traditionella prästuppgifter som själavården utan att politiker i kyrkans styre inte kunnat hålla fingrarna i styr.

Mycket hjälpverksamhet läggs väl på församlingarna för det man tror att det finns gott om pengar fast mycket av tillgångarna snarare kostar.

Regeringen har ju gett pengar till församlingar för att de ska arbeta med asylsökandes utmaningar som exp. språket. I svenska kyrkan finns ju diakoner som är utbildade och får lön för själasörjandet. Till skillnad från i frikyrkan där Lena var aktiv. Svenska kyrkan är ju en politisk institution som drivs av politiker. I frikyrkan är inte saken densamma, deras pengar och resurser och det politiska inflytandet är mycket mer begränsat. Men också frikyrkorna har fått pengar av staten för att hjälpa den enorma 2015 års asylinvandring på ca 183000 personer.

Jag sa aldrig att prästerna inte orkade med själasörjandet, utan talade om två separata pastorer i två olika frikyrkoförsamlingar som delegerat ut de diakonala uppgifterna till lekmän i församlingen för att de inte orkade med de själasörjande delarna. Finns inga pengar att betala dessa löner och anledningen till att de inte orkade med uppgifterna var:

1. Den ene pastorn hade tidigare haft sådana samtal men kände sig misslyckad efter fyra skilsmässor som resultat av sin insats, samt alla bråk som förekom mellan parterna då pastor försökte medla.

2. I det andra fallet rörde det sig om en pastor, som blev av med andrepastorn vilken tidigare hållit i de själasörjande uppgifterna. Han vågade inte gå in i sådana intima samtal eftersom han kände sig oerfaren och begränsad i den privata sfären. Istället bad han församlingen be till Gud om någon som kunde hantera uppgiften istället för vederbörande själv.
Senast redigerad av Mirandamirage 2018-05-20 kl. 19:08.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
På grund av bullerplanket. Observera att ingen granne tycks ha hört någonting, medans jag och min sambo hörde tvärs över motorvägen.
Men hur kan planket göra att ni hör bättre på andra sidan motorvägen? Borde det inte vara tvärtom? Planket är ju till för att stoppa ljud...
Citera
2018-05-20, 18:55
Medlem
Readyfreddies avatar
Kan fyndplatsen kanske varit en etablerad "mötesplats" för SD och L? Smidigare än hotell och lämplig även om man ska prata som det kanske var frågan om här. Om hon nu då skrikit och det först på den sidan.
Citera
Avslutad
Citat:
Fyndplatsen och hennes bostad ligger nästintill i linje med våran bostad. Dock gjorde bullerplanket att hennes skrik studsade mot oss (över motorvägen) och inte in mot bostadsområdet. Troligtvis därför som vi (enligt förhörsledaren) är de enda som hört henne.

Tror knappast att du eller förhörsledaren bör uttala er för självsäkert om detta.

Ljud kan röra sig och förvrängas på de mest oväntade sätt. Det är ljudvågor, alltså vågor, och det krävs speciell kunskap inom ljud för att kunna dra slutsatser.
Citera
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Vad spelar det för roll hur länge jag haft mitt konto?

Enligt förhörsledaren är mitt och min sambos vittnesmål de bästa hittills. Hade det INTE hänt bakom planket ut mot motorvägen så hade inte vi varit de enda som fick höra skriken ca. 23:30 eftersom att vi bor på andra sidan motorvägen ca 60-70m från brottsplatsen.

Och hur vet du att det var i måndags du hörde skriken? Vad gjorde du när du hörde skriken?
Citera
2018-05-20, 18:56
Medlem
Citat:
Från ca. 23:30 till 23:35 När vi gick ut till bilen och började åka runt och leta var klockan ca. 23:40 och skriken hade slutat.

Samma tid som hon pratade i mobilen?
Citera
2018-05-20, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Känns inte som att man borde notera ett skrik från andra sidan motorvägen sen ganska mkt träd imellan. Måste varit ett långt och extremt högt skrik?
Kan du utveckla skriket lite mer? Hur länge? Hur högt? Hur "lät" det om man nu kan säga så?

Extremt höga panikslagna skrik som kom i omgångar under några minuter. Varken jag eller min sambo har hört något liknande och önskar inte göra det igen. Vindstilla, extremt lite trafik och ett bullerplank som hjälpte till att studsa ljudet mot oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in